Een product enkel verkopen in combinatie met een ander product

BrechtKBrechtK Member Berichten: 2

Is het mogelijk om een bepaald product enkel verkoopbaar te maken als een klant ook nog een ander bepaald product koopt?

bijvoorbeeld: ik verkoop deze drukpomp https://www.doitpro.com/nl/gel-inject-drukpomp.html, maar de marge hierop is zeer klein. Ik zou deze enkel willen verkopen in combinatie met het product waarom deze drukpomp gebruikt wordt: https://www.doitpro.com/nl/gel-inject-emmer.html.

Er zijn een aantal klanten die deze gel producten elders kopen, en de pomp bij ons. Maar dat is niet de bedoeling...

Alvast bedankt voor feedback.

8 reacties

• JoriJori Member Berichten: 250 ✭

Misschien een schot voor open doel maar toch:

Het artikel is lastig vindbaar op Google doordat er geen EAN of type op je site staat. De omschrijving is uitgebreid, duidelijk en de website overzichtelijk. Waarom verhoog je de prijs niet voor meer marge?

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,250 
    7 april aangepast

Je kunt toch een apart artikel aanmaken van de pomp en de gel samen?

Dan maak je een fotootje waar beide artikelen samen op staan en dan zet je duidelijk de beschrijving erbij.

Het enige is dat als er een gel verkocht wordt, je de voorraad van de bundel ook even aan moet passen. En andersom, als er een bundel verkocht wordt moet je wellicht ook even de voorraad van de gel aanpassen.

Let op: ik heb het hier niet over de 'bundels' van lightspeed, want die kun je niet enkel als bundel verkopen, dan zit je ook altijd aan de verkoop van de losse onderdelen vast. Ik bedoel dat je gewoon een apart artikel aan moet maken die je bijvoorbeeld "pomp met gel" ofzo noemt.

Op die manier kun je de gel ook gewoon los blijven verkopen, maar verkoop je de pomp enkel in combinatie met de gel. Je kunt dan zelfs meerdere varianten aanmaken; 1 pomp met 1 emmer, 1 pomp met 2 emmers, 1 pomp met 3 emmers, etc. Hoe meer emmers erbij hoe (relatief) lager de prijs. Maar dat is een beetje spelen met de marges.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • JoriJori Member Berichten: 250 ✭

En vergeet ook niet dat koppelverkoop eigenlijk verboden is mits er een aantal argumenten aanwezig zijn.

@Jori die ken ik niet... koppelverkoop is verboden? Hoe zit dat precies?

www.devrolijkeengel.nl
  • PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Member, Beta tester Berichten: 190 ✭

Ik verwacht niet dat koppelverkoop hier een issue zal zijn... dat is volgens mij alleen om monopolie door fabrikanten te voorkomen en niet als deze verkoper zijn producten in een combinatie wil aanbieden... beiden producten zijn in principe overal te koop alleen Brecht is zo slim om ze in een combinatie aan te bieden.

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl

@Jori Dank je wel! Maar ik moet het wel 10 keer lezen om goed te snappen hoe alles precies zit 🤔 En zelfs nu is het nog niet helemaal duidelijk 🤪

www.devrolijkeengel.nl

@BrechtK ik ben benieuwd of je iets aan de tips hebt die hier genoemd zijn....

Het is altijd wel prettig als je een issue voorlegt en er worden ideeen of tips gegeven om te lezen of het gewerkt heeft (of niet natuurlijk)

Dan weten anderen die dit topic lezen of zij er ook iets mee kunnen wellicht.

www.devrolijkeengel.nl
Log In of Registreer om te reageren.