Adaptive search in front-end? Hoe?

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om op mijn FE adaptive search toe te voegen.

Dus dat je tijdens het typen al mogelijkheden vindt. Iemand een idee hoe dit kan?

16 reacties

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 238 ✭

Zal met je thema te maken hebben en zal via wat codes vast toe te voegen zijn.

Wij hebben het wel maar de zoekfunctie van LS is waardeloos eigenlijk dus veel voordeel heb je er niet aan. Voorbeeld is bij jou is als je op "dieren" zoekt.

Je hebt 7 pagina's met dieren sokken.

Alleen laat die 6 sokken zien als je op "dieren" zoekt.

Er zijn wel apps maar vind ze eigenlijk erg duur allemaal.

• citizen_zoocitizen_zoo Member Berichten: 90 ✭

Zoekfunctie kan verschillen per thema.

Bij @Shopmonkey hebben wij de Live Search functie uit hun Gibbon thema overgenomen. https://www.shopmonkey.nl/nl/themes/theme-gibbon. In ons geval was het maatwerk, in theme Gibbon zit het standaard. Een aanrader.

• JohanJJohanJ Member Berichten: 236 
  • stijn_toffesokkenstijn_toffesokken Member Berichten: 23

Dank voor jullie reacties! Ik ga het bekijken en opnemen met mijn webbouwer.

• PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Member, Beta tester Berichten: 199 ✭

Wij gebruiken www.Clerk.io voor onze search :) ook erg prettig!

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • RuudRuud Member Berichten: 75

@PatrickvdHeijden Jullie zoekfunctie werkt inderdaad heel fijn. Sowieso een hele fijne site. Sinds ik ingestapt ben in de hobby afgelopen november zijn jullie mijn goto voor verf en penselen.

P.s. ik wil nog een wet pallette gaan aanschaffen bij jullie. Hebben jullie niet een kortingscode voor collega webshopeigenaren ;)

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,351 

@PatrickvdHeijden Jullie site is inderdaad mooi! Maar mag ik 1 tip geven?

Ik probeerde tot 3 keer toe op de precise detail brush -BR 7001 te klikken, maar tot 3 keer toe kwam ik uit op de hobby starter brush set. Jullie site heeft heel veel last (of nou ja, IK heb er heel veel last van ;) ) van een verschuiving.

Als ik op deze link klik: https://www.sceneryworkshop.nl/penselen/the-army-painter/ dan verschuift de pagina echt een flink stuk enkele seconden na het laden. Met als gevolg dat ik dénk op een bepaald artikel te klikken, maar vervolgens kom je op een verkeerde pagina uit omdat de pagina vlak voor het klikken ineens verschuift (en best veel ook!)

Als ik me niet vergis is dit een punt wat google best zwaar mee laat wegen binnenkort. Wij hadden er ook last van, maar Johan is er flink mee bezig geweest en bij ons is het zo goed als opgelost (was best wat uitzoekwerk waar het allemaal in zit)

Maar misschien de moeite waard om daar eens naar te kijken. Want afgezien het feit dat google dit (volgens mij) flink af gaat straffen, is het voor bezoekers ook echt een behoorlijk minpunt (voor mij is het echt een grote irritatie)

Misschien heb je er wat aan :)

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

p.s. het is overigens niet alleen op die ene pagina hoor, iedere pagina heeft er last van. Dus daar is denk ik best wat winst te behalen :)

www.devrolijkeengel.nl

Wat ik zo zie komt dat door de clerk.io app die hij heeft. Eerst worden de producten getoond en later worden de populaire producten erboven geplaatst waardoor alles verschuift.

• Hielke BrandsmaHielke Brandsma Member Berichten: 24

Misschien offtopic, maar ik zou graag willen weten of jullie dit effect op sceneryworkshop.nl ervaren op zowel mobiel als op desktop. Want aangezien het lastig te sturen is doordat ik weinig controle heb over de volgorde van laden van elementen die Clerk geïmplementeerd heeft. Dit is namelijk een groot nadeel van Clerk, maar we moeten roeien met de riemen die we (niet) hebben :-D

Ik wil er gerust een nieuw topic voor aanmaken, mocht dit wenselijk zijn. Want op deze manier wordt dit topic flink vervuilt.

@Hielke Brandsma op mobiel is het hetzelfde probleem helaas....

www.devrolijkeengel.nl
  • JROJRO Member Berichten: 58

@Hielke Brandsma Ik heb het idee dat als je eigen rules toevoegd je dat springen ziet ontstaan. Maar mis klikken/verkeerde klikken heb ik dan geen klachten over.

• stijn_toffesokkenstijn_toffesokken Member Berichten: 23

Omdat ik dit topic gestart ben, zal ik nog even reageren dat ik inmiddels adaptive search heb toegevoegd. Ik heb dat door mijn webbouwer laten doen en voor mij werkt het nu goed. Als jullie willen testen en nog suggesties hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Nogmaals dank voor jullie reacties.

Als ik op dieren zoek krijg ik 6 sokken te zien terwijl je in de categorie "Dieren" je 7 pagina's hebt. 🤣

• JoriJori Member Berichten: 273 

Er gaat inderdaad iets niet helemaal goed in je zoeksysteem. Je hebt heel weinig resultatien per gezocht zoekwoord wat er daadwerkelijk op de website staat.

• JROJRO Member Berichten: 58

Maar welke tool is het eigenlijk Stijn, Clerk of een ander?

Log In of Registreer om te reageren.