Verzendmethode automatisch geselecteerd

cismacisma Berichten: 42 Member
Hopelijk kan iemand mij helpen; we merken dat diverse klanten afhaken in het bestelproces omdat ze niet verder komen; ze vergeten namelijk de verzendmethode te selecteren! We hebben maar 1 optie dus vandaar dat de klant dit ook over het hoofd ziet.

Uiteraard zonde van de conversie dus mijn vraag is dan ook; hoe kunnen we ervoor zorgen dat in de checkout; de 1e en enige verzendmethode automatisch is geselecteerd?

Bedankt! Gr. Robin

9 reacties

• KaroartKaroart Berichten: 20 Member
    Of er daadwerkelijk mensen afhaken durven wij niet te zeggen. Dat het erg onlogisch is durven wij wel te zeggen. :-)

Ook wij vragen om een aanpassing in de checkout zoals Cisma voorstelt.
  • cismacisma Berichten: 42 Member
    Wij hebben nu al enkele telefoontjes ontvangen en zelfs al 2 keer gehad dat de klant het niet begreep (zelfs met screenshots). Uiteindelijk ook geen bestelling geplaatst, toch zonde!
  • RrrRrr Berichten: 5 Member, Beta tester
    Dat is bij ons ook een voorkomend probleem
  • JaapJaap Berichten: 77 Member ✭
    Ik sluit mij hier ook bij aan.
    www.sativus.com
    "Saffron and more"
  • ShopmonkeyShopmonkey Berichten: 46 Member, Partner partner
    @Karoart, @Cisma, @Rrr en @Jaap; hier hebben wij een maatwerkoplossing voor! We kunnen fiksen dat standaard de enige of eerste verzendmethode geselecteerd is. Kleine moeite, zo gepiept. Indien we jullie mogen helpen, stuur mij (Thijs) dan even een berichtje via [email protected]!
    Met 1.200+ gebouwde shops op Lightspeed by far de meest ervaren front-end partner. Maatwerk? Vragen? Shopmonkey.nl!

@Karoart, @Cisma, @Rrr en @Jaap; hier hebben wij een maatwerkoplossing voor! We kunnen fiksen dat standaard de enige of eerste verzendmethode geselecteerd is. Kleine moeite, zo gepiept. Indien we jullie mogen helpen, stuur mij (Thijs) dan even een berichtje via [email protected]!

Hoi Thijs,
    Goed om te horen dat dit aan te passen is.
    Dit puntje is dan wellicht meteen mee te nemen als jullie de verzendkosten berekening in de custom cart pagina van het Mandrill theme voor elkaar hebben. Kan alles in een keer aangepast worden ;-)
    www.sativus.com
    "Saffron and more"
    @Jaap: Dit is niet iets wat we voor het collectief in een thema kunnen gieten helaas. Voor heel veel Lightspeed gebruikers is het immers onlogisch om standaard verzendmethoden geselecteerd te hebben. Kans op fouten is dan namelijk veel te groot...

Met 1.200+ gebouwde shops op Lightspeed by far de meest ervaren front-end partner. Maatwerk? Vragen? Shopmonkey.nl!

@Jaap: Dit is niet iets wat we voor het collectief in een thema kunnen gieten helaas. Voor heel veel Lightspeed gebruikers is het immers onlogisch om standaard verzendmethoden geselecteerd te hebben. Kans op fouten is dan namelijk veel te groot...

Thijs, dat is ook niet echt wat ik bedoelde ;-)

Ik heb twee weken geleden contact gehad met Stef over de optie om je verzendkosten te berekenen op de custom cart pagina van het Mandrill theme. Hij gaf aan dat jullie hiermee aan het werk zijn en dat, zodra deze optie gereed is, dit aangepast kan worden in mijn thema.
    Als jullie dit dan gaan aanpassen bij mij, dan kunnen jullie meteen de standaard selectie van de verzendmethode meenemen.

Ik zal tegen die tijd nog even contact hier over opnemen met jullie.
    www.sativus.com
    "Saffron and more"
    @Jaap: Ha, dat wist ik niet! Laat Stef inderdaad even weten dat je dit wenst op het moment dat hij bij jou aangeeft wanneer desbetreffende update is doorgevoerd! Komt goed, keep in touch!
Log In of Registreer om te reageren.