Webhosting

JoanMlJoanMl Berichten: 94 Member, Beta tester ✭
Waar kan ik vinden waar voor de webshop de webhosting is ondergebracht? Bij 1 webshop ging het direct via SeoShop, de andere moest ik zelf regelen via TransIP.
Nu dus op zoek. Of doet Lightspeed dan nu ook de webshosting?

6 reacties

• FOOFOO Berichten: 558 Member 
    De webshop draait gewoon bij Lightspeed. Lijkt me dat je dat niet zelf kunt hosten, dan kom je in de knoei met updates.

Bedoel je niet dat je je domein bij TransIP hebt geregistreerd?
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • SharleneSharlene Berichten: 126 Moderator, Lightspeed Staff moderator
    Hi @JoanMl, het klopt wat @FOO aangeeft. De hosting van de webshop gebeurd door Lightspeed, echter is domeinregistratie niet mogelijk via ons. Dit zou je kunnen regelen bij een partij als TransIP.

Voor de juiste instellingen voor het koppelen van een domeinnaam, zie ons artikel in het Helpcenter: https://ecom-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/236004288-Uw-webwinkel-op-domein-zetten.

Als je daar nog vragen over hebt, laat het ons gerust weten! :smile:
  • JoanMlJoanMl Berichten: 94 Member, Beta tester ✭
    Bedankt @Foo en @Sharlene, maar zoals ik schreef heb ik domeinnaam van de tweede webshop geregistreerd bij TransIP, maar de eerste niet. Volgens mij ging dat toen automatisch bij/door SeoShop.
    Mijn vraag is dus (iets aangepast), hoe kan ik vinden waar/bij wie mijn domeinnaam is geregistreerd? Van TransIP krijg ik elk jaar 1 factuur, maar verder niet.
  • FOOFOO Berichten: 558 Member 
    Als het een NL domein is, kun je dit wel zien bij www.whois.nl
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • SharleneSharlene Berichten: 126 Moderator, Lightspeed Staff moderator
    @JoanMl, ik vermoed dat een van je shops via onze nameserver koppeling is gekoppeld maar domeinnamen registreren doen wij niet. Je kunt zoals @FOO aangeeft even naar de website who.is gaan en hier de desbetreffende domeinnaam invullen om te zien waar deze geregistreerd staat. Mocht het niet lukken, laat het even weten dan kan ik je daar ook bij helpen :smile:
  • JoanMlJoanMl Berichten: 94 Member, Beta tester ✭
    Gelukt! Bij NetAffairs dus.
    Bedankt voor de link.
Log In of Registreer om te reageren.