Cookiebar verplaatsen naar onderkant website

FrankFrank Member Berichten: 131 ✭
30 april aangepast in Thema's en maatwerk

Ik heb een probleem met de weergave van de cookiebar bovenaan de website. Dit zorgt er namelijk voor dat je op mobiel het menu niet kan zien totdat je een keuze gemaakt en de cookiebar verdwijnt. Op desktop of tablet zit die ook wel in de weg maar heb je het menu aan de zijkant zitten waardoor het niet echt storend is. Op Mobiel kun je haast de website niet verder gebruiken totdat je op ja of nee geklikt hebt.

Ik zou graag willen dat deze cookiebar aan de onderkant van het scherm wordt weergegeven. Zodat het menu op mobiel wel meteen zichtbaar is. Of dat de cookiebar zich invoegt aan de bovenkant van de header in plaats van eroverheen.

Ik zie dat dit bij sommige websites wel aan de onderkant wordt weergegeven. Zit dit dan in sommige thema's of hebben sommige hier een custom cookiebar. Ik zie daar geen app voor in de appstore namelijk.

Ik het recent geleerd dat je ook een cookiebar via GTA kan installeren. Heeft iemand daar ervaring mee?

Iemand dit zelfde probleem ook gehad of bemerkt? Iemand misschien een goede/makkelijke oplossing hiervoor.

Mag ook via een stukje maatwerk.

Het thema wat ik gebruik is Seonista.

Groetjes Frank

3 reacties

• JohanJJohanJ Member Berichten: 233 

"Ik heb een probleem met de weergave van de cookiebar bovenaan de website. Dit zorgt er namelijk voor dat je op mobiel het menu niet kan zien totdat je een keuze gemaakt en de cookiebar verdwijnt."

Dat is toch juist goed? Het is juist de bedoeling dat bezoekers een keuze maken voordat ze verder gaan.

• FrankFrank Member Berichten: 131 ✭
    1 mei aangepast

@JohanJ

Mijn eerste bedoeling is toch echt dat mensen iets kopen en daar de meeste mensen een hele korte aandacht spanne hebben is het handiger dat zij zonder die extra klik meteen verder kunnen. Om iets te kopen zullen ze namelijk in het menu moeten kunnen.

Of ze daarna een keertje ja of nee op de cookiemelding kiezen vind ik niet zo belangrijk, Zolang als ze niet kiezen is het gewoon een nee namelijk. Er zijn genoeg mensen die eerst een paar pagina's willen zien en dan pas naar die cookiemelding kijken.

• StefanStefan Member, Partner Berichten: 32 partner

Hi Frank,

Hier kunnen wij je wel bij helpen! Stuur anders even een mailtje naar [email protected]

Met vriendelijke groet,

Stefan Molders

Molders Media

Molders Media B.V.
    E-mail: [email protected]
    Website: https://moldersmedia.nl/
Log In of Registreer om te reageren.