Datum verwacht

LorenzoLorenzo Member Berichten: 25

Ik post dit in eCom omdat het m.i. meer een eCom optie is dan een Retail optie maar beiden zijn wel verbonden met elkaar. (Ik gebruik dus beiden in dit geval).

In Retail maak je orders aan van artikelen die je besteld hebt bij je leverancier om deze vervolgens toe te voegen aan je voorraad. Bij het aanmaken van deze bestelling moet je een datum invullen wanneer je je levering verwacht.

Persoonlijk zou ik het super vinden als er een koppeling gemaakt kan worden naar de betreffende artikelen (waarvan de voorraad op 0 staat) en bij dit artikel vermeld word zoiets als dit:

Word 31-05-2021 op voorraad verwacht of (want ik begrijp dat leveringen vertraagd kunnen worden door bijvoorbeeld douane) dat daar een marge in aangemaakt word, dan krijg je zoiets van:

Word tussen 24-05-2021 en 07-06-2021 op voorraad verwacht.

Zodra je je bestelling op afgerond hebt gezet verdwijnt deze tekst bij de artikelen die een voorraad waarde van 0 hadden.

3 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,294 
    6 mei aangepast

Als ik me niet vergis is hier pas geleden ook een vergelijkbaar topic over geweest. Toen was er niet echt een "goede" oplossing voor gevonden, maar ik herinner me dat een workaround was om een nieuwe levertijd aan te maken met (bijvoorbeeld) "wordt verwacht .... --tijd die je zelf in wilt vullen--"

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,294 

p.s. ik heb het net zelf even uitgeprobeerd, maar het werkt prima!

Als je een nieuwe levertijd aanmaakt en bij product op voorraad gewoon je "standaard" levertijd zet en bij gebrek aan voorraad de verwachte levertijd noteert, dan weten klanten tot die tijd waar ze aan toe zijn (wanneer het verwacht wordt) en zodra het artikel leverbaar is staat de normale levertijd erbij.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • sjorsvsjorsv Member Berichten: 3

Hi Lorenzo,

Ik gebruik hiervoor de velden onder "Extra template data". Deze kun je ook in bulk importeren namelijk. Moet je ze alleen op de juiste plek weergeven in je thema.

Log In of Registreer om te reageren.