MyShappz niet veilig?

PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,397 

Deze melding krijg ik als ik de Shappz apps open:

Je verbinding is niet privé

Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van my.shappz.com te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatieNET::ERR_CERT_DATE_INVALID

www.devrolijkeengel.nl
"voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

22 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,397 

@Lightspeed @Lightspeed Team

Is dit probleem bekend? We kunnen nu geen gebruik maken van de apps dus heel graag zsm oplossen, thanks! 👍️

www.devrolijkeengel.nl
    18 mei aangepast

edit

www.devrolijkeengel.nl
  • J_BinsbergenJ_Binsbergen Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 149 moderator

@Paula Bedankt voor het melden! Ik zie dat het Shappz SSL Certificaat vernieuwd moet worden. Ik heb dit direct intern doorgegeven. Ik laat het je weten zodra dit is opgelost.

@J_Binsbergen het lijkt weer opgelost, dank je wel! :)

www.devrolijkeengel.nl

Bedankt voor het melden. We hebben dit inderdaad direct weten op te lossen.

• JeremyJeremy Member Berichten: 59 ✭

@J_Binsbergen hangt dit probleem samen met het niet werken van de stock notifier knop? Ik krijg sinds vanmorgen meldingen dat deze button niet meer werkt.

Je hebt gelijk, hier hetzelfde probleem!!

www.devrolijkeengel.nl
  • MichelleMarieMichelleMarie Member Berichten: 13

Hier ontvang ik ook een 'verdachte verbinding' melding: 'chrome.exe heeft geprobeerd om op basis van een verlopen certificaat een verbinding te maken met gateway.shappz.com. We hebben de verbinding geblokkeerd om uw gegevens veilig te houden; websites dienen namelijk hun certificaten bij een certificaatautoriteit te vernieuwen om actueel te blijven, en verouderde beveiligingscertificaten vormen een risico.'

Dit is wel killing @J_Binsbergen is dit een algemeen probleem of treft dit probleem een aantal shops?

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 262 ✭

@J_Binsbergen ik krijg nog steeds een melding van bitdefender dat er een verdachte verbinding geblokkeerd wordt, ook nadat ik de Shappz-apps die ik had geïnstalleerd heb uitgeschakeld.

Ik heb contact gehad met de klantenservice van Lightspeed; de eerste suggestie was de cache van de browser op te schonen. Dit werkte niet.

Nu wordt er op de achtergrond vanuit Lightspeed de cache verwijderd / de data van de winkel opnieuw opgebouwd, in de hoop dat dit werkt.

Antwoord op wiens verantwoordelijkheid dit is (Shappz/Lightspeed) is er nog niet, dus dit wachten we af.

Dit is meteen het einde van onze samenwerking met Shappz.

Bedankt voor het melden. De Stock Notify button blijkt gebruik te maken van een ander Shappz domein. Dit wordt verder nagekeken, zodat dit zo snel mogelijk weer werkt.

Verder kan het zijn dat de wijzigingen niet direct zichtbaar zijn (in bitdefender etc). In dat geval raden we aan om allereerst de browsercache te vernieuwen of het in een andere browser/ privévenster te proberen.

Mocht je daarna nog problemen ondervinden, raad ik je aan om contact op te nemen met onze support.

Onze support is te bereiken via:

Lightspeed Support

NL +31 (0)20 820 2391

BE +32 9 298 02 73

[email protected]

Ticket inschieten:

https://ecom-support.lightspeedhq.com/hc/nl/requests/new

Shappz is onderdeel van Lightspeed (kennelijk overgenomen is mij aan de telefoon verteld). De beveiligingswaarschuwing blijft verschijnen ondanks het advies om de cache te legen. Ik heb alle apps van Shappz al verwijderd maar tot op heden maakt dit geen verschil.

@MichelleMarie wat is jouw domein?

Het onze: www.celticwebmerchant.com ; krijg jij de melding daar ook? Want Lightspeed heeft net de cache van onze shop opgeschoond en de melding lijkt verdwenen.

@CelticWebMerchant Ik krijg geen beveiligingswaarschuwing als ik jouw site bezoek, en zo te zien lijkt het probleem bij mij nu ook verholpen te zijn. Maar goed, ik heb wel alle Shappz apps verwijderd (MyStockNotifier en MyAbondedCart). Heb jij deze apps nog wel geïnstalleerd?

@MichelleMarie fijn om te horen! Wij hebben ze ook gedeïnstalleerd inderdaad.

@J_Binsbergen Ik krijg al de hele ochtend een

Error 522 - Connection timed out

melding.

www.devrolijkeengel.nl

Het werkt weer

www.devrolijkeengel.nl
  • Jeroen - Inventory AlarmJeroen - Inventory Alarm Member, Partner Berichten: 32 partner
    10 september aangepast

Als alternatief kun je altijd Inventory Alarm eens proberen. Zoals je merkt ben ik redelijk actief bezig zowel met het product als op het forum. Het forum is een goeie plek om te zien wat er speelt bij Lightspeed en de Lightspeed gebruikers en waar ik kan probeer ik een handje te helpen.

Inventory Alarm werkt soepel word me verteld, en wanneer er evt iets is, dan is het heeel snel opgelost.

Ik pik er even een paar dingen uit. Standaard zit er in Inventory Alarm, óók als je in de gratis versie valt qua verbruik:

• "Stuur mij een email zodra leverbaar" knop op maat door mij aangepast naar je theme/vormgeving. Dit check ik altijd even na installatie.
    • vrij te kiezen email afzender adres, met SPF/DKIM instelbaar voor je emails met je eigen shop domeinnaam, zodat het minder snel als spam wordt gezien en alles netjes klopt onder de email-motorkap.
    • e-mail template editor
    • veel dingen instelbaar in het dashboard zoals kleuren en teksten
    • expert mode waarbij je (of ik, zie punt 1) de knop helemaal op maat kan maken
    • robuuste koppeling met de Lightspeed API die dingen opnieuw probeert als er een Lightspeed webhook / API issue is.
    • Data opslag en email servers in de EU
    • goeie support (zeggen ze)

Zie verder inventoryalarm.com en de link hieronder voor de Lightspeed app.

Fijn weekend alvast!

Inventory Alarm - Extra omzet met terug-op-voorraad e-mails

https://www.lightspeedhq.nl/ecommerce/store/apps/inventory-alarm/

• PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 137 ✭
    15 september aangepast

@Jeroen - Inventory Alarm

Dag Jeroen,

Volgens mij kennen de meeste je app wel maar hij is zeer duur.

Als bv je omzet omhoog gaat naar boven de 3000€, gaan de maandelijkse kosten al naar 199€ p/m.

Mss moet je eens denken over een vaste prijs en deze niet koppelen aan de aantal orders.

Bij Shappz betaal je bv ik dacht 9€ vaste kost.

Ik wil je dit toch even meegeven.

• Jeroen - Inventory AlarmJeroen - Inventory Alarm Member, Partner Berichten: 32 partner
    16 september aangepast

Dag Philip,

De goedkoopste optie is misschien niet altijd de beste optie.

Zo zie ik op je site bijvoorbeeld een poppenhuis van 249 euro. 

Bij de Action of op Ali Express verkopen ze poppenhuizen onder de 40 euro.

Toch kopen mensen bij jou een poppenhuis, waarschijnlijk met goede reden.

Natuurlijk zijn dat niet dezelfde poppenhuizen. Maar ook bij de apps is het appels met peren vergelijken.

Wat dat betreft moet er een match zijn tussen jou als ondernemer en de wensen van de klant.

Zo gebruikte ik vroeger (lang voor Inventory Alarm) ook altijd goedkope hosting, want waarom zou je meer betalen. Maar dan lag de server er weer uit, was support onbereikbaar en was ik weer uren bezig met bellen, mailen, tickets inschieten, website migreren etc en lag er weer eens een site uit, niet fijn voor de klant. Sinds een jaar of 5 betaal ik daarom een heel stuk meer voor hosting maar ben ik er nooit meer tijd aan kwijt en kan ik me niet herinneren wanneer ik een hosting probleem had.

Een hoop klanten gebruiken Inventory Alarm overigens in de gratis versie, evenals bv 14,95. De 199 is inderdaad de allerhoogste prijs-tier vanaf 3.000 euro extra omzet.

En er zijn klanten die veelvouden van die 3.000 euro extra omzet maandelijks realiseren met Inventory Alarm, elke maand weer.

Een andere manier om je omzet te laten groeien is natuurlijk met een SEO/SEA/online marketing bureau, of een freelancer. 

Dat kost ook geld, en dan heb je vaak geen garantie op resultaat. Of je gaat het allemaal zelf uitzoeken en bijhouden, en dat kost dan weer een hoop tijd (=geld) die je niet aan andere dingen kunt besteden, er vanuitgaande dat je je eigen tijd ook goed op waarde schat.

Bij Inventory Alarm ga je pas betalen, nádat je het resultaat hebt behaald. En als je geen resultaten behaalt met de app betaal je ook niets.

In het verleden had Inventory Alarm een vaste prijs, echter daarmee was het lastig een rendabele app in de markt te zetten met de relatief lage Lightspeed aantallen (vergeleken met andere platformen). Sinds de prijs variabel is (juli 2019) is het aantal klanten sterk gestegen. Veel klanten betalen nu helemaal niets, veel klanten betalen 14,95 en klanten die grote volumes draaien zijn er ook steeds meer, en die komen in de hogere maandprijzen uit, maar hebben dan ook goede resultaten.

Daardoor kan ik een groot deel van mijn tijd aan Inventory Alarm besteden en blijft het product goed onderhouden en wordt het doorontwikkeld, reageer ik op support etc. Kortom dat is een zakelijke keuze die is gemaakt.

Post edited by Jeroen - Inventory Alarm on

Inventory Alarm - Extra omzet met terug-op-voorraad e-mails

https://www.lightspeedhq.nl/ecommerce/store/apps/inventory-alarm/

• FOOFOO Member Berichten: 893 

@Philipfr Ik vraag me af of je de prijsopbouw goed interpreteert? Je geeft namelijk aan: "Als bv je omzet omhoog gaat naar boven de 3000€, gaan de maandelijkse kosten al naar 199€ p/m."

Het is niet zo dat wanneer je shop € 3.000,- omzet draait, dat je dan op die kosten uitkomt. Pas wanneer je € 3.000,- extra omzet draait door Inventory Alarm betaal je extra.

Wij draaien al een tijdje met Inventory Alarm en zijn héél tevreden. Omdat we sinds kort alleen nog uit eigen voorraad leveren, is het voor ons ontzettend belangrijk inzicht te houden in uitverkochte artikelen. We krijgen nu niet alleen een melding wanneer een klant zich inschrijft, maar ook wanneer een artikel uitverkocht is, of onder een bepaald minimum komt. Samen met Optiply (inkoopprogramma) hebben wij hierdoor een goede grip op de voorraden en hoeven we niet vaak nee te verkopen.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 137 ✭

@FOO

Ik had het goed begrepen hoor. (extra omzet met de app).

Log In of Registreer om te reageren.