Producten importeren in bestaande categorie

JipJip Member Berichten: 93 ✭

Het lukt mij niet om nieuwe producten te importeren in een bestaande categorie.

In de .csv heb ik de namen van de categorieën ingevuld in de betreffende kolommen (categorie 1, categorie 2, enz). Deze namen heb ik gekopieerd uit een producten export bestand zodat ik zeker geen typ foutjes heb gemaakt.

Na het importeren heeft Lightspeed extra categorieën aangemaakt die exact dezelfde naam hebben als de reeds bestaande categorieën. In deze nieuwe categorieën staan dan alle nieuwe geïmporteerde producten.

Nu kan ik natuurlijk de producten eenvoudig verschuiven naar de juiste categorieën en de overgebleven categorieën verwijderen maar dat is niet ideaal.

Wat doe ik verkeerd?

Getagd:

6 reacties

• JipJip Member Berichten: 93 ✭

@Paula en @JohanJ

Kunnen jullie mij misschien helpen met mijn importeer probleem?

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,329 

@Jip ik probeer zoveel mogelijk alles wat met imports en .csv te maken heeft te vermijden 😜 Wij werken zelf praktisch niet met import/export en ik heb er zelf echt TE weinig ervaring mee om hier iets zinnigs over te zeggen. Johan kan er wellicht meer over zeggen maar ik weet dat hier leden zijn die regelmatig met import/export werken en daar beter bekend mee zijn. Ik hoop dat iemand anders je met dit stukje verder kan helpen want ik ben er helaas niet bekend genoeg mee.

Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden en tot zover ben ik daar vrij succesvol in moet ik eerlijk zeggen 😄

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • FrankBrinksFrankBrinks Member Berichten: 15

Zonder het bestand te zien is het wat lastig om te beoordelen waar het aan ligt, je kan wel alle producten volgens mij in 1x aan de andere categorie toewijzen.

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 238 ✭

Het zou moeten werken. Maar kijk ook goed of je niet bij het plakken van de categorie niet een spatsie erachter of ervoor hebt staan.

LS maakt alleen een nieuwe categorie aan als die niet bestaat dus denk echt dat daar iets fout gaat.

• JipJip Member Berichten: 93 ✭

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga nog eens verder puzzelen :-)

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 238 ✭

Gooi er niet meteen een hoop artikelen in maar probeer het bv eerst even met twee artikelen. als het dan fout gaat is het zo hersteld.

Log In of Registreer om te reageren.