Forum weer koppelen aan programma

HelenHelen Member Berichten: 21
Ik wil weten of het mogelijk is om het forum, zoals het nu is, op de één of andere manier weer zichtbaar te maken in het Lightspeed dashboard. Voor mij werkt het nieuwe forum niet op deze manier, ik zou graag de actuele topics weer in het dashboard zien verschijnen zodat ik kan lezen wat anderen al ontdekt hebben m.b.t. verschillende vragen en onderwerpen. Ik was heel tevreden met de oude opzet en vind de nieuwe geen vooruitgang omdat die voor mijn gevoel veel minder toegankelijk en transparant is, ik blijf zoeken naar bepaalde onderwerpen en heb daar vaak geen tijd voor. Ben ik daarin de enige?

Ik ben benieuwd.

Helen

16 reacties

• JaapJaap Member Berichten: 78 ✭
    Had eigenlijk al vanaf 1 april moeten gebeuren:

"Word lid van ons nieuwe forum: Lightspeed Community!
    Vanaf 1 april gaan wij over op een nieuw forum voor Lightspeed eCom gebruikers. Creëer nieuwe topics, deel je ervaringen, geef tips en laat je inspireren door andere ondernemers."

Waarschijnlijk heeft Lightspeed het te druk om dit voor elkaar te krijgen of worden er andere prioriteiten gesteld....
    www.sativus.com
    "Saffron and more"
  • NynkeNynke Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 372 moderator
    Hi @Helen, bedankt voor je feedback. We willen graag de recente discussies terug hebben op het dashboard, maar hier is in de afgelopen maanden geen ruimte voor geweest, voornamelijk ivm de werkzaamheden aan de GDPR.

Ik ben hierbij zo vrij geweest om een ticket voor je aan te maken hierover, zodat ik hem kan koppelen aan het interne ticket op ons ideeënbord. Hiermee meten we wie en hoeveel klanten hier behoefte aan hebben en kunnen we onze werkzaamheden beter plannen. Je ontvangt hier zo nog een terugkoppeling van in de mail.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • KolliesPartsKolliesParts Banned user Berichten: 135 ✭
    @Nynke: Dat is zeker een heel groot ideeën bord......
    KolliesParts.nl
    Chopper Parts & Bobber Parts
  • Stijn HommingaStijn Homminga Member Berichten: 10
    Voor mij mag hier ook wel een ticket worden aangemaakt. Mis het ook in het dashboard.
  • Ria HulsboschRia Hulsbosch Member Berichten: 17
    Klopt ik lees het nu ook niet meer zo vaak je moet er nu speciaal naar toe eerst was het in een oogopslag te zien. Jammer.Vaak vergeet ik er naar te kijken want je ziet het niet staan.
  • HelenHelen Member Berichten: 21
    Nynke zei:
    Hi @Helen, bedankt voor je feedback. We willen graag de recente discussies terug hebben op het dashboard, maar hier is in de afgelopen maanden geen ruimte voor geweest, voornamelijk ivm de werkzaamheden aan de GDPR.

Ik ben hierbij zo vrij geweest om een ticket voor je aan te maken hierover, zodat ik hem kan koppelen aan het interne ticket op ons ideeënbord. Hiermee meten we wie en hoeveel klanten hier behoefte aan hebben en kunnen we onze werkzaamheden beter plannen. Je ontvangt hier zo nog een terugkoppeling van in de mail.

Dank je wel Nynke, ik heb daar ook wel begrip voor hoor, die GDPR was voor velen een tijdrovend drama dat ten koste ging van het daadwerkelijke ondernemen. Maar door die wet viel het me ook op dat ik het terugkomen van actuele topics in het dashboard mistte. Fijn dat het op de actielijst komt!
    Hi @Stijn Homminga en @Ria Hulsbosch. Ik heb voor jullie beide tickets aangemaakt en gekoppeld. Als het goed is heb je een bevestiging ontvangen :)

@Helen dank voor het begrip!
  • MNTMNT Member Berichten: 81 ✭
    Kun je ook een negatieve ticket aanmaken? :)

Wat mij betreft heeft iets als dit wel een erg lage prioriteit, laten we eerst maar eens zinvolle functies ontwikkelen. Als je inlogt op de backoffice doe je dat niet om het forum te lezen, lijk me. Als ik daar inlog heb ik andere zaken te regelen.
  • KaroartKaroart Member Berichten: 22
    Helemaal eens met MNT. En als je toch graag met mensen chat, gebruik een chatbox. Hou het gewoon zakelijk 
  • Stijn HommingaStijn Homminga Member Berichten: 10
    Het is juist bedoeld voor mensen die niet (dagelijks) op het forum (willen) inloggen. Nu moet ik dagelijks inloggen op het forum om te kijken of er belangrijke ontwikkelingen/storingen/problemen zijn. Voorheen zag ik dat in 1 oogopslag in het dashboard. 
    Het is juist bedoeld voor mensen die niet (dagelijks) op het forum (willen) inloggen. Nu moet ik dagelijks inloggen op het forum om te kijken of er belangrijke ontwikkelingen/storingen/problemen zijn. Voorheen zag ik dat in 1 oogopslag in het dashboard. 
    Dat is ook niet helemaal waar, want voorheen zag je de laatste 3-4 actieve onderwerpen. Als er op 8 onderwerpen gereageerd is mis je er alsnog een paar.
  • HelenHelen Member Berichten: 21
    @MNT en Karoart; wat een aannames zeg, waar lees je dat ik zou willen chatten? 

Ik heb deze vraag helemaal niet gesteld omdat ik met mensen wil chatten, een forum heeft voor mij vooral een informatieve functie en ik vond het heel fijn om in één oogopslag in het dashboard te zien of er bijvoorbeeld storingen zijn of actualiteiten waarik iets mee moet. Ik ben een eenpitter met o.a. een goedlopende webshop en heb daar mijn handen vol aan. Wanneer de informatiestroom wat eenvoudiger zou kunnen verlopen zou ik daar heel blij mee zijn. Vanuit een zakelijk en effectief oogpunt dus, niet hoeven zoeken betekent meer tijd om te ondernemen.

Helen
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 917 
    mei 2018 aangepast
    Netwerken vormt de basis van een goede onderneming. Als dat "chatten" genoemd wordt vind ik het prima ;) 
    Ik snap wat karoart en MNT bedoelen, er zijn natuurlijk 138.00189.000 zaken die op dit moment een hogere prioriteit hebben dan een link naar een forum, maar aan de andere kant is dat forum wel een goed hulpmiddel om snel tips en ideeën te krijgen van concullega's die met eenzelfde probleem kunnen zitten. Je kunt elkaar hier flink helpen. En als alles al extra tijd kost met de problemen die hier spelen (de zoek optie enzo) dan is het fijn als het net even een paar klikken sneller kan (want we moeten al flink extra klikken uitvoeren met alle workarounds op dit moment ;) )
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
    mei 2018 aangepast
    Helen zei:
    @MNT en Karoart; wat een aannames zeg, waar lees je dat ik zou willen chatten? 

Ho ho, ik zei daar niets over :)
    MNT zei:
    Kun je ook een negatieve ticket aanmaken? :)

Wat mij betreft heeft iets als dit wel een erg lage prioriteit, laten we eerst maar eens zinvolle functies ontwikkelen. Als je inlogt op de backoffice doe je dat niet om het forum te lezen, lijk me. Als ik daar inlog heb ik andere zaken te regelen.
    Hahaha, negatieve tickets hebben we niet, maar die zijn ook niet echt nodig :). We wegen namelijk eerst alle ideeën tegen elkaar af voordat we een beslissing maken waar we aan gaan werken. We kijken hierbij o.a. naar de wensen van onze klanten, hoeveel uren werk ten opzichte van de behoefte, de strategie van het bedrijf, de eCommerce markt, en of dit binnen een bestaand of toekomstig project past. Daarbij zullen we de klantbehoefte altijd vertalen naar 'de beste oplossing', oftewel niet klakkeloos de wens van de klant opvolgen maar eerst kijken naar het beste alternatief.

Ik zou juist iedereen willen aanraden om gewoon te blijven aangeven wat jij belangrijk vindt of waar jij behoefte aan hebt, ook als je het idee hebt dat iets geen prioriteit heeft. Wij zullen namelijk te allen tijde de beste keuze proberen te maken voor ons als bedrijf en voor onze klanten, en dit wordt constant herzien en bijgesteld.

Veel essentiële verbeteringen voeren wij sowieso continue door, ook als 0 klanten hierover bellen. Dit betreft veel technisch werk op de achtergrond en lange-termijn werk aan grotere projecten. Als het echter gaat om niet-essentiële verbeteringen en features, dan is de kans klein dat we hier aan gaan werken als we geen idee hebben dat onze klanten hier behoefte aan hebben. Blijf dus vooral je input geven!
  • HaddocksHaddocks Member Berichten: 110 ✭
    Voor mij is dit niet echt noodzakelijk. Het is gewoon verstandig om als Lightspeed gebruiker regelmatig een kijkje te nemen op het forum. Van elkaar kun je toch het meeste leren.
Log In of Registreer om te reageren.