Producten importeren vanaf leverancier?

JipJip Member Berichten: 93 ✭

Krijgen jullie altijd een importbestand van jullie leveranciers? Of is er een software tool om de product teksten en foto's te kopiëren van de site van de leverancier naar de eigen webshop?

9 reacties

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 238 ✭

Wij hebben een aantal die dat leveren ja. Maar ook een heel aantal die dat niet hebben.

• JipJip Member Berichten: 93 ✭

@Dave0701 Hoe los jij het op als je geen importbestand ontvangt van een leverancier?

• iedereen_looptiedereen_loopt Member Berichten: 73

@Dave0701 waarom zou je dat willen? Door teksten van jouw leverancier te gebruiken, creëer je een hoop duplicate content en Google vindt dat niet leuk.

@iedereen_loopt Omdat duizenden producten niet met de hand te doen zijn.

Hier moet toch een oplossing voor zijn? Ik kan mij niet voorstellen dat de data bij alle grote shops met de hand wordt ingevoerd.

• iedereen_looptiedereen_loopt Member Berichten: 73

@Jip tuurlijk zijn er mogelijkheden. Zoals Webshopimporter in de Lightspeed Store. Maar zoals gezegd, Google straft je hiervoor af. Plus hoe maak je dan het verschil naar je klanten toe. Prijs?

@iedereen_loopt

Ik ga eens kijken naar Webshopimporter .👍🏼

Niet teveel in problemen denken maar in oplossingen, dat maakt het verschil 😃 en oerdegelijke service geeft ons sinds 2010 al de voorsprong.

Als je een csv aangeleverd krijgt van je leverancier kan je in excel/openoffice heel makkelijk prijzen aanpassen dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Voor duplicaten omschrijvingen ligt het eraan of je leverancier ook rechtstreeks verkoop aan jouw markt. Doet die dat niet is het eigenlijk niet zo relevant.

Als je een paar 100 artikelen hebt kan je nog zelf unieke teksten gaan schrijven maar goede teksten zijn lastig en is een vak apart.

Bij enkele 1000en artikelen is dat voor de meeste eigenlijk niet meer te doen zeker niet als het aanbod wekelijk veranderd. Wij importeren dus de teksten van de leveranciers omdat wij zo een 6500 artikelen hebben en eigenlijk scoren wij beter dan dat hun doen in google.

@Dave0701 Dat is nu net het probleem. Mijn leverancier geeft geen csv bestand.

Als ik een csv heb dan kan ik inderdaad makkelijk zelf teksten en prijzen aanpassen.

Mijn vraag: Hoe krijg ik de productdata die ik nodig heb van de site van mijn leverancier naar een csv?

Als het een groot bedrijf is kan ik me bijna niet voorstellen dat ze het niet kunnen maken. Blijven vragen. Ik zie zelfs bij ons dat kleinere leveranciers overstag gaan. Men kan bijna ano 2021 niet meer zonder.

Ook al is het een excel scheet in andere style waarmee je zelf wat kan maken door te knippen en plakken.

Anders zou ik het niet weten voor je hoe dat op te lossen.

Log In of Registreer om te reageren.