"Onverwachte fout bij het sorteren van gegevens"

CelticWebMerchantCelticWebMerchant Berichten: 166 Member ✭
Wie loopt hier nog meer tegen aan?
We krijgen continu deze melding, waardoor we onze orders niet meer op aangepaste status kunnen sorteren, moeite hebben met het vinden van de juiste order, het maken van offertes veel langer duurt...
Destijds hebben we een ticket aangemaakt, maar omdat onze problemen niet gerepliceerd konden worden is er niets mee gedaan.

Maar door dit probleem kunnen we de orders van vandaag niet op verzonden zetten.
<1

57 reacties

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Berichten: 166 Member ✭
    De volledige foutmelding:
    Oeps! Er is een onverwachte fout opgetreden bij het sorteren van je gegevens. Probeer het later nogmaals. Neem contact op met ons supportteam als het probleem zich blijft voordoen.

Het probleem doet zich voor op zowel firefox als chrome.

• PaulaPaula Berichten: 831 Member, Beta tester 
    Wij hebben dat ineens ook sinds een aantal dagen. 
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • EstherEsther Berichten: 13 Member
    Hier hetzelfde probleem. Heel vervelend. Het probleem duikt soms ineens op en lijkt geen logische verklaring te hebben. 
  • JoanMlJoanMl Berichten: 94 Member, Beta tester ✭
    Ik heb het vandaag ook, als ik met de pijltjes bijvoorbeeld naar een order hoger of lager wil gaan.

Joan
  • stoffenonlinestoffenonline Berichten: 4 Member
    Wij hebben het hier ook sinds gisteren
  • TrollshopTrollshop Berichten: 18 Member
    Wij hebben het ook sinds (eer)gisteren. Het gebeurt niet de hele tijd, maar wel vaak. Ook toen ik in voorraad bezig was, waardoor mijn hele filterselectie plotseling verdween.

Groet, Linda
    Trollshop
    Monsterlijk Goed!
  • Albert_WubsAlbert_Wubs Berichten: 80 Member ✭
    Hier ook! Erg frustrerend. Het belemmerd je werk tempo en plezier
    Gavetas.nl Trendy tassen voor elk Budget
    085-78 46 963
  • JaapJaap Berichten: 77 Member ✭
    Wij hebben er helaas ook last van... Het gekke is dat het niet de hele tijd gebeurt maar wel zeer regelmatig.
    www.sativus.com
    "Saffron and more"
    heeft dit te maken met de melding die we nu in de backend zien?

" Storing zoekfunctie backoffice

Momenteel zijn er problemen met de zoekfunctie in de backoffice. Een speciaal team is opgezet om dit zo snel mogelijk te ondervangen."

• NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    @CelticWebMerchant Beetje korte post, maar: klopt, dit heeft te maken met die storing. We maken in de backoffice gebruik van Elastic Search, en dit heeft invloed op alles wat met zoeken, filteren en sorteren te maken heeft.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • vinniehillvinniehill Berichten: 1 Member
    Is er al enig zicht op wanneer de storing verholpen is? echt niet werkbaar zo...
  • WhiskysiteWhiskysite Berichten: 6 Member
    mei 2018 aangepast
    Sinds de nieuwe backoffice is het sorteren er niet beter op geworden! Ik zoek op 1 bepaald artikel en krijg er 15 te zien, 14 die er niet toe doen, totaal onoverzichtelijk.

Ook staan er orders in de verkeerde categorie. Zo heb ik een order op verzonden staan die in de categorie ''wacht op verzenden staat'' en heb ik een order bij ''wacht op betaling'' staan die allang betaald is. Dit is al weken aan de hand, dus voor de storing van vandaag.

Op dit moment filtert hij alles verkeerd, is niet mee te werken zo.

Zie bijlage 1 van de bugs.
    1.png 356.4K
  • KaroartKaroart Berichten: 20 Member
    Succes met het oplossen van het probleem @Nynke ;  Ipv azijnplassen wachten wij het hier rustig af. Zal ongetwijfeld goed komen.
  • PetsonlinePetsonline Berichten: 3 Member
    Echt niet mee te werken zo. Kan geen product, order of klant terugvinden omdat die storing er is.
  • HansHans Berichten: 11 Member
    Ik kan zelfs geen producten opzoeken in de back-office, er is nu niet te werken met Lightspeed.
  • cvdwalcvdwal Berichten: 10 Member
    Wat mij opvalt is wederom het gebrek aan communicatie vanuit Ecom (supportteam). Hoelang gaat het nog duren. Kan werkelijk niets meer met de orders met het huidige probleem. Graag a.s.a.p. update hoe het ervoor staat. Neem toch aan dat men nu volop bezig is om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen of heb ik dat mis. En Karoart, rustig afwachten heb ik niet zoveel zin in. Probeer namelijk mijn brood te verdienen!
    mei 2018 aangepast
    Het probleem lijkt nu weer beter/verholpen :) 
    Edit: toch niet helaas...  
    www.devrolijkeengel.nl
  • PetsonlinePetsonline Berichten: 3 Member
    Inmiddels de hele dag een storing, kan NIET werken zo. Geen klanten opzoeken, geen orders, geen producten op voorraad zetten. En geen communicatie vanuit Lightspeed. En dit is geen "azijnplassen"..... heb het gewoon druk met orders, en kan nog geen order opzoeken als er een klant belt. Dan sta je als bedrijf toch behoorlijk in je hemd. Vind de situatie werkelijk beschamend. Hoe lang gaat dit nog duren ?????????
    @ allen: ik ben het absoluut met jullie eens, het is (praktisch) onwerkbaar, maar er wordt gelukkig aan gewerkt (zie de alertbar in de BO) Uiteraard duurt iedere minuut 1 minuut te lang in dit geval maar het is vrees ik een kwestie van afwachten. Hopelijk is het snel opgelost! 

www.devrolijkeengel.nl
    Tja, mee eens dat het afwachten is, maar ik ga er wel vanuit dat er morgen een update is over de status. Ik kan nu geen offertes meer aanmaken voor klanten die toch echt een offerte moeten ontvangen. M.a.w. we lopen hier geld mee mis.

En azijnplassen? Sorry, maar als een heel groot deel van de werkdag naar de knoppen is hierdoor lijkt me dat niet . We hebben het nog vrij netjes gehouden, ik had ook meteen een compensatie voor de verloren werktijd kunnen eisen. (Voor de duidelijkheid "had kunnen eisen" is dus een mogelijkheid, geen werkelijkheid)
    Ik kan nu geen offertes meer aanmaken voor klanten die toch echt een offerte moeten ontvangen. M.a.w. we lopen hier geld mee mis.
    Hee, dat is vreemd, offertes aanmaken kan toch wel? Dat doe ik niet vaak, maar toevallig moest ik vanavond een offerte aanmaken. Dat werkte hier wel gewoon. 
    www.devrolijkeengel.nl
    Paula zei:
    Ik kan nu geen offertes meer aanmaken voor klanten die toch echt een offerte moeten ontvangen. M.a.w. we lopen hier geld mee mis.
    Hee, dat is vreemd, offertes aanmaken kan toch wel? Dat doe ik niet vaak, maar toevallig moest ik vanavond een offerte aanmaken. Dat werkte hier wel gewoon. 

Ja, ik kan offertes aanmaken. Maar aangezien het zoeken van producten niet werkt, kan ik geen offertes opmaken.
    Ik heb niks gezegd ;)
    www.devrolijkeengel.nl
  • KolliesPartsKolliesParts Berichten: 135 Banned user ✭
    @allen: Ik ga mij steeds vaker afvragen hoe groot Lightspeed eigenlijk is. Voor ik naar Lightspeed overstapte heb ik meer dan 5 jaar een OSCommerce (open source) webshop gehad. Daar had ik ook regelmatig problemen mee maar die werden door een eenmanszaak in de avonduren opgelost. Met een snelheid waar Lightspeed niet aan kan tippen. Ook het toevoegen van apps en aanpassingen werden binnen enkele dagen verzorgd. Ik heb laatst aan @Nynke gevraagd hoeveel FTE-ers er bij de ontwikkeling van Lightspeed werken maar daar kreeg ik natuurlijk geen antwoord op. Een storing kan natuurlijk voorkomen en daar kan ik alle begrip voor opbrengen maar we worden niet als klant behandelt. We krijgen geen info en wensen worden al helemaal niet uitgevoerd. Ik mis mijn oude webshop op vele vlakken.
    KolliesParts.nl
    Chopper Parts & Bobber Parts
  • FOOFOO Berichten: 558 Member 
    @KolliesParts
    Dan weet je wat je moet doen.....     :p

Wij zijn nu sinds 3 maand overgestapt vanaf Strato / ePages en nog geen moment spijt van gehad. De groei in onze shop is enorm en alle beschikbare apps zijn een verademing! Bij Strato hoorde je nooit iets over ontwikkeling / verbetering en de apps waren op 2 handen te tellen. Sterker nog: we moesten noodgedwongen over, omdat er een nieuwe versie kwam die sterk uitgekleed was. En de oude kreeg gewoon geen updates meer. 
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
    mei 2018 aangepast
    FOO zei:

Wij zijn nu sinds 3 maand overgestapt vanaf Strato / ePages en nog geen moment spijt van gehad. De groei in onze shop is enorm en alle beschikbare apps zijn een verademing! Bij Strato hoorde je nooit iets over ontwikkeling / verbetering en de apps waren op 2 handen te tellen.

Same story here!
    www.devrolijkeengel.nl
    Zit al vanaf het prille begin op dit platform. Was vroeger ook heel blij met de toenmalige Seoshop, echter sinds de overgang naar Lightspeed ben ik echt niet zo blij meer. Had 3 shops, 2 inmiddels al verhuisd, de laatste is vanwege de complexheid onverstandig omdat het simpelweg te veel gaat kosten en niet alleen financieel.
    Vervelende is dat ik persoonlijk vindt dat men hier veel te "lovend" is over Lightspeed terwijl ze dat absoluut niet waarmaken, simpelweg omdat beloftes niet of zelden nagekomen worden, ze absoluut niet transparant zijn, continue alles bagatelliseren en zoals nu met dit giga probleem heb ik weer het gevoel dat men pas morgen weer verder gaat met het "probleem" en zo kan ik nog wel even doorgaan. Nee, het is Lightspeed die vanwege te veel kritieken het vorige forum sloot echter is het dezelfde "Lightspeed" die er voor zorgt dat het hier verder gaat. Nee, naar mijn mening is Lightspeed helemaal niet geïnteresseerd in Ecom, althans doen ze hun uiterste best dat te doen geloven. Snap in ieder geval wel waarom Ruud opgestapt is. En voor de mensen die vast weer commentaar hebben, ik weet sinds ruim 10 jaar echt waarover ik het heb.

Heb wel één wens en dat is dat men nu eens gaat inzien dat broodwinning niet alleen voor Lightspeed geldt maar ook voor de shophouders.
    Giga probleem? Je kunt toch nog gewoon bij je orders en deze verwerken? Hier tenminste wel. 
    Tuurlijk is het lastig dat zoeken soms niet lekker werkt, maar hier kunnen we er nog prima omheen werken. 

Voor mijn gevoel snappen sommige shophouders niet dat ze met een SAAS pakket werken. Daar zitten nu eenmaal beperkingen aan. Je moet het doen met wat aangeboden wordt. De rest kun je aanvullen met apps of maatwerk. 

In het verleden heb(ben) ik / we veel maatwerk in een ePages shop door laten voeren. Werkte allemaal super en werd vaak ook snel gedaan.......maar het kostte dan ook bakken met geld. 
    Beste John,

Ik zeg nooit dingen voor niets en nee, ik krijg bij het verwerken van de orders elke keer een error. (zie printscreen, dan snap je het wel)
    Die krijgen we hier alleen als we door de bestellingen heen klikken.

Wij werken alleen vanuit het orderoverzicht. Vanaf daar kun je ook de bestellingen stuk voor stuk bekijken / openen , als je dat wilt. 
Log In of Registreer om te reageren.