Automatisch gewijzigde prijzen - Bug?

FOOFOO Member Berichten: 642 
mei 2018 aangepast in Producten en categorieën
Het was me al eens eerder opgevallen dat bij sommige artikelen de "Oude prijs" (adviesprijs) stond vermeld op de plek waar de actuele prijs hoort te staan. Bij Oude Prijs stond dan € 0,00. Ik dacht dat ik zelf een foutje had gemaakt, maar.... nu zie ik het ineens bij meer artikelen, die nu dus voor de (te hoge) adviesprijzen online staan. 

Het probleem lijkt zich vooral voor te doen bij nieuw geplaatste artikelen. Ik kwam er achter door het topic van @Paula, die een ander probleem had met nieuw geplaatste artikelen. 

Zijn er meer met dit probleem? 
We importeren geen artikelen, dus daar komt de fout niet vandaan. 

Knap vervelend, want ik heb nu geen idee of alle prijzen wel goed staan. En om nou even een paar duizend artikelen handmatig langs te lopen, gaat me ook wat te ver. 
John | Fietsonderdelen Outlet
De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

12 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 925 
    Ik probeer even voor je na te gaan wat er verkeerd gaat, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hem niet helemaal snap.... De oude prijs wordt nu weergegeven als de aanbiedingsprijs bedoel je? 

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
    mei 2018 aangepast
    Wat er wel gelijk in me opkomt is dat ik helemaal in het begin (met de start van V2, nog in het oude forum) een keer een topic heb aangemaakt dat je op moet letten met 1 bepaald prijsvakje invullen, daar werkte (in tegenstelling tot alle andere invulvakken van de prijs) alleen de punt in plaats van de komma. Als je daar een komma invulde dan kreeg je een verkeerde prijs in je webshop. Terwijl alle andere invulvakjes wel werkten met komma's achter de 0. 
    Dat schiet nu even door m'n hoofd, kan het daar iets mee te maken hebben? Zal wel niet want anders had je dat wel eerder opgemerkt en het komt niet echt overeen met wat je hierboven aangeeft, maar dat is het enige dat ik nu kan bedenken :confused: 

www.devrolijkeengel.nl
  • FOOFOO Member Berichten: 642 
    mei 2018 aangepast
    Klopt. De prijs die ik als oude prijs heb ingevoerd (de adviesprijs), is op de een of andere manier nu de "aanbiedingsprijs". En de oude prijs staat nu op € 0,-. 

Nu is me ook duidelijk waarom ik van een bepaald model zadel de zwarte variant niet meer verkoop, terwijl de bruine als een dolle verkoopt......
    Paula zei:
    Wat er wel gelijk in me opkomt is dat ik helemaal in het begin (met de start van V2, nog in het oude forum) een keer een topic heb aangemaakt dat je op moet letten met 1 bepaald prijsvakje invullen, daar werkte (in tegenstelling tot alle andere invulvakken van de prijs) alleen de punt in plaats van de komma. Als je daar een komma invulde dan kreeg je een verkeerde prijs in je webshop. Terwijl alle andere invulvakjes wel werkten met komma's achter de 0. 
    Dat schiet nu even door m'n hoofd, kan het daar iets mee te maken hebben? Zal wel niet want anders had je dat wel eerder opgemerkt en het komt niet echt overeen met wat je hierboven aangeeft, maar dat is het enige dat ik nu kan bedenken :confused: 

Nee, de prijzen hebben eerst gewoon goed gestaan. Dat kan ik terug zien in de oudere bestellingen. 
    mei 2018 aangepast
    Deze moet je denk ik even aanpassen ;) 
    <p>Deze&nbsp;Wobs Handwarmers&nbsp;Army&nbsp;Kids zijn heerlijk warm, waterdicht en superhip. Met reflecterende strepen.</p>
    Veel wobs handschoenen hebben de html code zichtbaar
    www.devrolijkeengel.nl
    Thanks, maar op de 1 of andere manier verkopen die op het moment toch al vrij slecht......     :D

Nu even prioriteiten stellen: prijzen checken en Adwords / Shopping een beetje naar beneden bijstellen. Kom om in de bestellingen....    :o
     Nu even prioriteiten stellen: prijzen checken en Adwords / Shopping een beetje naar beneden bijstellen. Kom om in de bestellingen....    :o
    Kijk, had slechter gekund ;)
    www.devrolijkeengel.nl
  • NynkeNynke Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 372 moderator
    Hi @FOO. Ik heb heel kort een kijkje genomen in je webshop, maar er is meer informatie/onderzoek nodig om te zien wat er aan de hand is. Je kunt denk ik het beste bellen of een ticket in kunt sturen zodat we hier meer inhoudelijk op in kunnen gaan.

In de tussentijd heb ik wat trucjes voor je om je prijzen na te lopen, mocht je hier nog niet aan gedacht hebben :)

De eerste tip is vrij voor de hand liggend, maar als je hier niet vanaf weet is dit echt een uitkomst. Via Producten > Voorraad kun je een heel stel varianten tegelijk selecteren. Vervolgens klik je op X item(s) geselecteerd > Wijzig geselecteerde varianten en vink je bijvoorbeeld Prijs incl en Oude prijs incl aan. Klik op volgende en je krijgt een handig overzicht van de geselecteerde info over die varianten die je na kunt lopen. Extra tip: voeg 1 of 2 filters toe in het voorraadoverzicht, bijvoorbeeld merk + datum toegevoegd, dan kun je meer systematisch door je producten lopen.

Deze manier behoeft enig technische vaardigheid, maar wil ik graag met je delen. Je kunt een export maken van je producten en het verschil tussen de kolommen voor oude en nieuwe prijs berekenen. Vervolgens kun je in Excel conditional formatting toepassen als je visueel de verschillen wilt aangeven. Je kunt dan bijvoorbeeld 1-25% een groen kleurtje geven, 25-50% oranje en boven de 50% rood. Ook kun je op die of een andere kolom een filter toepassen en zo van laag naar hoog sorteren. Zo kun je bijvoorbeeld sorteren op de kolom voor merk. Heb je bijvoorbeeld een merk waar je altijd minimale korting geeft en er staat een kortingspercentage in het rood naast, dan weet je dat je op moet letten.

Ik heb geen idee of je goed met Excel overweg kunt, dus laat het me weten als ik dit allemaal meer uitleg behoeft. Ik zal wat tutorials ed voor je vinden + meer info geven waar nodig :)
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • NynkeNynke Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 372 moderator
    FOO zei:
    Natuurlijk ook veel succes met deze vervelende situatie!
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
    Hi @Nynke. Thanks voor de duidelijke uitleg. 

Het is lastig te achterhalen wat er precies is gebeurd denk ik. Zelf vermoed ik dat het misschien met een app te maken heeft. De laatste tijd heb ik flink wat apps getest voor kortingen, prijsmonitoring, etc.. 

Met je tips hierboven kan ik zeker wel wat. Als het hier wat minder druk is (veel vertraging in de aanlevering door storing bij GLS), ga ik daar zeker mee aan de slag. In Excel (Open Office / Google Spreadsheets) red ik me prima, dus dat gaat wel lukken. Sowieso wel eens goed om op die manier de marges te bekijken en de shop wat op te schonen. 
    Nynke zei:
    FOO zei:
    Natuurlijk ook veel succes met deze vervelende situatie!
    Ja, ik had nooit moeten overstappen naar LS! Nu ben ik veel te druk! Jammer dat LS daar geen rekening mee houdt.....    :p
  • KolliesPartsKolliesParts Banned user Berichten: 135 ✭
    @FOO: Dan weet je wat je te doen staat 😋😂
    KolliesParts.nl
    Chopper Parts & Bobber Parts
Log In of Registreer om te reageren.