Welke apps gebruiken jullie?

cismacisma Berichten: 42 Member
Hoi LS-gebruikers,

Ik ben benieuwd welke apps jullie allemaal gebruiken binnen Lightspeed en wat het jullie oplevert (omzet groei/tijdsbesparing).

Wij zelf gebruiken er nog vrij weinig omdat het vaak toch allemaal net niet zo lekker werkt. Ik wacht op de nieuwe app van Mailchimp, en gebruik sinds deze week MyProductReviews, de eerste resultaten moet ik daar nog van zien.

Hebben jullie tips?

Bedankt!
<1

40 reacties

• cismacisma Berichten: 42 Member
    Ben nog steeds benieuwd! :smiley:
  • PaulaPaula Berichten: 792 Member, Beta tester 
    juni 2018 aangepast
    MyProductReviews (De beste app die we hebben!  <3
    MyAbandonedCart (Gewoon top!)
    MyStockNotifier (Zeer handig voor ons en voor de klant)
    QuickView (maar die werkt momenteel helaas niet naar behoren, fout is onbekend) 
    MailChimp (gebruiken we niet zo vaak als we zouden moeten/willen, we sturen misschien 1 à 2 keer per jaar een nieuwsbrief)

Edit: sorry, je vroeg specifiek om groei / tijdbesparing. Daar was ik niet op in gegaan. 
    MyProductReviews, MyAbandonedCart en MyStockNotifier zijn alledrie absoluut conversie verhogend. Gister weer een order van bijna €100 via StockNotifier. Geen idee of die klant de bestelling ook had door laten gaan als hij niet op de hoogte gehouden was dat het artikel (grote lotus kaarshouder display/standaard) weer op voorraad was. Maar 2 uur na de mail plaatste hij een order van die standaard met 7 lotus kaarshouders erbij. Als hij die mail niet had gehad had hij het ook niet geweten, had hij er misschien niet meer aan gedacht (of het geld ergens anders aan uitgegeven) 

Quickview is misschien niet direct conversie verhogend op zichzelf, maar het maakt de ervaring op de site wel handiger, sneller prettiger en dat kan indirect absoluut conversie verhogend werken ;) 

Mailchimp is voor ons meer "extra", "omdat het erbij hoort" ;) 
    Wij hebben weinig extra conversie door nieuwsbrieven, maar waarschijnlijk ook omdat we ze maar 1 of 2 keer per jaar versturen ;) 

Hopelijk heb je hier iets meer aan... 

Post edited by Paula on
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
    Thanks @Paula! MyAbondedCart zou ik ook wel willen gebruiken maar gezien de huidige AVG en het topic dat ik gelezen heb twijfelen we nog. Het blijft een grijs gebied en veel klanten vinden het ook heel erg irritant.. 

Merk je dat met de productreviews klanten sneller converteren?
    cisma zei:

Merk je dat met de productreviews klanten sneller converteren?
    Dat is een lastige vraag, want je weet natuurlijk nooit of iemand iets ook gekocht zou hebben "als"..... dan zou je echt aan iemand moeten vragen zou je dit ook gekocht hebben als er geen review zou hebben gestaan. 
    Maar ik denk absoluut dat het voor (extra) conversie zorgt! Ik ben sowieso sneller geneigd om een artikel te kopen dat (positieve) reviews heeft. En ik let er tegenwoordig ook op dat een site enkel geverifieerde reviews heeft (dus enkel van daadwerkelijke klanten van die webshop) 
    Want helaas zijn veel reviews nep (door fabrikanten bijvoorbeeld) 
    Daarom ben ik blij met het "verified" logo van Shappz. 
    Maar inderdaad, ik denk echt dat de app conversie verhogend kan zijn. 
    Mits je natuurlijk goede artikelen verkoopt ;) Als je slecht materiaal verkoopt (of misleidende foto's/teksten op je site hebt) dan krijg je natuurlijk ook minder positieve reviews en dan kan het averechts werken ;) 

www.devrolijkeengel.nl
    Bijvoorbeeld onze Christoffel muntjes pagina:
    https://www.devrolijkeengel.nl/christoffel-muntje.html

Dat geeft je als potentiele klant toch een beetje een idee hoe anderen erover denken. Het kan iemand net over de streep trekken. 

www.devrolijkeengel.nl
    juni 2018 aangepast
    p.s. Wij geven geen korting voor het plaatsen van reviews, we verloten geen cadeaubon iedere maand onder de geplaatste reviews, etc. Wij vinden het belangrijk dat er geen beloning aan gekoppeld wordt, zodat je zo eerlijk mogelijke reviews krijgt. Wij hebben er niks op tegen dat andere sites het wel doen! Ik moet heel stiekem zeggen dat ik sneller geneigd ben een review te plaatsen wanneer ik weet dat ik er iets mee kan winnen ;) Dus dat trekt mensen denk ik echt wel over de streep, dus handig als je tijdelijk even wat meer reviews wilt verzamelen. Maar ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik in het verleden een keer een iets positievere review heb gegeven dan eigenlijk nodig was. Maar ja, er werd een cadeaubon van 50 euro verloot, dus tja ;) 

Hmmm.... misschien is dit nog wel een goed puntje om op onze eigen site erbij te vermelden bedenk ik nu. Toch handig, af en toe even hardop denken (typen :tongue:
    www.devrolijkeengel.nl
    Bedankt @Paula! Als het goed is gaan vandaag de eerste mails via MyProductReview eruit. Wij verloten een cadeaubon elke maand om het toch een beetje te pushen :) 
  • MNTMNT Berichten: 80 Member ✭
    Als ik een overzicht haal uit Lightspeed:

Ons thema (nu Conversion, tot eergisteren Electronics responsive)
    Myparcel (voor de PostNL keuzes, labels doen we via Picqer)
    Kiyoh (voor de klantbeoordelingen)
    Picqer (voor magazijn koppeling en voorraadbeheer)
    Moneybird (voor boekhoud koppeling)
    Billink (voor achteraf betalen)

Wat zijn we eigenlijk saai he?
    Heb het idee (weet niet of het waar is) dat maar weinig shops heel veel apps gebruiken. Wellicht i.v.m. kosten maar ook over de toegevoegde waarde. Zou toch ook wel enkele functionaliteiten gewoon in Lightspeed willen zien i.p.v. extra te betalen voor iets.
    Gisteren zijn de eerste 15 mails verzonden en zojuist ook weer 5 via MyProductReviews, niemand heeft de mail nog geopend. Heb het idee dat het wellicht in de spam terecht komt, ondanks de SPF records die ik heb ingesteld. 

Hebben jullie tips / ervaren jullie dit ook zo?
    Bij ons zijn van de 14 mails die de afgelopen 24 uur verzonden zijn er 7 geopend/gelezen. En er zijn daarvan 4 reviews ingevuld. 
    Let goed op de titel en de inhoud van de mail! It can "make or break"
    www.devrolijkeengel.nl
    @Paula, mag ik vragen welke titel jullie hanteren? :)
    @cisma

Titel: Beste {{ order.firstName }} {{ order.lastName }}, wat vindt u van {{ product.title }}?

Header: Uw feedback is belangrijk! Wij hopen te horen wat u vindt van: (foto artikel met link naar artikel) 

Tekst mail:

Om andere klanten een volledig beeld te geven van onze artikelen, vinden we het geweldig als u een korte review wilt achterlaten. Door uw beoordeling weten andere klanten wat ze kunnen verwachten van het product. Zo kan iedereen elkaar helpen het geschikte artikel te vinden. 
    Klik op het aantal sterren dat u het product wilt geven en noteer uw beoordeling in het tekstvak.

Namens ons en onze klanten, dank u wel! 
    Johan en Paula, 
    De Vrolijke Engel 

(p.s. de sterren worden hier erg vergroot weergegeven, in de mail zijn ze niet zo groot)
    Zelf kun je het best inschatten wat de juiste toon/insteek voor deze tekst is, dat kan voor iedere webshop/branche anders zijn. 

www.devrolijkeengel.nl
    Bedankt! Ik wacht deze week nog even af, dan zijn er ongeveer 100 verzonden. Als er dan nog geen response is moet ik wel iets doen :open_mouth:
    Komt vast goed ;) 
    www.devrolijkeengel.nl
  • MNTMNT Berichten: 80 Member ✭
    cisma zei:
    Heb het idee (weet niet of het waar is) dat maar weinig shops heel veel apps gebruiken. Wellicht i.v.m. kosten maar ook over de toegevoegde waarde. Zou toch ook wel enkele functionaliteiten gewoon in Lightspeed willen zien i.p.v. extra te betalen voor iets.

Vind ik ook vrij logisch, Lightspeed is best compleet, alleen voor specifieke dingen is een app nodig. Wij gebruiken ze niet omdat we er het nut niet van inzien. Daarnaast ben ik zelf niet zo'n fan van automatisch (plaatsen op marktplaats/bol.com/advertenties/etc).
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    juni 2018 aangepast
    Hi @cisma! Dit is minder Lightspeed gerelateerd, maar ik wilde je toch dit advies geven :)

Sta bij je marketing- en communicatiestrategie altijd stil bij je doelgroep nou eigenlijk is en hoe die zich gedraagt. Ik kan me voorstellen dat mensen die online make up bestellen over het algemeen jongere mensen zijn die online ook zeer actief is en maandelijks veel nieuwsbrieven en mailtjes ontvangt. In zo'n geval is jouw mailtje er één van velen en wordt makkelijk genegeerd.

Probeer in plaats daarvan je in te leven in je doelgroep en te kijken waar die zich bevindt op het internet, en hoe je daar op in kunt spelen om reviews te krijgen. Kijk ook naar andere merken en webshops met dezelfde doelgroep en zie hoe zij hun communicatie en marketing doen (branch is hierin minder belangrijk, doelgroep is leidend). Je kunt hierin creatief zijn.

Hebben reviews überhaupt zin? Absoluut! Reviews hebben online enorme overtuigingskracht, mits ze echt zijn. Zeker dus de moeite waard om hier tijd en energie in te steken :)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • FOOFOO Berichten: 535 Member 
    Reviews hebben niet alleen meerwaarde door de overtuigingskracht, maar je genereert ook heel eenvoudig unieke content voor je website. 

Een artikel dat bij ons erg goed verkoopt en dus veel reviews (47 in 9 weken) heeft, staat hierdoor nu op de eerste / tweede (afwisselend met BOL) positie in de Google zoekresultaten. 
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • PieterDPieterD Berichten: 21 Member
    Wij gebruiken ook abandoned cart en de mailchimp koppeling. Mailchimp werkt niet heel lekker moet ik zeggen, duurt vaak lang en soms komt een inschrijving niet binnen.. Jij ook last van Paula?
  • breibrinkbreibrink Berichten: 9 Member
    Een beetje 'aangestoken' door dit draadje, gebruiken wij nu sinds een maand ook MyAbandonedCart van Shappz. En ik schrik ervan hoeveel verlaten winkelkarretjes er zijn. Ook van regelmatig terugkerende klanten (bekende namen dus), maar ook die maken dus niet altijd hun transactie af.

Helaas heeft het in drie gevallen nog maar een bestelling opgeleverd. Ik heb de standaard e-mail instellingen (wat in de e-mail staat die de potentiële klant ontvangt) intact gelaten, misschien moet ik dat nog meer personaliseren? 

Er zijn 82 'niet traceerbare' klanten, die dus blijkbaar zonder account in de webshop winkelen maar zonder daadwerkelijk te bestellen. 

Sinds een paar dagen gebruiken we de countdowntimer van Beeketing. We hadden eerst die van POWr geprobeerd, maar na een paar dagen kwam ik erachter dat we op het punt stonden gefactureerd te worden, terwijl er in de appstore staat dat de app gratis is. Dus per direct alles opgezegd (gratis is gratis, dan wil ik er niet voor betalen) 
    De Beeketing app is (voor zover ik nu weet :tongue:) wel echt gratis. 
    Voor een gratis app werkt het prima, het leuke is dat je het op iedere pagina in kunt stellen die je wilt, zowel op iedere pagina, als bijvoorbeeld alle pagina's in een categorie, of ook enkel op bepaalde productpagina's. Je kunt er ook meerdere tegelijk instellen. 
    We hebben het gekoppeld aan FB, ik heb op FB steeds de timer-aanbieding (zoals we het nu noemen) aangekondigd, en die is dan op de site terug te vinden. Je kunt alles instellen van 1 seconden tot x-aantal dagen. Wij hebben op FB mensen inspraak gegeven, wat ze een leuke timer-aanbieding zouden vinden. De leukste pikte is eruit en die werden dan actief op de site. 
    Alles werkt prima, na de timer stopt het automatisch. Het enige puntje waar je wel op moet letten is dat je de aanbiedingsprijs handmatig op tijd terug moet zetten, dat is niet in te stellen in FB. Maakt natuurlijk niet uit als het iets langer in de aanbieding staat (ook al is de timer weg) maar om het een beetje "exclusief" te houden is het wel leuk als het gelijktijdig stopt. 
    Hopelijk hebben jullie hier iets aan. 
    www.devrolijkeengel.nl
    p.s. Let er wel op dat je alleen de countdowntimer activeert. Het zit in een pakket met stock countdown en social proof. Zonder dat ik het in de gaten had ik die ook aangezet. Ik wist niet hoe SNEL ik die 2 weer van de site moest krijgen, want dat zijn de slechtste 2 apps die ik waarschijnlijk ook zal tegenkomen. Ernstig kwestietje van je eigen bezoekers voorliegen, meer niet. Het duurde even voor ik in de gaten had hoe ik het van de site kon krijgen, dus let daar even op... 
    www.devrolijkeengel.nl
    27 januari aangepast
    Sorry, ik zag dat ik nog niet klaar was met mn verhaal   :D 
    De combinatie van FB (en de klanten er actief bij betrekken) en de gratis timer vinden we erg leuk. We hebben vandaag 2 timer aanbiedingen gehad en we hebben er 2 bestellingen door gehad (ook met nog wat extra verkoop bij 1 bestelling) die we anders waarschijnlijk niet gehad hadden. Het is een leuke manier om klanten af en toe even betrokken te laten zijn bij je site met toch een beetje een gevoel van FOMO en urgency. But in a fun way :-) 
    Natuurlijk is de timer op meerdere manieren te gebruiken, maar dit is even onze bijdrage aan dit topic, hopelijk hebben jullie er wat aan.  
    www.devrolijkeengel.nl
    Paula zei:
    p.s. Let er wel op dat je alleen de countdowntimer activeert. Het zit in een pakket met stock countdown en social proof. Zonder dat ik het in de gaten had ik die ook aangezet. Ik wist niet hoe SNEL ik die 2 weer van de site moest krijgen, want dat zijn de slechtste 2 apps die ik waarschijnlijk ook zal tegenkomen. Ernstig kwestietje van je eigen bezoekers voorliegen, meer niet. Het duurde even voor ik in de gaten had hoe ik het van de site kon krijgen, dus let daar even op... 
    Wat is er mis met de stock countdown en social proof?? Wij gebruiken  sinds kort social proof en die geeft gewoon de daadwerkelijke bezoekers en kopers van een product weer over een bepaalde periode. Ik ben er alleen nog niet uit welke periode......ik was in de veronderstelling 1 dag, maar het blijkt een langere periode te zijn.

Ook stock countdown kan gewoon de werkelijke voorraad weergeven, zie bijvoorbeeld: https://www.fietsonderdelenoutlet.nl/nietverkeerd-dubbele-fietstas-bisonyl-roze-hands.html

Beide apps kun je ook met fictieve aantallen weer laten geven, maar daar ben je natuurlijk zelf bij. 
    27 januari aangepast
    Bij ons stond dat een groot tuinbeeld van 250 euro dat er pas 2 dagen op stond al 78 keer verkocht was. Errmmmm..... right  :D
    Bij de Christoffel muntjes stond dat het "al" 40 keer verkocht was, terwijl er al meer dan 50 reviews bij het artikel staan. 
    Kan best dat je ook de daadwerkelijke aantallen weer kunt geven, maar zover ben ik niet gekomen om het een kans te geven. 
    Ik wilde het zo snel mogelijk van de site af hebben. Een tuinbeeld van 250 euro dat er letterlijk 2 dagen op stond... 78 keer verkocht? I wish :tongue:
    www.devrolijkeengel.nl
    Systeem moet eerst "leren". Misschien dat ze eerst wat fictieve aantallen hebben gebruikt? Lijkt bij ons allemaal wel redelijk te kloppen in ieder geval. Bij ons draaide de app al een hele tijd op de achtergrond, we hebben de social proof pas later aan gezet. 
    In de appbeschrijving staat ook dat er gebruikt wordt gemaakt van fictieve aantallen (nog maar zo en zo veel op voorraad) om urgency te creeeren. Wij verkopen christoffel muntjes per 100 tegelijk in sommige gevallen. Dan wil ik niet dat er nog maar "20" op voorraad lijken te zijn op de site. Dus de hele app (en toebehoren) is gericht op fictieve aantallen. Ik zou het even goed in de gaten houden als ik jou was. Als ik het niet in de gaten had gehad en klanten zien dat er in 2 dagen tijd 78 tuinbeelden van 250 euro zijn verkocht dan komt dat niet echt geloofwaardig over. Als dát al niet klopt, wat dan wel? 
    www.devrolijkeengel.nl
    www.devrolijkeengel.nl
    Zo te zien wordt er dus vanaf installatie gemeten en worden deze totalen weergegeven. Daar zou niets fictiefs bij moeten zitten. Ik ga het eens in de gaten houden, maar ik denk dat het wel redelijk klopt. 

Deze heb ik ingesteld op werkelijke voorraad. Kies je de bovenste, gaat de app random aantallen weergeven tussen een minimum en maximum waarde die je zelf opgeeft. 
Log In of Registreer om te reageren.