Abonnementen verkoop in Lightspeed (subscriptions)

webshop_service_nlwebshop_service_nl Member Berichten: 2

Hoi allemaal,

Voor een opdrachtgever ben ik bezig met het migreren van een Woocommerce shop naar Lightspeed eCom. De opdrachtgever verkoopt een aantal van zijn producten in abonnementsvorm zoals Hellofresh, Boldking etc.

-Mollie had vorig jaar een Lightspeed App ontwikkeld voor abonnementenverkoop met incasso, maar is hiermee gestopt voor Lightspeed.

-Mempay heeft een App voor Lightspeed voor de (automatische) verkoop van abonnementen, maar de laatste recensies zijn dat deze niet meer werkt.

Heeft iemand een andere werkende oplossing voor de verkoop van producten in abonnementsvorm in Lightspeed?

4 reacties

• MarjaMarja Member Berichten: 89 ✭

Misschien contact opnemen met LS Support?

• stijn_toffesokkenstijn_toffesokken Member Berichten: 25

Ik blijf graag even aangehaakt bij deze thread :)

• RuudRuud Member Berichten: 78

Je kunt in RCUR abonnementen aanmaken via een betaallink.

Wij gebruiken dit zelf niet maar ik heb een screenshot toegevoegd waarin je kunt zien wat de mogelijkheden zijn.

• webshop_service_nlwebshop_service_nl Member Berichten: 2
    29 juli aangepast

Dank jullie wel voor de reacties.

Ik heb al veel contact gehad met Lightspeed. Wat we zoeken is echt een geautomatiseerd proces waarbij een order in Lightspeed eCom met een abonnementsproduct automatisch een abonnement wordt dat de klant zelf ook kan pauzeren bijvoorbeeld.

Lightspeed heeft in Noord-Amerika al een dergelijke dienst via Lightspeed Payments + Lightspeed Retail https://retail-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/360051212494-Subscriptions Mijn opdrachtgever heeft naast eCom ook Retail.

Helaas kan niemand bij Lightspeed zeggen of en wanneer dit ook in Europa beschikbaar is, dus ik hoopte dat iemand anders hier misschien zelf een andere oplossing draaiende had.

Zelf een maatwerk koppeling met eCurring bouwen zou ook nog kunnen maar dat gaat voor 1 webshop aardig in de kosten lopen.

Als iemand een tip of idee heeft hoor ik het graag.

Log In of Registreer om te reageren.