Statiegeld als gekoppeld product aan artikelen koppelen

EdwigEdwig Member Berichten: 3

Sinds het nu verplicht is statiegeld apart op de bon te vermelden is het zover mij bekend niet mogelijk om statiegeld te koppelen aan een product. Statiegeld heeft geen btw en er mag ook geen btw over geheven worden. De enige oplossing is nu om bij ieder flesje wat je verkoopt apart statiegeld aan te slaan, dit is natuurlijk een extra handeling die vaak vergeten wordt waardoor je dus minimaal 15 cent per artikel verliest.

Graag zou ik hier een oplossing voor zien dat dit automatisch gekoppeld kan worden

4 reacties

• pixigopixigo Member Berichten: 10

Kan dat niet via de optie "bijkomende kosten"?

• EdwigEdwig Member Berichten: 3

Deze optie ken ik niet in retail, alleen in ecom. Waar kan ik deze vinden in retail?

• SjoerdSjoerd Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 33 moderator
    2 september aangepast

Hoi @Edwig ,

Dit kan dmv een assemblage. Een assemblage is 'een' product bestaande uit verschillende producten. Hier voor moet je het volgende doen:

1. maak een statiegeld product aan bijv: 'statiegeld 15ct'
    2. geef dit de correcte prijs
    3. stel dit product in als 'niet-voorradig type'
    4. maak een assemblage bestaande uit het: 'desbetreffende product' + 'statiegeld 15ct'.

Bijgaande de uitgebreide stappen in ons helpcenter: https://retail-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/228840627-Assemblages-maken-en-opsplitsen

• EdwigEdwig Member Berichten: 3

Dit lijkt niet het gewenste effect te hebben om 2 redenen

Reden 1: De prijs die bij het assemblage product staat is de naam en prijs op de kassabon, echter dienst statiegeld apart gespecificeerd te zijn op de kassabon, dit zie ik dus niet terug

Reden2: Het assemblage product bestaat uit twee artikelen met verschillend btw percentage (statiegeld heeft geen btw) en het assemblage product rekent de standaard percentage over de verkoop prijs van het assemblage product, wat dus teveel btw inhoudt.

Log In of Registreer om te reageren.