Problemen met stock synchronisatie tussen retail en webshop

fansfans Member Berichten: 40

We merkten al een tijd dat er spullen werden verkocht op onze webshop die we niet in stock hadden. Vooral omdat de nee verkoop op bol nu echt wel problematisch werd en we ondertussen al 5 strikes hadden gekregen zijn we op onderzoek gegaan. Bleek dus dat er in ons retail systeem producten op uitverkocht stonden maar ze nog wel op de webshop bleven staan , Na over en weer geschrijf met support kwamen ze dus met een antwoord af dat ons toch even de wenkbrauwen deed fronsen. Er zijn problemen met de synchronisatie en het probleem is al langer gekend bij lichtspeed en we werken er aan .. Ik geef toe dat ik mij toch even bekocht voelde en mij afvroeg waarom lightspeed zijn klanten hier niet over informeert ? Na een rondbellen met een aantal collega's hier in de buurt die ook last hadden van verkopen die ze niet meer in stock hadden was het dus duidelijk dat ik niet de enige ben met dit probleem . Na aandringen om de gebruikers van lightspeed te informeren verscheen dan vrijdag deze summiere tekst als info bericht over het probleem .. "We hebben een aanzienlijk aantal verbeteringen doorgevoerd aan de voorraadsynchronisatie tussen Retail en eCom. Hierdoor wordt een voorraadverschil tot een minimum beperkt". Vraag is heeft er nog iemand problemen met zijn omnichannel of nee verkopen ?

Graag jullie reactie .

5 reacties

• PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 153 ✭

Wij hebben hier ook last van. Soms met wel wat frustraties. De voorraad inzetten in retail en dan later tot de conclusie komen dat deze niet was doorgezet naar ecom. Product blijft daar regelmatig op 0 staan. Als je dan bij retail terug naar het product gaat en gewoon op update klikt gaat het wel door. Ik zag ook dat de updates al een aantal weken bezig zijn. Ze waren nu aan update 11 of zoiets. Op zich kan het dan wel kloppen. Om te zien of het nu is opgelost is wat moelijk. Dan zouden we eerst een stocktelling moeten doen.

• LaviedivineLaviedivine Member Berichten: 10

ik heb dezelfde uitleg gekregen inderdaad.

Artikel dat bij mij zelfs als lang gearchiveerd was in retail stond blijkbaar als 10 voorradig in eCom?? Klant koopt er 2 en plots zegt retail -2 in voorraad (terwijl backorder niet mogelijk was op dat artikel) joepie jeej.

En inderdaad zelfde antwoord + dat als dit nog voorvalt je het artikel altijd eens kunt verwijderen en weer terug plaatsen. OK, maar je komt hier meestal pas op uit als het onheil geschied is... Of moeten we echt +1000 producten blijven nakijken zodat de stock nu echt wel correct toont in eCom?

Dit samen met wat andere kleinere dingen waar ik tegenaanloop maken dat ik idd me erg beklaag de laatste tijd dat ik mn contract weer voor een jaar verlengd heb... Voorraadbeheer in real time was nu echt wel de basis waarom ik toch maar lightspeed behouden had, maar er liep eerlijk gezegd niet meer of minder mis toen ik nog Woocommerce + plugin koppeling naar lightspeed retail had. En doen had ik een site met 100x meer mogelijkheden voor een fractie van de prijs...

• JoriJori Member Berichten: 285 

@Laviedivine

Ik ben dan toch stiekum een beetje benieuwd waarom je naar Lightspeed bent gegaan als je bij Woocmmerce + plugin 100x meer mogelijkheden had voor een fractie van de prijs.

Lijkt me dat dat dan een beter platform en een betere deal was?

• LaviedivineLaviedivine Member Berichten: 10

@Jori

ja achteraf bekeken misschien inderdaad wel. Woo kon ik volledig zelf doen, maar er ging wel behoorlijk wat tijd in en je bent zelf verantwoordelijk voor updates, nieuwe regeltjes zoals die BTW wetgeving implementeren... Ik moest ergens kiezen wat ik ging uitbesteden en met het oog op ooit mijn winkel & webshop te willen verkopen of er een gerant in te zetten, leek het me verstandiger om voor een systeem te gaan waar een leek ook mee kan werken. Want (eerlijk toegegeven) de back-end van lightspeed is goed & peanuts in vergelijking met een Woocommerce shop en het is gewoon plug & play. En als je Woocommerce volledig moet laten beheren door iemand extern omdat je geen kennis hebt van correct up to date houden, een back-up terugzetten als er wat mis gaat,.. betaal je daar natuurlijk ook voor en maakt het al niet uit of je lightspeed betaalt of die medewerkers.

Vandaar ook een beetje mijn teleurstelling dat het correct implementeren van de BTW wijziging zo moeizaam gaat bv. Omdat ik net om over zo'n dingen niet meer te moeten nadenken lightspeed genomen heb.

En als er dan nog even goed van die spookproblemen zoals voorraad die de mist in gaat voorvallen... Ja dan vraag ik mij soms wel eens of of het die overstap dan waard was :p

• EmmaHEmmaH Member Berichten: 14

Hier werkt de snchronisatie nog steeds verre van perfect... Meer dan eens dat de voorraad op ecom op 0 blijft staan. We moeten dan de voorraad verwijderen en opnieuw toevoegen in retail.

Meer mensen die nog steeds problemen ervaren? @Lightspeed worden hier nog verbeteringen in aangebracht?

Log In of Registreer om te reageren.