Fulfilment kleine aantallen icm kostbare producten

RobRRobR Member Berichten: 17

Iemand een tip voor een fulfilment partij die kleine aantallen zendingen wil aanpakken en die relatief kostbare maar kleine artikelen (Electronica) kan opslaan?

24 reacties

• JoriJori Member Berichten: 312 

Gewoon diverse mailen. ActiveAnts, Montapacking, QLS etc. Je krijgt vanzelf reactie.

Montapacking zijn wij tevreden over en het bedrijf is niet van een vervoerder (QLS is van DHL bijvoorbeeld) waardoor je keuze hebt uit PostNL, DHL en DPD.

• FOOFOO Member Berichten: 958 

@Jori QLS werkt mét DHL, ze zijn niet ván DHL. Naar België maakt QLS bijvoorbeeld gebruik van PostNL.

Het voordeel van werken met maar één partij (in dit geval DHL), is scherpere tarieven. Nadeel is dat je net wat minder flexibel bent en de klant niet kunt laten kiezen.

Wij zijn héél tevreden met QLS. Hiervoor zaten we bij Montapacking, ook een goede partij, maar wat duurder.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • JoriJori Member Berichten: 312 

@FOO

Ah, dat had ik begrepen. Ik moet echter wel wat rechtzetten, ze zijn niet van DHL maar hebben de startup gekregen van DHL, DHL zit er achter zeg maar. Dat is wat mij verteld is hoor. Don't shoot the messenger en het maakt ook niets uit :)

Montapacking is uiteraard duurder als je meer kleine items gebruikt omdat je een toeslag per artikel betaald, daar hebben we al is over gehad. Wel goed om te vermelden als je veel kleine dingen doet. Bij grote items is dat dus geen issue.

• MarjaMarja Member Berichten: 108 ✭

Misschien is www.bringle.nl een goede optie voor je.

• FrankBrinksFrankBrinks Member Berichten: 41

In Doetinchem zit Cocon, hoor ik goede verhalen over.

• BringleBringle Member Berichten: 6
    september 2021 aangepast

Bringle is een platform waarmee je helemaal zelf je logistiek of wel fulfilment voor je webshop kunt regelen, zelfs als je een kleine webshop hebt!

Bringle neemt de zorg van het versturen van pakketjes en de opslag van goederen uit handen. Met Bringle heb je altijd inzicht in je actuele voorraad, backorders en nieuwe leveringen. Met een koppeling (API) met je webshop worden producten automatisch aangemaakt en wordt voorraad teruggekoppeld naar je webshop of marketplace.

Bringle is prepaid: je hebt altijd inzicht in de actuele kosten en je kunt het platform eerst uitproberen, no strings attached. 

Neem eens een kijkje op onze website: https://www.bringle.nl

E-Fulfilment | Jij de webshop, wij de logistiek!

https://bringle.nl/

Poeh, dat zijn best stevige tarieven, zeker als je wat "kleiner" bent. Opslag en retouren tikt ook mooi aan. Dat zit bij QLS allemaal in het all-in tarief.

Wat is precies het voordeel van prepaid voor de klant? Wanneer je achteraf betaalt, hoeft de factuur er toch niet anders uit te zien en heb je toch net zo goed inzicht in de kosten?

• stijn_toffesokkenstijn_toffesokken Member Berichten: 37

Er zijn best een heel aantal fulfilment partijen op de markt. Beste is inderdaad even een rondje bellen en daarna ook zeker even gaan kijken.

september 2021 aangepast

@FOO Met het Bringle prepaid concept wordt er gewerkt met een tegoed waardoor jij nooit meer betaalt dan je vooraf hebt begroot. Zo kom je nooit voor financiële verrassingen te staan.

Zo kun je ook gebruik maken van ons automatische opwaardeer systeem en loop je nooit het risico dat je logistiek stil komt te staan. Geen zorgen meer over de pieken of opvang tijdens vakanties, dat regelen wij.

Voor meer informatie over onze tarieven kun je een kijkje nemen op: https://bringle.nl/tarieven

Post edited by Bringle on

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,604 

@Bringle Misschien een rare vraag, maar zelf bestellingen inpakken is bij jullie duurder dan bestellingen door jullie laten inpakken? 🤔

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

@Paula Hi Paula, zou jij deze vraag iets meer kunnen toelichten?

Sorry, ik had het verhaal eronder niet goed begrepen. Ik dacht dat jullie 2 tarieven hanteerden, 1 voor zelf doen en 1 voor laten doen. Solly, niks gezegd 😁

www.devrolijkeengel.nl

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de 'schatting' van het zelf doen vrij ruim vind ;) De reden dat mensen niet uitbesteden is meestal omdat ze zelf de ruimte hebben voor opslag (bijvoorbeeld zolder, garage, extra verdieping aan huis, etc) en het feit dat ze alles zelf kunnen en willen doen. Dat is bij ons het geval en voor heel veel anderen geldt dat ook. Op die manier kom je never nooit niet aan het bedrag van een slordige 11 euro per pakketje ;)

De reden dat veel mensen niet kiezen voor uitbesteden is omdat de kosten per pakket echt duurder zijn, omdat er dan juist kosten als opslag, picking&packing etc bij komt.

In jullie berekening lijkt het alsof je standaard al goedkoper uit bent als je gebruik maakt van een fulfilment bedrijf ;) Dus je bespaart niet alleen tijd en ruimte, maar óók nog eens geld. Dat is niet helemaal het geval lijkt me. Als dat zo is zouden veel meer mensen er gebruik van maken ;) Het is vaak de keuze tussen lagere kosten thuis/zelf doen of hogere kosten en uit handen geven.

Dus uitgaan van een kostprijs van €10,70 per bestelling lijkt me een vrij negatieve inschatting van de situatie indien je niet uitbesteedt.

www.devrolijkeengel.nl

Geen probleem, kan gebeuren! Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag :)

@Paula Een belangrijke reden waarom webshops hun logistiek uitbesteden is de tijdswinst.

Vele ondernemers zijn al snel een groot deel van hun werkuren bezig met het logistieke gedeelte van hun webshop. Door de orderverwerking dus uit handen te geven, houd je veel meer tijd over voor andere werkzaamheden zoals: Marketing, Inkoop van (Nieuwe) artikelen. Verder een groot voordeel is dat je zelf geen opslagruimte nodig hebt. Vooral bij een snel groeiend assortiment is het fijn om te weten dat je niet tegen opslagbeperkingen zult aanlopen. Daarnaast kan een fulfilment bedrijf de bestellingen veel sneller verwerken door middel van onze magazijnsoftware en machines waarmee wij orderpicken.

Zo zijn er nog meer voordelen:

– Makkelijk je service niveau verhogen (cut-off tijd)

– Meerdere vervoerders en bezorgopties (meeliften op volumecontracten)

– Het werk gaat altijd door (bijv. rond de feestdagen)

– Nieuwe markten verkennen.

Oh, maar ik snap heel goed wat de voor (en na) delen van uitbesteden zijn, we hebben het 2 jaar geleden zelf ook gedaan. We kwamen erachter dat het niet voor ons was, dus weer teruggenomen.

Wat ik alleen aangaf is dat ik het bedrag van €10,70 per pakket (als je het zelf doet) echt behoorlijk ruim geschat vind ;) Op die manier maak je het voor je eigen bedrijf wel een héél makkelijk plaatje...

JUIST omdat je het zelf doet bespaar je veel kosten uit (omdat je zelf alles doet en geen opslagruimte hebt) en zit je meestal op een láger eindbedrag per pakket dan wanneer je voor fulfilment kiest.

Dat was mijn opmerking bij het plaatje van €8,40 / €10,70.

www.devrolijkeengel.nl

Mijn punt is gewoon dat je het nu met die 2 bedragen net over laat komen alsof je standaard goedkoper uit bent als je uitbesteedt dan wanneer je alles zelf blijft doen en dat is natuurlijk niet waar. Ik kan me niet voorstellen dat de concullega's hier die overgestapt zijn naar fulfilment onderaan de streep goedkoper uit zijn. En dat is hoe het nu een beetje overkomt.

www.devrolijkeengel.nl
    september 2021 aangepast

Zoals onder de afbeelding staat aangegeven houden wij rekening met een aantal belangrijke factoren incl. de manuren. Deze factoren zijn natuurlijk per onderneming verschillend. Om erachter te komen of de kosten rendabel zijn zou je zelf even een berekening moeten maken.

Ook de keuze om gebruik te maken van een fulfilment service is natuurlijk voor iedereen vrijblijvend :-)

Post edited by Bringle on

september 2021 aangepast

En toch, als je bij zowel links als rechts rekening houdt met factoren zoals o.a. manuren, dan snap ik niet hoe je bij zelf doen op zo'n hoog bedrag uitkomt, hoger dan uitbesteden. Dat zou betekenen dan jullie goedkoper zijn dan wij zelf en dat lijkt me raar ;)

En ja, uitbesteden heeft 1001 voordelen, die zijn allemaal genoemd, helemaal duidelijk. Maar geld BESPAREN is daar niet één van. En op de site van Bringle lijkt het alsof je geld bespaart door het uit te besteden. Immers, als je zelf alles doet ben je €10,70 per pakket kwijt, maar als jullie het voor ons doen dan ben je nog maar €8,40 per pakket kwijt.

En alle voordelen van het uitbesteden daar gelaten (dat zijn de ECHTE redenen om uit te besteden) is het niet zo dat je onderaan de streep minder kwijt bent per pakket dan wanneer je een pakket zelf inpakt.

Verder maakt het niet uit want het is niet voor ons, maar wilde het toch even kwijt 😉

www.devrolijkeengel.nl

Ik denk dat je bij goed uitbesteden wel degelijk goedkoper uit zult zijn.

Puur naar onze eigen orders gekeken: als we die zelf willen inpakken en versturen, hebben we een groot magazijn en dure orderpick software en apparatuur nodig. En dan ook nog personeel. 😱

Wanneer je al die kosten meerekent, tikt dat per pakket toch hard aan. Via een fulfilment partner profiteer je daarnaast van lagere tarieven op het verzenden en de dozen. Tel er ook nog eens de extra orders laat op de avond bij op van klanten die graag de volgende dag de order in huis willen hebben, dan kon het uiteindelijk via een fulfilment partij wel eens goedkoper uitpakken dan zelf doen.

Tuurlijk, vanaf een zolderkamer zelf inpakken kost minder, omdat je geen huur en uren rekent. Maar dat is denk ik geen eerlijke vergelijking.

september 2021 aangepast

Tuurlijk, vanaf een zolderkamer zelf inpakken kost minder, omdat je geen huur en uren rekent. Maar dat is denk ik geen eerlijke vergelijking.

En laat dat nou net een groot deel van de klanten zijn die rondkijken naar de optie uitbesteden ;)

Natuurlijk is het per situatie verschillend, en natuurlijk kun je goedkoper uit zijn in bepaalde situaties. Maar het gaat er om dat ZELF doen per definitie goedkoper is dan uitbesteden. In jouw voorbeeld geef je al aan dat je een groot magazijn moet huren en PERSONEEL. Personeel is al niet zelf doen ;) Ook personeel is altijd duurder dan zelf doen, dat moge duidelijk zijn.

Het gaat er mij om dat er een beetje scheve vergelijking gemaakt wordt. Als je manuren van personeel meerekent is het al niet meer een kwestie van zelf doen tegenover fulfilment. En dat is wel wat er boven het tekeningetje staat: Bringle vs. ZELF doen.

www.devrolijkeengel.nl

Daar komt bij dat Bringle zélf adverteert met fulfilment voor KLEINE webshops. Dan heb je het over het algemeen over starters of webshops die (nog) geen grote magazijnen, dure orderpick software en personeel nodig hebben. Ik dacht dat dat de insteek was, ook van dit topic. Fulfilment voor KLEINE webshops. Dan blijf ik bij mijn punt dat de rekensom/vergelijking van Bringle niet eerlijk/representatief is.

En dat mag ik vinden 😎

www.devrolijkeengel.nl

Ben ik toch niet met je eens.

Doordat ik nu uitbesteed, houd ik véél meer tijd voor de shop over en kan ik dus meer omzet draaien. Wanneer ik zelf inpak en die uren niet doorbereken in mijn verzendkosten, houd ik mezelf voor de gek in principe.

In de tijd dat je nu zelf pakketten staat in te pakken, kun jij ook extra geld verdienen. Dat loop je nu mis. Op zich niets mis mee, dat is een bewuste keuze. Maar ik kan me wel verplaatsen in de redenatie / berekening van Bringle.

En zo zijn we het vaker niet eens, en dat is helemaal prima! 👍️

www.devrolijkeengel.nl
Log In of Registreer om te reageren.