Deelfacturen aanmaken

CelticWebMerchantCelticWebMerchant Berichten: 126 Member ✭
Is het mogelijk om deelfacturen aan te maken, bijvoorbeeld 50% van de totale orderwaarde? Zo ja, hoe? Zo nee, hoe vangen jullie dit op?

6 reacties

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Berichten: 126 Member ✭
    Niemand ?
  • JaapJaap Berichten: 67 Member
    @CelticWebMerchant, nee, dit is helaas niet mogelijk in Lightspeed.
    Wat je kunt doen is verschillende producten hiervoor aanmaken in de backoffice waarvan de waarde 50% is of voor het aanmaken van de facturen een korting van 50% toekennen.
    Ik werk in mijn shop met aanbetalingen voor producten waarbij de klant kan kiezen om een aanbetaling van 20% te doen of het gehele bedrag te betalen. Dit doe ik d.m.v. extra velden aan bepaalde producten toe te voegen. Als een klant dan kiest om een aanbetaling te doen en deze betaald heeft, maak een nieuwe order aan voor de rest betaling.
    Ik vind het ook erg jammer dat je geen deel facturen kunt aanmaken omdat dat veel overzichtelijker zou zijn.
    Ik heb dit al eens aangekaart bij Lightspeed maar omdat er maar weinig mensen hier gebruik van zullen gaan maken zal deze optie er waarschijnlijk nooit komen.   
    www.sativus.com
    "Saffron and more"
  • CelticWebMerchantCelticWebMerchant Berichten: 126 Member ✭
    @Nynke kan je hiervoor een ticket aanmaken?

Dit maakt grotere orders via lightspeed afhandelen namelijk best lastig.
  • ManoukManouk Berichten: 36 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    @CelticWebMerchant Buiten deelverzendingen welke je wel kunt aanmaken. Is dit niet iets wat Lightspeed op dit moment naar verwachting in de core van het product zal brengen. Heel erg specifiek en iets wat helaas niet zal gelden voor het overgrote deel van onze klanten. We hebben een aantal voorbeelden van B2B shops waarvoor dit meen ik via een externe partij is gefaciliteerd. Mocht je dit wensen stuur even een ticket in via onze Help Desk dan zorgen wij dat een partner contact met je opneemt! Of wellicht dat een partner hier reageert ! ;)
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    @CelticWebMerchant aanvullend: je kunt je order overigens wel splitsen in verschillende facturen, maar (zoals Manouk aangaf) niet eentje aanmaken voor 50% van de order.

Voor deelfacture moet je het moment van factuur aanmaken aanpassen naar "Handmatig" (via Instellingen > Administratie). Je kunt vervolgens los per order facturen aanmaken, of in bulk door op de overzichtspagina orders op betaald te zetten.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • BibiBibi Berichten: 8 Member
    @CelticWebMerchant  Deelfacturen zou een mooie toevoeging zijn. Wij hebben ook een aantal klanten die een aanbetaling moeten doen op bepaalde producten. Wij hebben hier nog niet echt een oplossing voor.
Log In of Registreer om te reageren.