AVIF of WebP afbeeldingen

Wanneer wordt het mogelijk om afbeeldingen zoals AVIF of WebP te gaan gebruiken in Lightspeed?
Google adviseert om zo weinig mogelijk JPG of PNG bestanden te gebruiken.
Log In of Registreer om te reageren.
Wanneer wordt het mogelijk om afbeeldingen zoals AVIF of WebP te gaan gebruiken in Lightspeed?
10 reacties
Hoi @Jip ,
Onze developers zijn op de hoogte van de ontwikkelingen binnen google waarin WebP geadviseerd wordt om te gebruiken. Intern is hier een aanpassingsverzoek voor ingediend. Ik zal hier een ticket aan koppelen zodat je op de hoogte wordt gebracht van alle ontwikkelingen omtrent dit verzoek. Ik kan je echter geen indicatie geven binnen wat voor termijn dit evt. gehonoreerd wordt.
@Jip
Zoals te lezen is staat dit dus op de roadmap van LS en gaat dat nog wel even duren helaas voordat zij deze functionaliteit hebben (lopen helaas altijd achter de feiten aan). Wijzelf houden ons voornamelijk bezig met SEO en dit is inderdaad ook 1 van de technische punten waar wij ook tegenaan liepen. Zeker nu met de Core Web Vitals.
Maar goed nieuws! Wij zitten in laatste fase van onze CDN ontwikkeling om onderstaand te ondersteunen (dit is al getest en werkbaar):
Mocht je hier meer informatie over willen stuur me dan gerust een mailtje op [email protected]
Fijn weekend!
Stefan van Molders Media
Hi @Jip,
Ik heb onlangs een post geplaatst over WebP bestanden en daar een oplossing voor gemaakt. Je kan deze informatie vinden via de link https://community.lightspeedhq.com/nl/discussion/6454/betere-webshop-vitality-met-webp-afbeeldingen
Lightspeed eCom partner
Telefoon: + 31 (0) 85 - 047 80 88
E-mail: [email protected]
Met vriendelijke groet,
Donny van Grondelle
Inmiddels zijn we een half jaar verder. Nog maar een keer.
"Wij zitten in laatste fase van onze CDN ontwikkeling om"
Wanneer dan? Het is maart 2022 en nu worden wij onnodig keihard afgestraft door Google
@Stefan zijn jullie al zover?
@LRK jouw citaat heeft betrekking tot ons. Wij zijn partner van Lightspeed en dit betreft een stukje maatwerk vanuit ons, niet vanuit Lightspeed. Dat je dus gestraft wordt door Google moet je bij Lightspeed aankloppen! ;-)
@JF85 wij hebben onze oplossing al heel lang klaar en er zijn al vele shops die hier gebruik van maken.
Stefan van Molders Media
@Stefan, welke oplossing hebben jullie te bieden en wat zijn hiervan de kosten?
@Stefan hoe heet jullie dienst/app en waar kan ik erover lezen en eventueel testen?
@KlaasHaarsma , @JF85 even naar boven scrollen naar de post van Donny :) dat is voor zover ik begrepen heb de oplossing waar @Stefan op doelde.