AVIF of WebP afbeeldingen

JipJip Member Berichten: 113 ✭

Wanneer wordt het mogelijk om afbeeldingen zoals AVIF of WebP te gaan gebruiken in Lightspeed?

Google adviseert om zo weinig mogelijk JPG of PNG bestanden te gebruiken.

2 reacties

• SjoerdSjoerd Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 13 moderator

Hoi @Jip ,

Onze developers zijn op de hoogte van de ontwikkelingen binnen google waarin WebP geadviseerd wordt om te gebruiken. Intern is hier een aanpassingsverzoek voor ingediend. Ik zal hier een ticket aan koppelen zodat je op de hoogte wordt gebracht van alle ontwikkelingen omtrent dit verzoek. Ik kan je echter geen indicatie geven binnen wat voor termijn dit evt. gehonoreerd wordt.

• StefanStefan Member, Partner Berichten: 34 partner
    10 september aangepast

@Jip

Zoals te lezen is staat dit dus op de roadmap van LS en gaat dat nog wel even duren helaas voordat zij deze functionaliteit hebben (lopen helaas altijd achter de feiten aan). Wijzelf houden ons voornamelijk bezig met SEO en dit is inderdaad ook 1 van de technische punten waar wij ook tegenaan liepen. Zeker nu met de Core Web Vitals.

Maar goed nieuws! Wij zitten in laatste fase van onze CDN ontwikkeling om onderstaand te ondersteunen (dit is al getest en werkbaar):

• Automatisch naar WebP converteren indien de browser het ondersteund;
    • Cache headers;
    • Kwaliteit instelbaar (lossless, low, medium en high);
    • Hoogte en breedte aanpasbaar;
    • Wij cache de afbeelding voor een snelle werking van de webshop;
    • Makkelijke integratie in de template editor (indien gewenst kunnen wij ook de integratie verzorgen).

Mocht je hier meer informatie over willen stuur me dan gerust een mailtje op [email protected]

Fijn weekend!

Met vriendelijke groet,

Stefan Molders

Molders Media

Molders Media B.V.
    E-mail: [email protected]
    Website: https://moldersmedia.nl/
Log In of Registreer om te reageren.