Bij gebruik reorderpoint ook verpakkingseenheid mee (kunnen) nemen

meulenbmeulenb Member Berichten: 2

We zijn bezig om het reorderpoint (bestelniveau) te gaan gebruiken om van daaruit items snel aan een inkooporder toe te kunnen voegen. Groot gemis hierbij is de verpakkingseeneheid die van toepassing is bij bestellen bij de leverancier.

Voorbeeld: we verkopen wijnglazen per stuk en kopen ze in per doos van 6. Stel het reorder-point (min) is 8 en het aanvulniveau (max) is 16. Vandaag ga ik bestellen en de voorraad is 6 stuks. Dat is onder het re-order point dus ik moet aanvullen tot minimal 16, dus 10 stuks bestellen. Ik kan er geen 10 bestellen maar wel 12. Ik zou dus graag zien dat de bestelbehoefte naar boven wordt afgerond naar een veelvoud van de verpakkingseenheid.

De wish is dus: een veld erbij op de artikelkaart (verpakkingseenheid, default 1) en op de artikelimport en een afrondingsregel toevoegen aan het ophalen vanuit reorder-point tijdens bestellen.

Dit lijkt me geen heel ingrijpende wens, maar wel een die bij veel klanten zal leven.

NB: ik ben me bewust van de Box item mogelijkheden maar die zijn mijns inziens veel te omslachtig en arbeidsintensief om hiervoor in te zetten.

1 reactie

Log In of Registreer om te reageren.