Locatie-code op pakbon

CelticWebMerchantCelticWebMerchant Berichten: 157 Member ✭
Hoi allemaal,

misschien kunnen jullie over onderstaand meedenken.
In ons magazijn werken we nog niet met barcode-scanners. Elk product heeft een eigen locatie.
Wij zoeken echter naar een mogelijkheid deze locatie weer te geven op onze pakbon.
Voorheen plaatsten we de locatie in het veld 'EAN-code', maar doordat we op bol.com gaan verkopen, moeten we hier de echte barcode van het artikel neerzetten.

We hebben al met onze partner @totalli bekeken naar andere mogelijkheden:
- het veld HS-code is te importeren in Lightspeed, maar is niet op de pakbon weer te geven (correct me if I'm wrong)
- de velden SKU en artikelcode kunnen wij niet gebruiken in verband met applicaties die we hebben draaien.

De velden Data_1 en verder zijn niet te plaatsen op de pakbon.

Zijn er anderen die hier tegenaan zijn gelopen en zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?

12 reacties

• MarjaMarja Berichten: 88 Member
    De HS code kan je wel op de pakbonnen weer geven. Ga naar instellingen -> workflow -> pakbonnen en klik op de blauwe balk "geavanceerde opties" daar kan je aan of uitklikken voor "toon HS code op pakbon".

• PaulaPaula Berichten: 792 Member, Beta tester 
    Ik lees even mee.... 
    Wij werken eigenlijk nooit echt met pakbonnen (vraag me niet waarom, we hebben er ook nooit vragen of opmerkingen over gehad) maar het is eigenlijk wel handig :smile: 
    Maar klopt het dat je niet vanuit een order direct een pakbon kunt printen? Klopt het dat je hiervoor eerst naar verzending moet gaan?? Dat is toch raar? 
    En misschien een hele rare vraag, maar wat is HS-code? :blush: 
    Ik ben nu via workflow - pakbonnen wat dingen aan het uitproberen, dus bedankt @CelticWebMerchant en @Marja voor dit topic :smiley:
    Maar klopt het dat je dus inderdaad niet direct vanuit een order een pakbon uit kunt draaien? 
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
    juni 2018 aangepast
    Oh ja, ik weet weer waarom ik lange tijd geleden besloten had om niet met pakbonnen te werken! Er werd namelijk direct een verzendlabel aangemaakt, en dus ook een track&trace code. Niet handig omdat wij met de dymo label werken en de code (en label) dus niet eerst op papier aangemaakt en afgedrukt moesten worden. Zeer onhandig. 
    Maar nu heb ik dankzij dit topic dus gevonden hoe ik dat uit kan zetten :smiley: :+1:
    www.devrolijkeengel.nl
  • FOOFOO Berichten: 535 Member 
    @Paula: Vanuit de order kun je de pakbon ook ineens afdrukken:

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
    Graag gedaan @Paula en dit is een hs code: 

Een goederencode of HS-code (Harmonized System) is een 10-cijferige code om producten in te delen. Deze indeling wordt wereldwijd toegepast. De eerste 6 cijfers zijn internationaal gelijk. De onderverdeling daarna kan nationaal anders zijn.
    Thanks, die was het ja! :+1:

www.devrolijkeengel.nl
    @Marja: dat zegt mij eerlijk gezegd niks... is dat iets wat je in producten in kunt voeren? 
    www.devrolijkeengel.nl
  • MNTMNT Berichten: 80 Member ✭
    Paula zei:
    @Marja: dat zegt mij eerlijk gezegd niks... is dat iets wat je in producten in kunt voeren? 
    Het heeft niets met de locatie van je product te maken, maar meer om wat voor product het gaat. Als je in Nederland of binnen de EU inkoopt zul je er weinig mee te maken krijgen, maar als je importeert moeten alle goederen met een HS code worden aangegeven. Elke HS code (of eigenlijk elk soort product) heeft dan een bepaald importtarief.
    Ah ok, niet voor ons dus :) Maar bedankt voor de info :) 
    www.devrolijkeengel.nl
    Paula zei:
    Ik gebruik het zelf ook niet hoor @Paula
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Hi @Paula je kunt via Instellingen > Workflow > Pakbonnen > Geavanceerde opties uitschakelen dat het verzendlabel automatisch op de pakbon komt. Als dit uitstaat kun je ze los van elkaar genereren / printen.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
    @Nynke, die had ik inderdaad gevonden ja! (Y) 
    www.devrolijkeengel.nl
Log In of Registreer om te reageren.