Facebook Pixel dynamische conversion value

VincentDB24VincentDB24 Berichten: 5 Member
Hallo, ik zet dikwijls conversie campagnes op in Facebook, specifiek voor het purchase event dan. Daar kan je natuurlijk een standaard waarde toekennen aan een conversie maar graag had ik dynamisch de transaction value of in Lightspeed “price_incl” doorgegeven vanop de checkout pagina via mijn Facebook pixel. Nu kunnen we via de theme editor wel code plaatsen op de de standaard layout pagina's. Maar hoe voeg ik deze specifieke code toe aan mijn Facebook pixel die enkel op de checkout pagina dient getriggerd te worden?

Alvast bedankt!
Getagd:

8 reacties

• SharmanySharmany Berichten: 29 Member
    juni 2018 aangepast
    Wellicht dit?

{% elseif template == 'pages/thankyou.rain' %}

je script hier

{% endif %}

Kleine extra: wel inladen in de fixed.rain. In de custom.rain gaat het niet werken.

www.boozyshop.nl
    Dé Make up webshop van Nederland!
  • VincentDB24VincentDB24 Berichten: 5 Member
    Thanks Sharmany, ga ik even proberen :-)
    @Nynke Kan jij even helpen? Hoe kan ik dynamisch de order value van een bestelling naar m'n Facebook pixel sturen? Ander kan ik niet nagaan hoeveel mijn FB ads hebben opgebracht. Ik vind hier niet direct informatie over hoe dit op te zetten in Lightspeed.

• SharmanySharmany Berichten: 29 Member
    @VincentDB24 Is je bestelling een uitbreiding op de reguliere pixel die je al op al je pagina's hebt staan?

Zo ja, probeer dit eens. Als het niet werkt, kan je wellicht ook de ' proberen weg te halen rond de variabele.
    Dit is wel orderwaarde inclusief shipping. Als je liever exclusief verzenden hebt moet je {{ exShip | money }} pakken.

{% if template == 'pages/thankyou.rain' %}

<script>
    fbq('track', 'Purchase', {
    value: '{{ order.information.price_incl | money }}' ,
    currency: 'EUR'
    });
    </script>

{% endif %}

www.boozyshop.nl
    Dé Make up webshop van Nederland!
  • JoeyJoey Berichten: 131 Administrator, Moderator, Lightspeed Staff moderator
    Mocht je de thema editor niet aan hebben staan dan kan je de Javascript ook toevoegen onder: Instellingen -> Web Extras -> Tracking. De code die hier wordt toegevoegd wordt geladen op de bedankt (thankyou) pagina.
    eCom Support Team
    Lightspeed HQ
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    juni 2018 aangepast
    Hi @VincentDB24. Ik heb hier zelf helaas geen kennis van dus ik kan je niet verder helpen. Officieel zijn dit soort vragen niet ondersteund maar je kunt altijd een ticket insturen en vaak pakt een collega dit wel op :)

In het uiterste geval kun je ook de hulp inroepen van één van onze partners: https://www.lightspeedhq.nl/ecommerce/maatwerk/
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
    @Joey @Sharmany Alvast bedankt voor de hulp. Momenteel push ik de data eerst naar Tag Manager vanwaar ik het doorstuur naar Facebook. Dit lukt momenteel ook (zie screenshot). Echter kom ik al meteen tot het volgende probleem. Het facebook purchase event wordt uitgevoerd op de checkout/thankyou pagina. Echter geeft Lightspeed in de url geen unieke parameters mee. Indien de klant de pagina refreshed of later opnieuw bezoekt wordt de pixel weer uitgevoerd en krijg ik dus dubbele transacties binnen. (in screenshot zie je 3 dezelfde transacties binnen de minuut) Hoe pakken jullie dit aan? De url in Lightspeed kunnen we niet uniek maken denk ik? Kan je in facebook of Tag Manager instellen dat hij een trigger maar één keer binnen dezelfde sessie mag uitvoeren?

Alvast bedankt :-)
  • JoeyJoey Berichten: 131 Administrator, Moderator, Lightspeed Staff moderator
    Hoi @VincentDB24, we kunnen inderdaad geen unieke URL meegeven aan de thankyou pagina. Hier lijkt weinig aan te doen aangezien de tag getriggerd wordt op een page load. Ik heb even op Google gezocht, maar daar kon ik helaas ook geen antwoord vinden op het limiteren van de tag.
    eCom Support Team
    Lightspeed HQ
Log In of Registreer om te reageren.