Producten uitsluiten voor sommige landen

PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden ✭Berichten: 103 Member, Beta tester ✭
Volgens mij is het op het oude forum wel eens over gesproken, maar ik vroeg me af of het mogelijk is bepaalde producten voor bepaalde landen uit te schakelen. We mogen bijvoorbeeld geen spuitbussen met verf en vernis verzenden naar bepaalde landen. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit zou kunnen aanpakken. Iemand een idee?
Groet,
Patrick van der Heijden
www.sceneryworkshop.nl

2 reacties

• PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden ✭ Berichten: 103 Member, Beta tester ✭
    hmm jammer niemand dus...
    Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • SharleneSharlene moderator Berichten: 128 Moderator, Lightspeed Staff moderator
    juni 2018 aangepast
    Hi @PatrickvdHeijden, excuus dat je nog geen antwoord hebt gekregen hierop! Het is helaas niet mogelijk om de producten uit te sluiten voor een bepaald land in je shop. 

Wat je wel eventueel kunt doen als workaround, is om de producten een bepaald gewicht te geven. Vervolgens kun je bij de verzendmethode voor de landen waar deze niet heen gestuurd mogen worden, een minimum gewicht geven dat hoger is dan het gewicht van deze producten. Zo komt er geen verzendmethode voor deze producten in de check-out zodat ze niet besteld kunnen worden. Let wel op dat de producten nog wel vallen binnen de gewichtsklassen van de verzendmethoden waar dit wel mogelijk moet zijn! 

Je zou dan bij deze specifieke producten kunnen vermelden dat deze niet verstuurd kunnen worden naar bepaalde landen in de omschrijving, zodat de klant dit wellicht al bij voorbaat kan zien.

Mocht je dit geen mooie workaround vinden, zou je dit wellicht nog via een van onze maatwerk partners kunnen laten inbouwen. 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :)

Log In of Registreer om te reageren.