Notificatie bij nieuwe order

JoanMlJoanMl Berichten: 92 Member, Beta tester ✭
juni 2018 aangepast in Orders en facturen
Ik heb ingesteld dat ik een e-mail ontvang bij een nieuwe order. Zojuist ontvang ik een e-mail (21.34 uur) van een order die om 18.30 uur geplaatst is.
Dat komt vaker voor en is ontzettend onhandig als een bestelling nog net voor 'PostNL-sluitingstijd" binnenkomt en nog mee had gekund met de dagpost.
Ik ga echt niet om de haverklap kijken of er een nieuwe bestelling is. Ik heb de notificatie aangezet om direct iets te horen, niet pas 3 uur later.
Ik heb ook de seoshop app, maar daar kan ik maar 1 shop in kwijt.

kan dat niet sneller of op een andere manier?

Joan

11 reacties

• Dennis van den DikkenbergDennis van den Dikkenberg Berichten: 34 Member
    Wellicht is Order Alert een optie, is een nieuwe app en werkt erg fijn :)
    Vuur & Rook - Europa's grootste Low & Slow BBQ Shop!

www.vuurenrook.nl

• PaulaPaula Berichten: 794 Member, Beta tester 
    Hee, wat vreemd. Bij ons komt een orderbevestiging altijd vrijwel direct binnen (direct bij het ophalen van de mail, dus binnen enkele minuten) 
    De seoshop light app gebruik ik nu sinds een paar weken (daarvoor had ik een stenen telefoon waar je alleen nog rooksignalen mee kon uitzenden  :D ) maar die app is super handig omdat je letterlijk direct een melding van een nieuwe order of review krijgt. Maar als dat maar per 1 shop kan en je hebt er meerdere dan is dat niet handig nee. Is dat niet op 1 of andere manier in te stellen in die app? 
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • SharleneSharlene Berichten: 124 Moderator, Lightspeed Staff moderator
    Hi @JoanMl, dat is vervelend! Het is inderdaad de bedoeling dat je deze ontvangt binnen enkele minuten. Duurt het bij jou altijd zo lang? Anders is het wellicht een idee dat ik een ticket voor je aanmaak en dat we het even onderzoeken. Ik hoor het graag van je!

Verder noemen @Dennis van den Dikkenberg en @Paula goede alternatieven die ik ook wilde voorstellen! Via Apps > App Store kun je zoeken naar 'Lightspeed Mobile Lite' en 'Order Alert', die beiden een handig overzicht geven maar waarmee je ook push notificaties kunt instellen wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe order hebt.
  • KrijneneSolutionsKrijneneSolutions Berichten: 38 Member
    Lightspeed Mobile Lite werkt als sinds 7 juni niet meer goed. De orders worden niet meer ververst (alleen het dashboard). Heb ik gemeld maar geen enkele reactie ontvangen.
  • JoanMlJoanMl Berichten: 92 Member, Beta tester ✭
    Ik schreef al dat ik Lightspeed mobile light heb, maar dat daar maar 1 shop in kan. De andere shop doe ik dus via e-mail notificaties en die krijg ik altijd (veel) later pas in de mail binnen.

Bijvoorbeeld e-mail: 19-6-2018 22:47 2 orders, Tijdstip orders: 21:54 en 22:21 uur. Terwijl een order in de ochtend wel na 3 minuten wordt gemeld.

Dus graag een ticket Sharlene.

Joan

• FOOFOO Berichten: 539 Member 
    JoanMl zei:
    Ik schreef al dat ik Lightspeed mobile light heb, maar dat daar maar 1 shop in kan. De andere shop doe ik dus via e-mail notificaties en die krijg ik altijd (veel) later pas in de mail binnen.

Bijvoorbeeld e-mail: 19-6-2018 22:47 2 orders, Tijdstip orders: 21:54 en 22:21 uur. Terwijl een order in de ochtend wel na 3 minuten wordt gemeld.

Dus graag een ticket Sharlene.

Joan

Heeft dit niet met je mailbox o.i.d. te maken? Orders krijgen wij de hele dag (en nacht) door gewoon gelijk binnen via de mail. 
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • SharleneSharlene Berichten: 124 Moderator, Lightspeed Staff moderator
    Hi @JoanMl, ik ga even een ticket voor je aanmaken en misschien kun je mij dan screenshots sturen! Deze e-mail wordt normaal gesproken direct nadat de order geplaatst is vanuit onze mailserver verstuurd, dus het kan met de e-mail te maken hebben. Maar dat gaan we dan even uitzoeken :)

@KrijneneSolutions hier zal ik nog eens achteraan gaan voor je. Had je hier toevallig al een ticket voor lopen? 
  • SharaidaSharaida Berichten: 8 Member
    Sinds gisteren ontvang ik ook de e-mail notificaties van de bevestigingen van de bestellingen niet meer per e-mail. Heb wel al een ticket voor ingeschoten, maar wil hier ook melding van maken. Een tijdje geleden had ik het ook, maar na een paar uur kreeg ik wel de mails weer binnen. Dit keer niet.

Sharaida
    Hieppp
  • Hans LambregtsHans Lambregts Berichten: 11 Member
    Ook bij ons krijgen we sinds gisteren geen email van de bestelling meer, ideal bevestiging krijgen we wel.
    HPS Werkschoenen
  • PaulaPaula Berichten: 794 Member, Beta tester 
    juni 2018 aangepast
    Wij hebben een aantal dagen zonder mail gezeten. Gelukkig hadden we nog wat "back-up" emailprogramma's zodat we toch mail konden ontvangen/versturen. Maar het probleem leek bij ons de combinatie Lightspeed/thunderbird te zijn. Gmail en Roundcube werkten wel. Maar in Thunderbird kregen we geen mails van LS binnen. 
    Gister aan het eind van de dag werkte het ineens weer, toen kregen we alle mailtjes in 1 keer binnen. 

Post edited by Paula on
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • SharaidaSharaida Berichten: 8 Member
    De betaalbevestigingen van Mollie ontvang ik wel. Net als @Hans Lambregts
Log In of Registreer om te reageren.