er worden ineens orderbevestigingen/ facturen gemaild!

2

67 reacties

• JROJRO Member Berichten: 81

Met dit soort opvolgende fratsen kun je een systeem als Lightspeed toch niet serieus meer nemen?

Wij hebben deze ook, net als de betaalherinneringen.

• PaulvBPaulvB Member Berichten: 47

Hier een update, wij ontvangen nu ook klachten van klanten.

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,600 
    december 2021 aangepast

Zit nu op de chat. Daar wordt doodleuk geschreven dat het 'slechts om een vertraging gaat'.

Dus ik heb even heel duidelijk doch iets minder vriendelijk uitgelegd dat het NIET 'slechts om een vertraging gaat' maar dat ze tot 3 keer toe achter elkaar gemaild worden.

Daar wist ze niks van af, want dat zou eigenlijk niet mogen.

ZUCHT....

Of ik dan even door kan geven om welke orders het gaat. Ik zeg dat ga ik NIET doen in deze topdrukte, want dat heb ik al 3 keer eerder (screenshots and all) doorgegeven.

ZUCHT....

Er werd 2 weken geleden al door Joey aangegeven dat dit de hoogste prio heeft en dat er HARD aan gewerkt wordt.

@Lightspeed @Lightspeed Team: Als er al 2 weken HARD aan dit probleem gewerkt wordt en er is nog geen oplossing, dan zou ik persoonlijk denk ik gewoon maar andere mensen aan gaan nemen...

ZUCHT....

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • YvoYvo Member Berichten: 1

Wij hebben ook al dagen last van deze vertraagde mais.

Ik had gelezen dat het opgelost zou worden maar helaas geen oplossing.

kom op lightspeed, dit is toch niet professioneel?

• JoriJori Member Berichten: 314 

Ik heb ook maar in Outlook gewoon een handtekening gemaakt met de informatie, scheelt in ieder geval steeds een mailtje tikken.

Ik heb net een half uur met support gechat, maar support wist er niet van dat de facturen DUBBEL verzonden worden.

Ik heb gezegd dat als er zoiets belangrijks speelt, support in ieder geval zsm op de hoogte gesteld moet worden, want hoe kan support ons helpen als ze niet weten wat er speelt? Support weet trouwens ook niks van wat er op het forum speelt (yep, handig!)

Maar er is een te klein deel van de merchants dat dit probleem heeft, vandaar dat er niet pro-actief bericht naar ons van is gemaakt. Want dat zou de merchants die nergens last van hebben teveel werk kosten omdat die dan voor niks alle orders na gaan lopen.

Maar er was nog niet bekend dat het om meerdere mails per order gaat, ze wisten tot voor kort alleen nog dat het om vertraagde mails ging.

Er komt later vandaag een bericht van LS hier op het forum.

Dus ben benieuwd wat voor standaard copy-paste berichtje gaat volgen 😒

www.devrolijkeengel.nl
  • JF85JF85 Member Berichten: 227 ✭

Hier gaan er zomaar mails uit dat uw order is verzonden, terwijl de klant al 3 weken geleden zijn product heeft ontvangen. Klachten blijven maar binnenkomen terwijl Lightspeed lekker weekend aan het vieren was.

@Lightspeed: waar blijft de update die vandaag beloofd is?

www.devrolijkeengel.nl
  • PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 208 ✭

Volgens Lightspeed zou dit zijn opgelost. Klopt dit en heeft er nog iemand last van?

december 2021 aangepast

Bedankt voor de beloofde update @Lightspeed ! Top!

www.devrolijkeengel.nl

Sorry jongens... ik heb 2 dagen geleden van Support beloofd gekregen dat Lightspeed maandag nog hier zou berichten over het hoe of wat.

Namens Lightspeed excuses dan maar....

www.devrolijkeengel.nl
  • detheeplantagedetheeplantage Member Berichten: 16

Haha, dank je @Paula . Gisteren nog een belletje gehad van een klant die er niets van snapte (order van november), maar ik weet niet of ze die gisteren ook had ontvangen of van eerder deze week.

www.de theeplantage.nl

premium losse thee en 🫖

@Philipfr Ik durf het niet te zeggen want ik heb de email template voor de zekerheid toch maar leggehaald.

Volgens LS zou het verholpen moeten zijn, maar volgens LS ging het ook enkel alleen nog maar om 'VERTRAAGDE' orders, dus geen idee of ze nou snappen wat het probleem precies is...

Dus ik durf het niet te zeggen...

Maar het berichtje van @detheeplantage belooft weinig goeds ;)

www.devrolijkeengel.nl
  • FOOFOO Member Berichten: 956 

Hier al een paar dagen geen mails meer van klanten. Herinneringen gaan ook weer goed. Lijkt dus inderdaad opgelost (voor nu).

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • JipJip Member Berichten: 173 ✭

Misschien een gekke vraag maar waarvoor gebruiken jullie de herinneringen? Voor als een klant de betaling niet heeft afgerond? Of heeft het een andere reden?

In geval van mislukte betalingen.

@FOO Hoe kun je die herinneringen instellen?

december 2021 aangepast

Hier ook voor mislukte betalingen. En voor het geval iemand snel even een link naar het betaalscherm wil.

@Jip Je kunt naar instellingen - emailnotificaties - orderbetaalherinnering

Deze link is super handig: https://www.devrolijkeengel.nl/payment/pay/[[ordernumberid]]

Let op: [[ordernumberid]] is niet het ordernummer, maar de (meestal) 9 cijfers bovenin de zoekbalk als je in een order staat.

www.devrolijkeengel.nl
    december 2021 aangepast

Instellingen>Administratie

Top @Paula en @FOO !

Ik ga het instellen.

@Paula Kan ik die link plakken in de herinnerings e-mail?

@Jip Als je deze link exact kopieert in je tekst dan werkt het. Het systeem koppelt dan automatisch het ordernumberid eraan. De link wordt dan aanklikbaar en de klant komt in zijn eigen betaalscherm terecht.

Ik gebruik deze link best vaak! Als iemand zegt de betaling lukt niet dan hoef ik niet de hele mail te versturen, dan stuur ik gewoon even deze link: https://www.devrolijkeengel.nl/payment/pay/[[ordernumberid]]

En dan vervang ik [[ordernumberid]] voor het 9 cijferige getal wat bij de order hoort.

www.devrolijkeengel.nl

Dank je wel @Paula !!!

@Paula en @FOO

Ik twijfel nog wel over de link die ik nu heb gekopieerd. Mijn shop is 3 talig en nu twijfel ik hoe ik de link moet opbouwen:

Het kan zo: https://www.shop.com/payment/pay/[[ordernumberid]]

Maar ook zo: https://www.shop.com/nl/payment/pay/[[ordernumberid]]

Wat denken jullie?

@Paula Ik lees in je vraag:

"Ik ging kijken en nu zie ik bij een groot aantal orders dat er vanochtend rond 8 uur ineens 2 keer (!) een orderbevestiging/factuur is gemaild!"

Waar kan ik zien dat er een orderbevestiging/factuur/herinnering is gemaild?

www.devrolijkeengel.nl

@Paula Ah, duidelijk. Dank je wel.

@Paula @FOO maar krijgen mensen die op rekening betalen dan ook niet direct die herinneringen? Ik heb een aantal bedrijven die achteraf betalen.

www.de theeplantage.nl

premium losse thee en 🫖

Achteraf betalen gaat bij ons via Billink / Klarna.

Als de klant daar voor kiest, krijgt deze in LS de status "betaald" en is dit probleem dus niet aan de orde. Als je de achterafbetaling zelf regelt, zal dit inderdaad niet gaan werken. De status in LS staat dan op "niet betaald" en dus krijgen ze herinneringen.

@FOO dit zijn bedrijven die ook referenties op de factuur moeten en naar een ander emailadres (euh stonden die niet ergens op een lijstje). Dus dat werkt niet met klarnA.

Maar misschien wel handig om de herinnering te gebruiken (niet automatisch dan) ipv het handmatig mailen van de mislukte betalingen. Ik snap overigens niet waarom dat ook niet automatisch kan gaan.

bedankt voor dr tip van de link!

www.de theeplantage.nl

premium losse thee en 🫖

Wij gebruiken om meerdere redenen de automatische betaalherinneringen niet. Er kunnen meerdere redenen zijn waarom mensen later betalen en dan wil ik ze niet bestoken met mails.

Als iemand niet betaald heeft en bijvoorbeeld voor iDeal of creditcard ofzo gekozen heeft dan kan ik er veilig vanuit gaan dat er iets is 'mis' gegaan en dan stuur ik de betaalherinneringsmail. 9 van de 10 keer wordt een order dan alsnog betaald.

Wij gebruiken Billink voor achteraf betalen en dan wordt er (als je ze automatisch ingesteld hebt) inderdaad geen mail gestuurd omdat de order dan in principe al op betaald staat.

www.devrolijkeengel.nl
Log In of Registreer om te reageren.