Sorteren of filteren op voorraad

PieterBPieterB Member Berichten: 4

Voor zover ik weet, is het op dit moment niet mogelijk om aan de voorkant van een lightspeed-shop binnen een categorie producten te sorteren en/of te filteren op voorraad, terwijl me dit eigenlijk een essentiële functie voor webshops lijkt. Tenzij iemand mij kan vertellen dat dit wel mogelijk is en hoe dat dan ingesteld/gemaakt kan worden, zou ik dit topic graag willen gebruiken om te inventariseren of er meer mensen zijn die behoefte hebben aan een dergelijke feature.

In onze webshop is het sorteren en/of filteren op voorraad eigenlijk een onmisbare functie. We bieden namelijk zo'n 14.500 producten te koop aan, maar hebben er 'maar' 4000 ook daadwerkelijk in huis. Voor producten op voorraad geldt: op werkdagen voor 18u besteld, zelfde dag verzonden. De meeste andere producten zijn leverbaar binnen 3-5 werkdagen. Voor klanten die snel wat nodig hebben (en dat zijn er stiekem best veel) zou het filteren en/of sorteren op voorraad een uiterst nuttige en handige toevoeging zijn. Bij veel niet-lightspeed-shops is dit wel mogelijk, maar bij Lightspeed dus niet. Sowieso zijn de filteropties binnen Lightspeed mijns inziens erg beperkt.

Ik hoor graag jullie mening en wellicht kunnen we het, bij meer interesse in deze feature, via deze weg op de ontwikkelagenda van Lightspeed krijgen.

7 reacties

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 299 

is idd een gemiste kans en een vrij normale optie in mijn ogen maar voor LS blijkbaar niet. Zeker in deze tijd dat er veel leveringens problemen zijn en artikelen er niet zijn wil je juist het gene naar voren drukken wat er wel is.

Wat je wel kan doen voor nu is een filter waarde maken die de klant dan kan selecteren. Moet je wel elke keer voorraad en die filter koppelen in een excel sheet en importeren.

www.vandenbroekbiljarts.nl

• MatthijsMatthijs Member Berichten: 42
    december 2021 aangepast

Er is wel een app beschikbaar, maar daar moet je natuurlijk wel voor betalen.

Deze app heet Filter on stock van CMDC.

Zorg er wel voor dat je één van de zes filters beschikbaar hebt (of uiteraard je filters uitbreiden tegen een meerprijs), aangezien je anders alle ingevulde data voor een filter van alle producten kunt verliezen.

• PieterBPieterB Member Berichten: 4

@Matthijs Dank voor de tip, maar dit is volgens mij niet helemaal wat ik zoek/bedoel. Als ik het goed begrijp, werkt de app alleen met bestaande filters en komt er geen nieuwe filter bij voor de voorraad. Met andere woorden: zodra een bezoeker een filterwaarde selecteert, bijvoorbeeld kleur 'blauw', dan komen alleen blauwe producten in beeld die op voorraad zijn.

Dat is niet de manier hoe ik zou willen dat het werkt. Op deze manier worden alle ingestelde filters beperkt. Zodra iemand er eentje gebruikt, worden alleen voorraadproducten weergegeven en dat is niet de bedoeling. Een filter zou alleen moeten filteren op de filterwaardes die geselecteerd zijn, niet op de achtergrond (en onzichtbaar) op voorraad. Misschien wil iemand best een die een blauw product wil, best een paar dagen wachten op de levering en niet alleen voorraadproducten zien.

Bovendien word je op deze manier 'gedwongen' alle producten een filterwaarde te geven.

Je zou natuurlijk kunnen zeggen: creeer een nieuwe filter die je voorraad noemt. Dat zou inderdaad misschien werken, maar dan zit je nog steeds met je bestaande filters die dan automatisch gekoppeld zitten aan voorraad, terwijl je dit niet wilt. Sowieso is dit met de beperkte filteraantallen die je standaard kunt gebruiken, niet echt handig.

Ik weet niet of jij kunt bevestigen wat ik zeg wat betreft de werking van de app?

@Dave0701 idd een gemiste kans. Bedankt voor de workaround, maar dat wordt te omslachtig om elke keer bij te werken. Bovendien is de filter dan lang niet altijd actueel, omdat de voorraad in de loop van de dag natuurlijk verandert.

• FOOFOO Member Berichten: 956 

Wij gebruiken de zoekfunctie van Hello Retail. Daarin kunnen we bepaalde "criteria" een hogere waarde toekennen. Op deze manier zorgen wij dat voorradige artikelen hoger komen te staan dan uitverkochte artikelen. Niet goedkoop, maar werkt erg goed en het bevordert de conversie.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • WDSWDS Member Berichten: 7

Ik snap niet waarom lightspeed dit nog steeds niet standaard ingebouwd heeft.

• citizen_zoocitizen_zoo Member Berichten: 108 ✭

Even bij DMWS informeren, zou ik zeggen. Filter on Stock zit standaard in het Performance thema.

• HoutendiershopHoutendiershop Member Berichten: 34

De DMWS functie werkt alleen per pagina, dus eigenlijk totaal niet bruikbaar tenzij je maar een paar artikelen hebt. @citizen_zoo

www.houtendiershop.com

Log In of Registreer om te reageren.