Puntenspaarprogramma

CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 235 ✭
Wie heeft er naast Loyaltylion een tip voor een goed loyaliteit-/ puntenspaarprogramma ?

9 reacties

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 235 ✭
    Niemand?
  • Stephanie MaddelinStephanie Maddelin Member Berichten: 28
    Bij ons staat er een korting ingesteld na het zoveelste bezoek :)
  • CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 235 ✭
    Bij ons staat er een korting ingesteld na het zoveelste bezoek :)

Hoe heb je dat ingesteld?
  • Stephanie MaddelinStephanie Maddelin Member Berichten: 28
    In de backoffice, kortingsregels, korting voor terugkerende klanten
  • breibrinkbreibrink Member Berichten: 13
    Wij hebben ook de vaste klantenkorting ingesteld, al een tijdje, werkt goed. Maar wanneer vaste klanten een aanbieding bestellen (zeg een uitverkoopje met 25% korting) dan gaat ook de vaste klantenkorting er nog eens vanaf. Het gaat dubbel op, zeg maar. Kan ik het ook zo instellen dat de hoogste korting geldt en niet beide? 
  • JoanMlJoanMl Member, Beta tester Berichten: 128 ✭
    @breibrink Misschien 'stop na kortingsregel'? Dat kun je ook bij de andere kortingsregel instellen of bij beide.
    Dank je @JoanMl, die staat ingeschakeld bij de herhalingsaankoop. Dat betekent dat er geen andere kortingen meer worden berekend?

De artikel aanbiedingen regel ik bij het product zelf, dus per artikel. Daar kan ik alleen de nieuws prijs (aanbieding) en de oude prijs invullen, dan wordt het weergegeven als een aanbieding. Daarbij heb ik geen mogelijkheid om 'stop na' aan te geven. 
  • NynkeNynke Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 372 moderator
    Hi @breibrink! Wat @JoanMl zegt klopt voor kortingsregels. De volgorde van de kortingsregels in de backoffice is daarbij belangrijk.

Voorbeeldje:

Stel, een willekeurige klant koopt 3 t-shirts, gezamelijk 75 euro. De klant is geen student. Het systeem past de kortingsregels nu zo toe:
    1. Gratis levering: check!
    2. Studentenkorting: nvt
    3. Korting op t-shirts: check!
    - Geen kortingsregels meer.

Nu plaatst een student dezelfde order. Het systeem doet in dit geval het volgende:
    1. Gratis levering: check!
    2. Studentenkorting: check!
    - Stop na kortingsregel > systeem kijkt niet meer verder.

Het systeem zal alle kortingsregels op volgorde aflopen en toepassen, tenzij hij er eentje tegenkomt die hij kan toepassen + waar "stop na kortingsregel" staat ingesteld.

Oude / nieuwe prijs
    Kortingsberekeningen zijn zeer complex voor het systeem, en meerdere types kortingen tegelijkertijd gebruiken is af te raden en leidt tot verwarrende situaties.

De korting via oude / nieuwe prijs zal in combinatie met een kortingsregel niet meer gelden. Dit komt dit een puur visuele korting is en geen berekening van het systeem. De (nieuwe) prijs is de standaard verkoopprijs, dus een kortingsregel houdt dit aan als de prijs waarover korting moet worden berekend.

Voorbeeld (met bovenstaande kortingsregels):
    Dit product heeft is afgeprijsd van 70 naar 23eu via oude/nieuwe prijs.

Een willekeurige klant ziet dit als volgt (kortingsregel: 25% op alle t-shirts):

Een ingelogde klant met 50% klantenkorting:

Zonder "stop na kortingsregel". Een ingelogde klant met 50% klantenkorting + 25% korting op alle t-shirts:

Als je daarna nog een kortingscode van 5 euro toepast (dit annuleert de kortingsregels):

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is. Mocht je vragen hebben of nu niet weten hoe je op alle producten netjes korting kunt geven, geef dan een seintje en dan kunnen we met je meedenken :) 
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
    Dank je wel @nienkevalk ik ga het even doornemen!
Log In of Registreer om te reageren.