Brievenbusdoosjes komen niet aan? Postnl track&trace?

RoykRoyk Member Berichten: 47

Beste webwinkel eigenaren,

Wij zijn zoekende hoe we onze spulletjes leuk en lief kunnen versturen. We verkopen o.a. armbandjes en is de orderwaarde niet altijd hoog. Soms nog geen 9 euro. Verzenden is dan soms ook een uitdaging. Via de brievenbus in een bubbeltjes envelop gaat meestal goed. Echter de laatste tijd.....

We zijn daardoor over gestapt op brienvebusdoosjes. Voor 4,10 verzenden zou er volgens Postnl ook een track en trace moeten bestaan. Ik heb hem nog niet kunnen vinden. Ook deze pakketjes lijken de laatste tijd achter elkaar maar niet aan te komen. En ik heb ook werkelijk geen idee waar ze zijn. Want die track en trace waar ik het over had.. vertel mij het maar, waar ik deze kan vinden.

Kortom, wat een gedoe. Moet ik dit nu gaan versturen voor 6,75 via een pakket? Dan is de inhoud bijna net zo kostbaar als de verzending. En moet ik onaantrekkelijke verzendkosten gaan vragen aan mijn klanten.

Nu mag de verzendkosten die we vragen aan onze bezoekers best omhoog. We vragen nu 2,95 wat ook bedoeld is om mensen te verleiden tot een aankoop. Maar het begint wel heel erg te schuren zo.

Hebben jullie tips? Moeten we het brievenbus verzendgedachten laten varen?

21 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,510 

De t&tcode van BBD'jes is gewoon op dezelfde manier te tracken als de gewone t&tcodes. Wij gebruiken MyParcel en in het dashboard van MP staat de BBD t&tcode gewoon bij de order. Maar ook op www.tracktrace.nl kun je de t&t code van de BBD'jes gewoon volgen. Je maakt toch een adreslabel aan? Dan heb je toch de t&tcode ook?

Misschien snap ik je verkeerd hoor...

Maar hoe weet je dat de doosjes niet aankomen? Omdat klanten dit laten weten? Na hoeveel dagen zijn ze er nog niet? Want momenteel zijn er natuurlijk af en toe flink vertragingen...

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

En persoonlijk zou ik ze gewoon in een enveloppe blijven versturen... dat scheelt behoorlijk veel verzendkosten. En als je aangeeft dat de doosjes nu ook niet aankomen, dan misschien toch maar weer overstappen op enveloppen?

www.devrolijkeengel.nl
  • RoykRoyk Member Berichten: 47

Hoi Paula, misschien doen wij gewoon iets niet goed. Onze werkwijze is dat we een label aanmaken via post.nl en gooien dit dan in de brievenbus (wat ze ook zelf aangeven dat dit mogelijk is). Misschien moeten we BBP vanaf nu gewoon inleveren bij een PostNL locatie zodat het voor mijn neus wordt gescaned. Ik zie nu in ieder geval geen track en trace info als ik inlog in mijn account.

Maar als je het label aanmaakt dan heb je toch al een track&trace code?

www.devrolijkeengel.nl

ik zie daar geen track en trace code staan.

Ik gebruik dit product: Versturen | PostNL

het probleem is (denk ik) dat we BBP niet afleveren bij een Postnl locatie, maar in de brievenbus knikkeren.

Sowieso is er wel iets te zeggen over Track en Trace met BBP want een post bezorger scaned dit verder niet. Die schuift het bij iemand naar binnen. Je mist de bevestiging van het bezorg proces.

• JoriJori Member Berichten: 300 

Brievenbuspakketten zijn in Nederland gewoon diefstal. De tracking code heeft geen enkele meerwaarde ten opzichte van een enveloppe. Enige wat je kan laten zien aan de klant is dat jij het hebt gescand bij een postnl punt maar dat doe je dus niet.

Het is zo geregeld dat wanneer de oorspronkelijke bezorgdag bijvoorbeeld 11 januari is het dan automatisch na 24-uur op afgeleverd wordt gezet.

Er zijn maar heeeel weinig postbodes die een scanner bij zich hebben en die hebben daar ook helemaal geen zin in. Kost heel veel tijd.

Gewoon enveloppen gebruiken zakelijke post. Scheelt je ontzettend veel geld en betrouwbaar ( decembermaand wat minder uiteraard)

Hoeveel briefpakketten doe je per dag?

december 2021 aangepast

Bedankt voor jullie snelle reacties trouwens! Toppers!

Het verschilt. soms dagen niets. Soms elke dag een paar met van alles. De armbandjes gaan voor ons prima per post. Maar met een brievenbusdoosje kan je het uitpakken wat leuker organiseren omdat je het klepje als een schatkist opent. Dat mis je wel weer met een envelop. Andere kant van het verhaal is dat een envelop met 1 tot 2 postzegels het nog leuk houd. En met een BBP het alweer een hap uit de order is. Laat staan als we het als pakket zouden verzenden.

We zijn trouwens iets wijzer geworden. Zendingen naar Belgie hebben geen track en trace. En zijn 0-100 gram. En dat is een spannende want ik denk dat we ietsje zwaarder zijn. Naar een Nederlands adres zie ik inderdaad track en trace staan, maar zegt PostNL dat ze het pakketje nog niet hebben ontvangen. Terwijl ik deze in dit geval zelf afgelopen maandag bij een PostNL heb gebracht. (rond 10 uur in de ochtend)

Ik moet zeggen dat verzenden het minst leuke onderdeel is van een webshop. Je hebt het niet in de hand en vertrouw ik het ook voor geen meter.

december 2021 aangepast

Maar met een brievenbusdoosje kan je het uitpakken wat leuker organiseren omdat je het klepje als een schatkist opent. Dat mis je wel weer met een envelop.

Ik snap wat je bedoelt, en in zekere zin heb je daarin gelijk, maar dat wil niet zeggen dat een enveloppe uitpakken NIET leuk kan zijn :)

Een enveloppe kun je gewoon met de plakstrip dichtplakken, maar je kunt hem ook met een leuke persoonlijke sticker dichtplakken. Wij hebben een flink aantal verschillende soorten, maar er zijn er nog veeeeeel meer!

Wij plakken zowel op de voorkant als op de achterkant een leuke sticker, ik plak ze 'op gevoel' op welke ik denk dat geschikt is voor iemand.

Ook kun je leuke kaarten kopen waar je een persoonlijke boodschap aan de klant op schrijft (een handgeschreven kaartje wordt door veel klanten ZEER gewaardeerd!) Wij hebben bijvoorbeeld deze kaarten. Nog een stickertje erop (en dan 1 die je niet ook al op de enveloppe hebt natuurlijk 😉 ) en dan geef je de klant echt het gevoel dat die er toe doet!

En dan zijn er nog veel meer leuke manieren om de uitpakervaring iets te pimpen, bijvoorbeeld door er gewoon een leuk pakketje van te maken. Wij geven bijvoorbeeld een klein wierookpakje en een mooi tekstkaartje met 'engelen' veertje (dat hoort dan bij onze webshop, maar jij zou dan iets erbij kunnen doen wat bij jouw shop hoort) en een visitekaartje.

Als de klant naast zijn/haar eigen bestelling ook nog zo'n persoonlijk pakketje in de enveloppe vindt zit het met de uitpak-ervaring wel goed ;)

Het pakketje op de onderste foto weegt in totaal 10 gram, dus soms kan het net voor een postzegel meer zorgen (dat zou je dan zelf even uit moeten vogelen wat je erin wilt doen en of het die postzegel waard is.

Verder zou ik niet te moeilijk doen over de verzendkosten. Wij hebben onze verzendkosten in de loop van de laatste paar jaar steeds verder verhoogd (we zitten nu op 5,95 en geen gratis verzending boven een x bedrag) en het aantal orders loopt alleen maar op. Mensen vinden een eerlijke webshop, een goede klantenservice, een persoonlijke aanpak en waar voor hun geld tegenwoordig vaak belangrijker dan een euro meer of minder verzendkosten (heb ik het idee)

En ja, je hebt gelijk dat een brievenbusdoosje wellicht net iets leuker uitpakt, maar met een beetje creativiteit kun je overal wel iets leuks van maken :-)

www.devrolijkeengel.nl

Naar België moet wel via een speciale manier. Het is verboden om goederen in enveloppen te verzenden naar België.

december 2021 aangepast

Ze mogen wel in enveloppen toch? Maar er moet dan wel een pakketzegel op...

Wij verzenden kleine artikelen naar Belgie gewoon in enveloppen, maar helaas dus niet meer met postzegels.

www.devrolijkeengel.nl

Ja, ik bedoel, moet een aparte pakketzegel op. Het mag niet meer met postzegels of een frankeermachine of gemengde post.

• HaddocksHaddocks Member Berichten: 117 ✭

Voor BelgIë gebruik ik vaker brievenbuspakjes van DPD. Is goedkoper en werkt uitstekend.

december 2021 aangepast

Bedankt voor al het meedenken en delen van inzichten. Ik ga ook eens kijken naar DPD en brievenbuspakjes.

Wat ik zou leuk vindt aan jouw webshop Paula, is dat het lekker "retro" is, om het misschien zo te benoemen. Het zou voor mij niet passen, ik ben blij met onze looks. Maar daar betalen we per jaar best wel een bedrag voor.

Met welk thema werk je eigenlijk Paula?

Doelen voor Q1 2022 is verzendkosten omhoog. Van 2,95 naar xxxx. We weten nog niet hoeveel. En bereiden we onze shop verder uit zodat we de orderwaarde wat omhoog kunnen krikken. Want 25x weinig is nog steeds weinig :D

Post edited by Royk on

@Royk Dank je wel voor het compliment! 😊

Jij noemt het heel diplomatiek verantwoord 'retro' , persoonlijk noem ik het altijd gewoon oubollig 🤣

We hebben destijds Monkey ook flink moeten overtuigen om GEEN horizontaal menu en flashy designs en weet ik veel wat voor hippe fliflafjes allemaal voor ons te maken (toen we overstapten van Strato naar LS)

Dat is allemaal super leuk als je de juiste doelgroep en het juiste assortiment hebt, maar voor ons werkt dat gewoon niet. En ja, het ziet er misschien een beetje jaren 90 uit, maar je wil niet weten HOEVEEL complimenten we krijgen over hoe fijn en overzichtelijk onze site is en hoe makkelijk mensen kunnen vinden wat ze zoeken.

Dus al moeten we nog 10 jaar onze site zo houden, ik vind het prima. Zolang iedereen kan vinden wat ze willen, we hoog scoren op 'betrouwbaarheid' (dat is voor onze klanten een héél belangrijk punt) en we in een paar jaar tijd gegroeid zijn van gemiddeld 3 naar gemiddeld 20 bestellingen per dag (met in drukke periodes richting de 50 bestellingen per dag) dan heb ik er absoluut geen problemen mee om een oubollige site te hebben 😋

www.devrolijkeengel.nl

p.s.

Shopmonkey heeft onze site in 2015 (tijdens onze overstap) vanuit 1 of ander gratis thema (ik weet niet eens meer welke) onze site opgebouwd. Dus we betalen niks per maand voor wat dan ook 😎

www.devrolijkeengel.nl

Even opgezocht: volgens mij was het thema Conform.

Dat was een gratis thema, maar die staat al lang niet meer in de themestore. Blijkbaar is dat geen probleem want alles werkt nog gewoon.

www.devrolijkeengel.nl
  • IreneOIreneO Member Berichten: 31 ✭

@Royk wij brengen brievenbus pakjes altijd bij Postnl, nooit door de brievenbus. Een keer niet aangekomen bij klant. Wij lopen ook tegen de hoge verzendkosten aan. Via Shops United werken wij.

Het klopt dat er geen onderzoek meer gedaan wordt naar brievenbus pakjes helaas, maar wij denken dat de kans op 'Niet ontvangen" kleiner is dan met postzegel sturen.

• IreneOIreneO Member Berichten: 31 ✭

@Paula bedankt voor de tip! Erg leuk jouw brievenbus post :-)

@IreneO dank je wel! Zowel brievenpost als pakketpost moet voor de klant altijd als een 'cadeautje' 🎁 voelen, ongeacht wat er besteld is. Daar krijgen we onwijs veel complimentjes over 😍

www.devrolijkeengel.nl
  • Dave0701Dave0701 Member Berichten: 279 

@Paula zelfde verhaal met uiterlijk site.

Snap dat er door designers word gekeken naar uitelijk maar gebruikers ervaring gaat vele malen boven uiterlijk. Aangezien wij met een veelal een oudere generatie te maken hebben moet het makelijk, begrijpelijk en overzichtelijk zijn.

• HoutendiershopHoutendiershop Member Berichten: 27

Interessante discussie, verzendkosten. Wij worstelen hier ook mee. Tarieven voor de webshops gaan elk jaar omhoog. Toeslagen in de maanden november en december. Het is onmogelijk (althans voor de meeste producten) om kostendekkend te versturen onder 5.95 als je bestellingen onder € 25 hebt. Pakket versturen kost al gauw € 5.50-5.75 (EXCL btw). doosje erbij etc dan zit je zo op € 6. Je hebt op deze manier al gauw 30% kosten op je verkoop.....

www.houtendiershop.com

Log In of Registreer om te reageren.