Onaangekondige aanpassing in order / betaal verwerking

D_wbD_wb Member Berichten: 15

Het lijkt erop dat er een paar weken geleden onaangekondigd een aanpassing is gedaan aan de manier waarop orders verwerkt worden. Een klant heeft niet meer de mogelijkheid om een andere betaal optie te kiezen als er eenmaal gekozen is voor een betaalmethode, zonder dat er opnieuw naar de voorraad gekeken wordt.

Het treedt op als een klant tijdens de checkout voor bijvoorbeeld paypal kiest en daar tegen een betaal probleem aanloopt. Als de klant op een later moment alsnog besluit te betalen maar dan via een Bank transfer of creditcard, wordt er gecontroleerd of het product nog op voorraad is. Op zichzelf is dit prima, maar er ontstaan nu situaties waar klanten afhaken omdat ze de betaling niet kunnen afronden. De klant krijgt onterecht de melding dat het product niet te koop is. Terwijl het product wel op voorraad is.

Waar ik mij het meeste aan stoor: dit is zonder aankondiging aangepast, je moet zelf ontdekken dat dit fout gaat en krijgt bij de helpdesk doodleuk te horen dat het bekend is maar voorlopig gaat hier niets mee gebeuren.

Bij ons gaat dit nu in 10% van de gevallen mis. Met 500+ orders per maand kun je je voorstellen wat we aan frustratie moeten managen bij klanten en wat we mislopen.

3 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,600 

Ik herken niet wat je zegt. En wij hebben ook 500+ orders per maand, dus daar zitten ook best wat orders bij waarvan mensen eerst de ene betaalmethode kiezen en vervolgens toch voor een andere betaalmethode kiezen. Maar ik heb niet gemerkt dat dit problemen oplevert. Ik zie in de backoffice dat iemand voor bijvoorbeeld Paypal kiest, de order blijft een paar minuten op onbetaald staan, en vervolgens staat er bijvoorbeeld iDeal. En even later is de order betaald. Dus het lijkt me meer op iets dat misgaat in jouw shop, niet zozeer dat er onaangekondigd iets veranderd is binnen LS.

Maar ik kan natuurlijk alleen voor onze eigen shop spreken.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • FOOFOO Member Berichten: 956 

Hier idem als bij @Paula

Wij zien dit ook niet terug bij onze orders en krijgen er ook geen klachten over binnen. Ook hier wordt er nog geregeld van betaalmethode gewisseld door de klant.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • SjoerdSjoerd Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 48 moderator

Hoi @D_wb ,

Ik zal hier een ticket voor inschieten bij onze support afdeling zodat zij deze casus met jouw nader kunnen onderzoeken .

Log In of Registreer om te reageren.