Afbeeldingen worden niet opgehaald? (google merchant center)

12467

183 reacties

• FOOFOO Member Berichten: 958 

Wij hebben geen custom feed gemaakt, omdat de impact bij ons nog beperkt was. Met een compleet nieuwe feed is het dan afwachten of je niet meer problemen veroorzaakt.

Inmiddels zien we heel voorzichtig vooruitgang. Een klein deel van de afgekeurde artikelen is inmiddels goedgekeurd.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • EmmaHEmmaH Member Berichten: 40

Wij hadden al een custom feed dus ik heb enkel de image1 naar image veranderd. Het aantal afgekeurde producten is een procentje naar beneden en het aantal artikelen in behandeling neemt ook af, hopelijk zet het door.

• MichaelKMichaelK Member Berichten: 35

Helaas ik krijg weer foutmeldingen. Crawlspeed te laag.

Hier gaat het de goede kant op, bijna alle afgekeurde artikelen staan inmiddels op 'in behandeling'. Hopelijk is de volgende stap 'actief'. :)

• SteveAnsSteveAns Member Berichten: 6

Heb de stappen vrijdagmiddag uitgevoerd. Inmiddels 75% van de producten actief. De overige 25% vannacht afgekeurd.

De afgekeurde producten zijn toch de bestsellers. Wat is de volgende stap?

Hier neemt het aantal afgekeurde artikelen vandaag juist weer toe. Vanuit "in behandeling" terug naar "afgekeurd".

Afgelopen zondag na het omzetten en de aanpassing van regel 16 dezelfde fouten weer gehad. Afgekeurd door de crawlspeed. Hierna de wijziging verwijderd en weer teruggezet naar "normaal" en tot op heden nog steeds meer dan 50% niet actief. Ben wel van 15% naar 48% nu... maar ja dat schiet niet op zo.

• SmeedijzerenBeslagSmeedijzerenBeslag Member Berichten: 10

Hier hetzelfde, afgekeurde producten blijven toenemen, ook na de feed aanpassing.

Afgekeurde producten blijven toenemen. Wat nu LS? Wij als ondernemers lijden hierdoor veel verlies.

@Sjoerd Het probleem is nog niet opgelost. De afgekeurde producten schommelen bij ons. Soms worden een paar producten goedgekeurd, om een dag later weer afgekeurd te worden. Ook producten die tijdelijk uitverkocht waren, worden nu soms afgekeurd op het moment dat ze weer op voorraad komen.

• PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 213 ✭

Mss is het een oplossing om een feed manager app te gebruiken en zelf een feed maken en indienen.

Heeft naar mijn idee geen zin. Het probleem zit hem in het ophalen van de afbeelding. Dit verandert niet door een andere feed aan te maken.

Andere feed helpt niet, alles al geprobeerd. Probleem ligt bij Lightspeed, maar doen er weken aan voor een oplossing. Wij ondernemers leiden hierdoor veel omzetverlies, maar dit kan Lightspeed niet boeien zo te zien.

• Arno7Arno7 Member Berichten: 1
    28 januari aangepast

Wij ervaren ook hetzelfde probleem, 74% afgekeurd ondanks de 2 zgn. oplossingen. Het echte probleem is dat Lightspeed het niet oplost. Zij erkennen het probleem maar "zijn hard aan het werk" al weken lang, pfff.

Wat wij ook zeggen er gebeurd of veranderd niets. Belachelijk.

• SjoerdSjoerd Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 48 moderator

Beste Allen,

Op dit moment is een geselecteerde groep developers dit nader aan het onderzoeken. Zij hebben na de originele berichtgeving van de fix alle informatie en data dat als resultaat terug is gekomen via onze support afdeling ontvangen en zijn hier druk mee bezig.

Het is een lastig probleem om de oorzaak hiervan te herleiden. Er wordt nauw gekeken naar de verschillende rate-limieten, bot gedragingen en cloudflare logs.

Parallel lopen er op dit moment ook high priority tickets met google en cloudflare om dit samen met onze developers op te lossen.

Zo gauw hier meer informatie over is, zal ik dat met jullie allen delen.

• WiegerBoonstraWiegerBoonstra Member Berichten: 4
    29 januari aangepast

Vandaag opnieuw geëscaleerd via Mail en telefonische klantenservice. Dit is echt een heel serieus probleem. Voor het eerst door ons aangekaart in december. Kastje naar de muur van Google naar Lightspeed. Ongelofelijk dat dit kan. Vandaag 50% van alle artikelen afgekeurd. Zelfs reed eerder geplaatste artikelen gaan nu terug naar "Crawlsnelheid te laag". Mijn vertrouwen in Lightspeed is tot het vriespunt gedaald.

Helemaal mee eens maar what next…

Ik ook mee eens, wij ervaren hetzelfde probleem. Alle producten worden afgekeurd. Lightspeed moet nu toch echt snel met een oplossing komen, sinds december alleen maar bezig met bellen naar Lightspeed en elke keer wordt er een ticket aangemaakt. Kom toch eens met een oplossing wat werkt!

Ook op mijn mails voor een compensatie wordt niet gereageerd.

Dezelfde vraag naar een compensatie wordt ook niet beantwoordt. Zou wel zo netjes zijn als ze een soort van compensatie aanbieden.

Yep, hier zijn ze ook weer afgekeurd.

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 301 

Er was een klein deel even goedgekeurd maar zie rond 21e januarie weer een piek om op de 24 weer 'iets' te zakken.

Maar nog steeds veel afkeur!

@Lightspeed dit moet ao echt opgelost gaan worden samen met alle ander problemen die momenteel (weer) lopen anders gaat er denk ik een leegloop komen op een geven moment. Allemaal leuk en aardig een storing maar als het er te veel worden gaat men toch echt rond kijken.

Problemen die lopen(waar ik zo van weet)

-feed problemen google

-email problemen

-voorraad fouten bij crediteren

-geregeld errors backoffice / sites die niet berijkbaar is.

-facebook inlog die niet werkt(dus slopen ze het er maar uit)

-Variant default die niet goed werkt

-shappz die geregeld eruit ligt.

-langlopende vraag(4 jaar+) om een appart email adres voor B2B te hebben.

etc etc.

www.vandenbroekbiljarts.nl

• PieterBPieterB Member Berichten: 4

Ook wij hebben hier last van. Er zijn zo'n 250 producten afgekeurd vanwege te langzame crawl rate. Het zijn zowel nieuw toegevoegde producten als producten die al langer in de shop stonden, maar om verschillende redenen niet meer of nog niet in onze shoppingfeed stonden (die loopt via Channable).

Ik heb zojuist ook bij Lightspeed support melding hiervan gemaakt want dit is idd iets dat echt z.s.m. opgelost moet worden. Winkels verliezen hier immers omzet door.

• PaulvBPaulvB Member Berichten: 48

Sinds vandaag zijn van wij 2% naar 75% afgekeurde producten gegaan en schieten daarom nogmaals een ticket in!

@PaulvB Hier ook stijging van 10% naar 76%...........

Gisteren waren de EU shops tijdelijk traag volgens een melding van Lightspeed. Daarna liepen bij ons de afkeuringen ook enigszins op. Met name hardlopers, omdat Google die als eerste tegenkomt en niet kon laden.

Nadat het probleem was opgelost, de feed opnieuw laten ophalen. Toen werden ze langzaamaan weer goedgekeurd. We zitten sinds vanochtend weer ronde hetzelfde aantal afgekeurde artikelen als de laatste weken.

• PaulvBPaulvB Member Berichten: 48

@FOO Het ging de goede kant op, maar hij blijft haken bij 72%.

@PaulvB Dan hebben wij geluk gehad! Bij ons viel het aantal afgekeurde artikelen sowieso al mee na de korte storing. Gisteren waren al deze artikelen alweer goedgekeurd. En vandaag lijkt het er zelfs op dat de afgekeurde artikelen door trage afbeeldingen beetje bij beetje goedgekeurd worden.....

#fingerscrossed

• RamonRamon Member Berichten: 7

Na bijna een week 19%, waardeloos!

@Lightspeed onwaardig

• ChrisvanBeekhuizenChrisvanBeekhuizen Member Berichten: 2

@Lightspeed hier ook problemen met alle nieuwe productend die wij uploaden. Wanneer wordt een serieuze fix verwacht? Wat een schrijnende verhalen vallen hier te lezen. ....

• Brian0103068Brian0103068 Member Berichten: 5

Dit problem speelt al sinds midden december en is nog steeds niet opgelost. We zijn nu bijna 2 maanden verder. Het is te bizar voor woorden dat hier geen prioriteit aan wordt gegeven. Ik vraag mij af hoe het gaat met de persoon die van Woocommerce is overgestapt.. Die heeft nooit in de Shopping gestaan na de overstap als het goed is daar alles bij iedereen wordt afgekeurd.

Lightspeed geeft aan dat er in hun systemen en dat van Google niks is gewijzigd. Waar komt dit probleem dan vandaan? Waarom configureren ze geen nieuwe servers? Waarom zitten ze niet samen met Google aan tafel om dit probleem op te lossen? Waarom werkt men hier niet 24/7 aan door tot er een oplossing is?

Hebben jullie dezelfde gedachtes als ik om te migreren naar een ander platform? Het lijkt mij nu beter om 100k in een nieuwe webshop te investeren dan te hopen dat het probleem in juni is opgelost. Ik weer alleen niet welk systeem wij moeten gebruiken. Misschien heeft er iemand tips? Wij verkopen consumentenelektronica.. .

Als je als bedrijf zijnde webshops aanbiedt en een storing met Google niet kan verhelpen dan heb je toch eigenlijk geen bestaansrecht? Ik heb eerder een 1 ster review gegeven op Trustpilot maar deze na een hoopvol gesprek met een manager van Lightspeed verwijderd (niet op zijn verzoek maar zelf voor gekozen). Nu kan ik ze er wel 100 geven.

Als het goed is komt Lightspeed vandaag met een statement. Daar zal sowieso niet in staan wat de oplossing van het probleem is want die is er voorlopig niet.

Log In of Registreer om te reageren.