Afbeeldingen worden niet opgehaald? (google merchant center)

12357

183 reacties

• RamonRamon Member Berichten: 7

Ik ben het met helemaal eens met Brian. Na inmiddels wekenlang van het kastje naar de muur gestuurd te zijn worden wij het ook beu. Ons bestaanrecht komt op deze manier ook in het geding, zeker als je bedenkt dat 50 tot 75% van ons verdienmodel bestaat uit (juist die) shoppingcampagnes. De gedachte hebben bij ons ook gespeeld van een slechte review geven, maar of dat iets zal oplossen? En nu hebben we zelf ook nog welleens last van mensen met een te kort lontje en dat werkt meestal juist weer averechts. Ik mag hopen dat Lightspeed snel met een oplossing komt, anders zijn ook wij genoodzaakt om te kijken of we kunnen migreren naar een ander platform en dat zou zonde zijn omdat we ook jaren tevreden zijn, maar dat brokkelt nu wel snel af als ik dagelijks naar de omzetten kijk.

• MichaelKMichaelK Member Berichten: 35

Status vandaag:

Na op 19 december te zijn overgestapt van Woocommerce naar LS zijn al mijn producten afgekeurd door een te lage crawlsnelheid. Hiervan op 21 december melding gemaakt. Sinds die tijd is door allerlei kunst en vliegwerk het percentage omhoog gekropen van 15% twee weken geleden naar 55% nu. Op het moment dat ik Woo gebruikte had ik een rate van 99% goedgekeurd door Google Shopping.

Het resultaat van het overstappen is een halvering van mijn omzet en dat valt nog mee 🤔. Dit echter alleen kunnen bereiken door allerlei andere kanalen in te zetten zoals MP, Instagram, Microsoft merchant en Facebook. Hierdoor ook meer kosten moeten maken.

Ik lees op 28 januari dat een team developers met het probleem bezig is om dit op te lossen. Leuk maar dat is 6 weken na melding en tot en met vandaag nog geen oplossing.

Waarom zou je nog blijven denk je dan.... de enige reden is dat het een enorme bak met werk en geld gaat kosten om weer terug te gaan of om alles weer in orde te krijgen bij bijvoorbeeld Shopify of een andere SAAS oplossing. Er zit natuurlijk wel een houdsbaarheiddatum aan deze gedachte de keuze voor een pakket als LS is juist om me niet druk te maken over dit soort zaken.

Neemt niet weg dat ik nu geen geld verdien en de kosten doorlopen.

Gr. Michael

• PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 213 ✭

Heeft er iemand ervaring met een overzet naar Shopify. Ben wel benieuwd?

• JoriJori Member Berichten: 312 

Ik ben ook aan het kijken naar Shopify. Daar zit wel wat meer handwerk aan maar het platform is behoorlijk stabiel wat ik tot nu toe heb kunnen vinden.

• PepperfarmPepperfarm Member Berichten: 51

wij hebben LS al opgezegd en gaan in mei terug naar Woocommerce op een razendsnelle Nederlandse server.

kruiden-specerijen en thee van topklasse

https://www.kruiden-specerijen.nl

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,604 

@Pepperfarm en de reden(en) waarom je van Woo naar LS ging?

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • fraaibuitenfraaibuiten Member Berichten: 24

Gebruikt hier niemand gewoon Channable voor hun feeds?

Is dat dan de oplossing?

• FOOFOO Member Berichten: 958 

Nee.......

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • robertv6robertv6 Member Berichten: 1

ook wij hebben te maken met dit fenomeen, gelukkig gaan de belangrijkste producten gewoon door, dus bij ons valt de impact tot nu toe mee gelukkig. Wat mij wel opvalt is dat dit fenomeen alleen van toepassing is op 1 van de 6 webshops die wij hebben bij lightspeed. het lijkt erop dat het probleem zich voordoet bij 1 bepaalde server waar wij dus allen opzitten. Het probleem doet zich bij ons voor bij de laatste webshop, de oudere hebben tot nog toe niet dit probleem. De shop met het probleem is augustus 2019 live gegaan, ik vraag mij nu af of dit er iets mee te maken kan hebben...

• PieterBPieterB Member Berichten: 4

@fraaibuiten zeker wel. Alleen bij ons doet het probleem zich ook voor. Wel voornamelijk bij producten die nieuw zijn toegevoegd, waarbij een afbeelding gewijzigd is, en bij 'oude' producten die nu in de feed staan en eerder niet (omdat ze bijvoorbeeld op voorraad zijn gekomen). Het gaat gelukkig maar om zo'n 3% van de producten die nu afgekeurd zijn, maar toch. Daar zitten wel producten bij die lang slecht leverbaar waren, nu sinds lange tijd weer op voorraad staan en waar vraag naar is. Deze hadden we vrijwel zeker via shopping kunnen verkopen. Denk aan dj-gear van Pioneer DJ bijvoorbeeld (chiptekort).

@MichaelK dat lijkt me dus niet.

@robertv6 onze shop draait al zo'n zeven jaar op Lightspeed, dus de leeftijd van de shop lijkt me niet relevant. Al kan het natuurlijk wel zo zijn dat het probleem zich alleen voordoet bij een bepaalde server, waar wij dan toevallig allemaal opzitten.

• PepperfarmPepperfarm Member Berichten: 51

@Paula, omdat we op een hele trage server zaten via strato.

Nu gaan we terug op woo draaien op een server bij vimexx. Die garanderen ons zeer hoge snelheid en stabiliteit.

kruiden-specerijen en thee van topklasse

https://www.kruiden-specerijen.nl

• Brian0103068Brian0103068 Member Berichten: 5

Wij kregen dit bericht van ons contactpersoon bij Lightspeed:

Het probleem met Google Image Crawling is ondertussen geïndentificeerd. Er wordt gewerkt aan een oplossing. We zullen onze klanten op de hoogte houden via de Lightspeed statuspagina.

https://status.lightspeedhq.com/

Hopen dat het snel is opgelost!

• OnlineDistributeurOnlineDistributeur Member Berichten: 22

Beste allemaal, 

Wij ervaren deze problemen ook met onze klanten en we hebben vanuit Lightspeed begrepen dat er een probleem is bij Google waardoor de images met een vertraagde snelheid worden verwerkt. Wij hebben dit probleem voor onze klanten kunnen oplossen door de images te downloaden en via onze server bij Google te krijgen.

De oplossing zal er hopelijk elk moment zin, maar mocht je enorm haast hebben dan zou je je producen via onze Google feed alsnog online kunnen krijgen.

Groet,

Tim Matser

Online Distributeur

• RamonRamon Member Berichten: 7

Bedankt Tim, Jori & Lennart, het enige wat ik kan zeggen, Online Distributeur levert! Sinds vanacht/ochtend komen al onze producten na weken te zijn afgekeurd weer terug. Helemaal top en nogmaals bedankt mannen!

@OnlineDistributeur Binnen welke termijn kan de feed ingeladen worden bij jullie als ik met jullie in zee ga?

• DonnyDonny Member, Partner Berichten: 45 partner

@MichaelK ik heb misschien een oplossing voor dit probleem. Wellicht dat je even contact met me kunt opnemen via [email protected] 1 van mn huidige klanten vertelde mij ook over dit probleem en met een module die ik heb geïnstalleerd schijnt het probleem weg te zijn. Of dit meer toeval is dan wijsheid is voor mij nog een vraag.

CodeTech
    Lightspeed eCom partner
    Telefoon: + 31 (0) 85 - 047 80 88
    E-mail: [email protected]

Met vriendelijke groet,

Donny van Grondelle

• RenseRense Member Berichten: 2

Ik kan iedereen direct codetech.nl aan raden. Binnen een paar uur was alles opgelost. Voor ons heeft hij zelfs even tijd gemaakt in het weekend. En binnen een paar uur verholpen. Ben er echt super blij mee.

Dan vraag ik me af hoe Lightspeed al WEKEN kan worstelen met dit probleem, terwijl een partner het in een paar uur opgelost heeft... 🤔

www.devrolijkeengel.nl
  • JipJip Member Berichten: 170 
    6 februari aangepast

@Paula Omdat Lightspeed helemaal niets doet. Soms denk ik wel eens dat Lightspeed alleen maar helpdesk medewerkers heeft en helemaal geen ontwikkelaars of andere medewerkers. Ze ontwikkelen niets, ze verbeteren niets en reageren ook nooit op een probleem met een oplossing.

Post edited by Jip on

Hi allemaal! Vandaag heb ik met @MichaelK gekeken naar dit probleem en heb ik ontdekt wat er aan de hand is. Het is een combinatie van meerdere factoren die plaats kunnen vinden: afbeeldingen inladen van soms wel meer dan 1000px hoog en breed, het aantal KB’s van de afbeelding en nog wat technisch punten.

Speciaal voor Lightspeed heb ik een CDN opgezet die het WebP formaat van afbeeldingen ondersteunt. Dit heeft niet alleen impact op je feed, maar ook op je pagina snelheid, dubbele winst dus. Mocht je meer willen weten over WebP: https://community.lightspeedhq.com/nl/discussion/6454/betere-webshop-vitality-met-webp-afbeeldingen

CodeTech
    Lightspeed eCom partner

Met vriendelijke groet,

Donny van Grondelle

99% goedgekeurd, dit is voor ons de oplossing!

Bij ons is het probleem opgelost! Dit door hulp van Donny van CoceTech! Na telefonisch contact heeft hij onze feed herzien en hebben wij de feed vervangen in de Merchant Centre. Na het verwerken van de feed staan de producten nu online!

• JoriJori Member Berichten: 312 

Schaamteloos dit... echt schaamteloos.

• EmmaHEmmaH Member Berichten: 40

En dan laat Lightspeed het vast weer lekker zo 'want er is een app voor' zodat we allemaal 30 euro per maand extra mogen dokken om een functionerende webshop te hebben? :/

@EmmaH dit is een oplossing die toevallig is ontstaan, niet met als hoofddoel dit probleem op te lossen. Ik denk eerder dat de vraag is wat het je kost/misloopt als je feed niet volledig wordt goedgekeurd.

CodeTech
    Lightspeed eCom partner

Met vriendelijke groet,

Donny van Grondelle

• EmmaHEmmaH Member Berichten: 40
    7 februari aangepast

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een goede module en ik ga het overwegen. Maar het is óók schandalig dat Lightspeed nog geen webp ondersteund. En ik vind het gewoon jammer dat het, zoals @Paula zegt, maanden aan onderzoekstijd duurt voor Lightspeed en dat dan opeens de oplossing oppopt voor een flink maandbedrag, of het nou bedoeld is of niet. En daarbovenop de reputatie dat Lightspeed wel vaker essentiële functionaliteit overlaat aan apps en het dan naar de onderkant van hun eigen prioriteitenlijst gooit, omdat er al een oplossing voor is.

Dat is een structureel probleem en ik ben gewoon bang dat dat hierbij ook weer gaat gebeuren en daardoor de kosten voor ons als klant wéér gaan oplopen op iets wat gewoon standaard zou moeten zijn.

7 februari aangepast

Ik ben het met @EmmaH eens dat het gevaar hierbij is dat de noodzaak voor LS nu een stuk minder hoog wordt. Er kan nu makkelijk gezegd worden: we kunnen het probleem niet oplossen, maar als jullie het opgelost willen hebben dan raden we je de CDN (geen idee wat dat is maar ok) van CodeTech aan.

Dat is in het verleden natuurlijk vaker gebeurd...

En ja, ik vind het super van jullie dat jullie het probleem zo snel op hebben kunnen lossen (per ongeluk of niet) maar dit maakt het voor LS wel heel makkelijk...

www.devrolijkeengel.nl
  • JipJip Member Berichten: 170 

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met Shopify? Lightspeed komt mijn neus uit!

• FOOFOO Member Berichten: 958 

Als LS zo redeneert, prima........ maar dan krijgt LS € 30,- minder per maand van mij.

@Sjoerd , denk dat het hoog tijd wordt dat er weer eens een update komt...... Dan weet iedereen of ze met Codetech moeten gaan bellen of niet.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
Log In of Registreer om te reageren.