Afbeeldingen worden niet opgehaald? (google merchant center)

123457>

183 reacties

• JipJip Member Berichten: 170 
    15 maart aangepast
    Post edited by Jip on
  • 009988009988 Member Berichten: 5

Ik zie dat er ineens 3 berichten van mij in 1 keer doorgezet zijn.

Ik probeer al een tijd in dit topic te reageren maar mijn account kon niks plaatsen. Anyway, het probleem lijkt inmiddels deels verholpen maar 7% is nog steeds niet geindexeerd.

Mijn shop draait net een half jaar dus extra kosten via een partner zit ik nu even niet op te wachen, al is het natuurlijk super dat Donny een oplossing heeft voor mensen.

Belachelijk dat LS dit niet beter oppakt. Ik ben ook bezig met shopify inmiddels om alles mogelijk te migreren voor het jaarcontract afloopt. De schade om binnen een jaar na opstart te migreren valt nog te overzien. Ik dacht altijd dat lightspeed voor kleine e-commerce shops helemaal top was maar met dit probleem en als ik zo het forum doorlees lijkt het wel een dood systeem waar nauwelijks aan ontwikkeld wordt....

• SjoerdSjoerd Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 48 moderator

Beste allen,

Bij deze willen wij je informeren over het feit dat Google heeft bevestigd dat het issue omtrent de image crawl delay is opgelost van hun kant.

Indien momenteel niet alle producten geaccepteerd worden en er nog steeds een deel “image crawl delay” errors zijn, zou dat kunnen komen door het aantal producten die werden ingeladen. Wanneer het geweigerde aantal producten dag na dag aanzienlijk verminderd, zal het uit zichzelf opgelost worden. De doorlooptijd van een volledige nieuwe crawl betreft gemiddeld 3,5 dagen.

Nog steeds afgewezen producten (geen image crawl delay error)

Producten kunnen uiteraard alsnog afgewezen worden als er product info ontbreekt (Brand, EAN of Artikelcode, etc.) of om andere redenen zoals Google guideline violations.  Deze afgekeurde producten hebben niets te maken met het image crawl probleem die we eerder ervoeren en is verwacht gedrag van Google. De exacte reden waarom producten nog zijn afgekeurd is terug te vinden via Producten > Diagnostische gegevens in het Google Merchant Center.

Workaround toegepast via externe partner?

Indien je had gekozen om een workaround toe te passen via een externe partner (zoals CodeTech), zou je kunnen besluiten om de afbeeldingen opnieuw via de Lightspeed CDN server te laten communiceren. 

Wanneer je zou besluiten om de afbeeldingen terug via Lightspeed in te laden, raad ik je aan om contact op te nemen met de partner om de workaround ongedaan te maken. 

Meer informatie over het opzetten van Google Shopping met Lightspeed kun je hier terugvinden: https://ecom-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/115003894447-Meest-gestelde-vragen-over-Google-Shopping#feed_aanmelden

Indien je wenst gebruik te blijven maken van de externe oplossing is dat geen probleem. Deze keuze is volledig aan jou. 

Log In of Registreer om te reageren.