Voorraad wel/niet bijwerken werkt niet goed bij een credit nota?

PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,600 

Heeft iemand anders dit ook?

Als ik een credit nota aanmaak kan ik "voorraad bijwerken" aan of uitvinken. Als ik die optie aanvink dan worden de artikelen die ik crediteer teruggezet in de voorraad. Als ik die optie uitvink zouden de artikelen, zou je verwachten, NIET teruggezet moeten worden in de voorraad, je zegt immers voorraad NIET bijwerken. Maar ook als ik die optie uitzet wordt het artikel gewoon weer terug de voorraad ingeknald.

Voorbeeld: Klant heeft een sleutelhanger en een tijgeroog engeltje besteld. Helaas zat er een foutje in de vooraad, het tijgeroog engeltje bleek uitverkocht. Klant wilde geen ander engeltje, dus een creditnota voor het engeltje aangemaakt. De optie 'vooraad bijwerken' heb ik uitgezet omdat het artikel uitverkocht bleek, de voorraad moest dus op 0 blijven staan. Maar na het aanmaken van de credit nota stond het tijgeroog engeltje doodleuk weer op voorraad. Dat klopt niet toch? Doe ik iets verkeerd of is het een bug in het systeem? Dit probleem speelt al zolang we hierin werken (daar kwamen in het begin vaak voorraad foutjes door) Op een gegeven moment wist ik dat het niet werkte dus hield ik er rekening mee. Maar ik denk nu toch even vragen of wij de enige zijn die dit hebben....

Of hebben jullie er ook last van?

www.devrolijkeengel.nl
"voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

11 reacties

• HoutendiershopHoutendiershop Member Berichten: 34

Dat is nou 1 vd redenen waarom wij de voorraad niet meer bijhouden in LS!

www.houtendiershop.com

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 299 
    25 januari aangepast

Heb ik ook al een paar keer gemerkt,

Begon al aan mijn zelf te twijfelen of ik nou dat vinkje vergeten was.

Voorbeeld bij ons. Klant besteld een artikelen waar er nog maar 1 van is. Door de post/pakket dienst is het een beschadigt artikel. Wij crediteren dan het artikelen maar kunnen het niet meer verkopen. Toch zet LS het terug als op voorraad ook al zet je het dus "voorraad niet bijwerken".

www.vandenbroekbiljarts.nl

• EmmaHEmmaH Member Berichten: 40

Yep, hier ook geregeld. We kijken het tegenwoordig handmatig na als we een retour verwerken...

• JoriJori Member Berichten: 314 

Meen je dit...

Nu snap ik dus afgelopen tijd (maanden?) dat wij spullen verkopen die we helemaal niet hebben. Lekker weer.

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,600 

Allemaal even een ticket inschieten of een chat erin gooien

www.devrolijkeengel.nl
  • EmilePEmileP Member Berichten: 4

andere vraag over voorraad.

Hoe zet je het vinkje/ tekst 'op voorraad ' uit of op niet zichtbaar

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,600 

@EmileP Je gaat naar het artikel, dan klik je in het vakje voorraad en varianten (1) op de gewenste variant (in het voorbeeld 'default') en vervolgens bij waar ik 3 heb geschreven 'houd de voorraad bij' uitvinken.

www.devrolijkeengel.nl
  • EmilePEmileP Member Berichten: 4

Dank Paula, maar ik bedoelde het groene vinkje met groene tekst "op voorraad"

Heb deze inmiddels gevonden, duurde wel even, ook met behulp van de LS-medewerker.

• PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 208 ✭

@Houtendiershop

wat gebruik hè hiervoor dan ?

ben wel benieuwd.

• detheeplantagedetheeplantage Member Berichten: 16

Wij hebben er ook last van. Als er geen voorraad meer is zet ik -10. Want voor je het weet moet je weer iemand teleurstellen.

www.de theeplantage.nl

premium losse thee en 🫖

• HoutendiershopHoutendiershop Member Berichten: 34

Wij gebruiken goedgepickt als WMS pakket

www.houtendiershop.com

Log In of Registreer om te reageren.