Kortingscode voor een bepaald merk

LievenLieven Member Berichten: 39
Hallo!
Momenteel is het blijkbaar enkel mogelijk om een kortingscode actief te maken voor de producten in een bepaalde categorie of voor een specifiek product. Nu zou het handig zijn als je ook een optie hebt om die actief te maken voor een bepaald merk. Als je bijv 10% korting wil geven op alles van een bepaald merk door daarvoor een kortingscode aan te maken, dan moet je alle producten van dat merk manueel gaan activeren en als er zo enkele 100'en zijn neemt dat natuurlijk heel veel tijd in beslag en moet je er ook aan denken om een nieuw product van dat merk ook te gaan activeren.

Antwoorden

• Di-Jo HeemskerkDi-Jo Heemskerk Member Berichten: 62 ✭
    ik los dat op door een categorie met die merk naam te maken daar alle producten van dat merk in plaatsen. vervolgens kan je de categorie verbergen maar kan je wel een kortingscode voor items in deze categorie maken. (ook als je nieuwe producten toevoegt in die categorie werkt de kortingscode gewoon)
    BestBuyHoesjes.nl - Bescherm je telefoon in stijl
  • SharleneSharlene Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 128 moderator
    juli 2018 aangepast
    Hi @Lieven, wat @Di-Jo Heemskerk aan geeft is inderdaad de beste manier om dit op te lossen. :smile:

Je kunt dit proces wat versnellen door onze importtool hiervoor te gebruiken. Ik heb de stappen kort beschreven voor je:

1. Maak een export van je producten via Tools > Exports.
    2. Filter op merk en verwijder alle producten behalve deze van dat ene merk dat je in een 'kortingscategorie' wilt zetten.
    3. Zet in je importbestand in de kolom NL_Category_1 een naam voor deze 'kortingscategorie', bijvoorbeeld de naam van het merk, dit is makkelijk te onthouden. De andere categorie kolommen kun je weghalen uit je bestand, zodat je deze niet per ongeluk als subcategorieën aanmaakt.
    4. Vervolgens kun je deze als .csv bestand opslaan en importeren in je shop via Tools > Imports. De categorie wordt dan aangemaakt en alle producten van het ene merk worden hierin gezet. 
    5. Je kunt vervolgens deze op onzichtbaar zetten maar wel toevoegen binnen je kortingscode of kortingsregel!

Ik hoop dat het gaat lukken, als ik je hierbij kan assisteren hoor ik het graag. :sunglasses:

Fijn weekend gewenst!

Log In of Registreer om te reageren.