Mail versturen wanneer product terug op voorraad is

LievenLieven Member Berichten: 39
Hallo,
Het zou héél handig zijn moest de klant de mogelijkheid krijgen om aan te geven dat hij een mailtje wil krijgen wanneer een bepaald product (dat niet op voorraad is) terug op voorraad komt of voor de eerste keer leverbaar wordt (bijv bij een nieuw product). Dit zorgt voor extra verkoop, het is een extra service naar de klant toe en je kan zelf zien hoe populair een bepaald product is. Als je Googelt op "notify when back in stock" krijgt je allerhande mogelijkheden qua plugins, maar ik weet niet of die kunnen gebruikt worden met Lightspeed...

Beste Antwoord

Antwoorden

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 934 
    juli 2018 aangepast
    @Lieven Wij gebruiken MyStockNotifier van Shappz
    Post edited by Paula on
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • LievenLieven Member Berichten: 39
    Bedankt Paula, dat is wat ik zocht! Nu nog even checken hoe ik dit kan implementeren...
    Ik merk wel dat je het product dan niet meer effectief kan kopen (om bijv te reserveren voor wanneer het product terug op voorraad is), maar enkel nog kan kiezen om bericht te krijgen wanneer het terug op voorraad is. Of zie ik dat verkeerd?
    Dat klopt inderdaad. Ik denk dat daar met deze app ook niet echt een workaround voor is... 
    www.devrolijkeengel.nl
    @Lieven: ik heb even op je site gekeken, maar die ziet er wel top uit! Super duidelijk en overzichtelijk :+1:
    www.devrolijkeengel.nl
  • FOOFOO Member Berichten: 655 
    Wij gebruiken deze app ook. Als je bij het product aangeeft dat dit nog besteld kan worden als het niet op voorraad is, kan dit gewoon (Te koop bij gebrek aan voorraad).

Zie bijvoorbeeld: https://www.fietsonderdelenoutlet.nl/mirage-speed-pedelec-fietsspiegel-zwart.html

Vandaag was een ander model van deze spiegel na een week eindelijk weer binnen. Op voorraad gezet en de klanten werden gelijk geïnformeerd. Binnen een paar minuten kwamen de eerste bestellingen al binnen! 
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
    @Paula Bedankt!!!
    @FOO Bedankt!!! Dit is het wat ik wil!!! En zo zie je maar dat die app wel degelijk kan zorgen voor extra verkoop.
    @FOO: ik had geen idee dat dat mogelijk was zo, heb je dat met maatwerk laten doen? Of zit dat gewoon in de app? 
    Wij hebben liever alleen de mail bij voorraad knop (zonder ook de verkoopbutton) maar ik kan me voorstellen dat anderen dat liever wel hebben. Goeie tip! :+1: 

Ik heb trouwens even een voorraadwaarschuwing voor een zijspiegel ingesteld, maar die kun je verwijderen hoor ;) Ik wilde het alleen even uitproberen, heb er niet zomaar 1 nodig op korte termijn  :D
    www.devrolijkeengel.nl
    Zit standaard in de app, maatwerk heb ik tot nog toe weten te voorkomen....    ;)

Voor sommige producten is het erg handig. Als een leverdatum al bekend is, heb ik het liefst dat de klanten alvast bestellen. Maakt het veel makkelijker om te bepalen hoeveel je moet reserveren bij de leverancier. 
    @FOO: Waar stel jij dat in dan?
    www.devrolijkeengel.nl
    Als ik te koop bij gebrek aan voorraad aanvink dan staat er gewoon een winkelmandje, dus geen knop meer met mail mij bij voorraad. 

www.devrolijkeengel.nl
    Sorry, mijn fout! Ik gebruik Inventory Alarm van Crivex. Deze is wat completer dan die van Shappz. Ik gebruik van hen weer andere apps, vandaar de verwarring.... 
    Bedankt @Foo!

Wat ik me dan afvraag @Paula en @Foo, wat doen jullie wanneer er een levering binnen komt, maar onvoldoende om alle "speciale orders" weg te werken? Wat ik bedoel: er staan bijv. 3 items van een product dat niet op voorraad is, in "speciale order". Je krijgt er 2 van geleverd. Je zet die op voorraad om ze dan voor de gelukkige klanten in "reservering" te zetten. Er blijft dus nog één klant over die wacht op een volgende levering. Maar ondertussen is het product wel - héél even - op voorraad geweest (het moment waarop je ze in de voorraad steekt om ze dan in "reservering" te zetten) en zullen de klanten via de "breng me op de hoogte" knop een mailtje ontvangen dat het product op voorraad is, terwijl het ondertussen al weer uitverkocht is...

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg uitleg!
    Ik koop gewoon genoeg in.....   😉

Daar is geen oplossing voor lijkt me. De klanten die te laat zijn, moeten zich dan denk ik weer opnieuw inschrijven. 
    @Lieven: in dat geval is het even cru gezegd "wie het eerst komt het eerst maalt". 
    De voorraadwaarschuwing wil niet zeggen dat het artikel daadwerkelijk voor iemand gereserveerd is. Het kan voorkomen dat een artikel weer leverbaar is, maar dat de voorraadmail pas na 1 of 2 weken gelezen wordt. Dan kan het inderdaad net te laat zijn. 
    Maar als iemand echt een artikel wil hebben dan wordt er vaak even gebeld of gemaild en dan zorg ik dat het artikel apart gehouden wordt voor diegene. 

www.devrolijkeengel.nl
    Paula zei:

Maar als iemand echt een artikel wil hebben dan wordt er vaak even gebeld of gemaild en dan zorg ik dat het artikel apart gehouden wordt voor diegene. 

Of in ons geval, kunnen ze hem via de site reserveren, omdat we de bestelknop actief laten.
    Bedankt voor jullie hulp @Paula en @FOO!

Ik heb de app ondertussen geïnstalleerd. Héél eenvoudig en werkt direct! Nog wat tekstjes aangepast en klaar!
    Hierbij een voorbeeldje van een nieuw product dat (nog) niet leverbaar is, voor de nieuwsgierigen: https://www.fotocoudenys.be/nikon-coolpix-p1000.html
    Ziet er goed uit! Ik neem aan dat dit de inventory alarm app is? Aangezien hij ook nog in het winkelmandje geplaatst kan worden? 
    www.devrolijkeengel.nl
    Inderdaad @Paula, de app Inventory Alarm van Crivex. Dat de klant kan blijven bestellen vind ik wel belangrijk.
  • RosaRosa Member Berichten: 30
    @Paula Jij gebruikt Mystocknotifier toch als ik dit verhaal goed lees. Wij ook, maar ik krijg de mail maar niet aangepast. Er staat geen default in, dus ik kan ook niet wijzigen. Is dat bij jou ook het geval? Vind hem zo zwart op deze manier. Hoor graag van je. Heb ze uiteraard al gemaild, maar krijg geen reactie.

@Rosa de mail is volledig in te stellen zoals je zelf wilt (bijvoorbeeld je huisstijl) 
    Ik weet dat Shappz momenteel zeer moeilijk te bereiken is (moeten ze echt oplossen!) 
    Ik heb nu even geen tijd, maar ik zal vanavond of morgen even kijken of ik je kan helpen. Maar de mail is helemaal in te stellen zoals je zelf wilt, background, tekst, logo, etc. 
    www.devrolijkeengel.nl
  • RosaRosa Member Berichten: 30
    @Paula thanks voor je snelle reactie :-)! ik heb zojuist reactie gekregen van Shappz! Hopelijk is het probleem bij mij ook snel opgelost. Ik laat eht je nog even weten!
    :+1::)
    www.devrolijkeengel.nl
Log In of Registreer om te reageren.