Enkel ophalen (zonder verzending)

Kurt_BeheydtKurt_Beheydt Member Berichten: 2

Hoi,

wij wensen enkel producten in onze webwinkel online te verkopen die met steeds moet komen ophalen (of na contact worden geleverd).

Op onze uitlogpagina (bestelling) krijgen onze klanten wel steeds "naar dit adres verzenden" of " verzend naar een ander adres" en moeten ze willens nillens hun adresgegevens achterlaten.

Daarna pas kunnen ze de verzendmethode "ophalen" selecteren,

kunnen we deze vervelende stappen weglaten ? of heeft iemand een ander idee om bovenstaande op te lossen?

2 reacties

• KlaasHaarsmaKlaasHaarsma Member Berichten: 115 ✭

Je kunt toch bij Instellingen -> Verzendmethoden -> selecteer een handmatige verzendmethode een nieuwe verzendmethode "Ophalen bij de winkel" aanmaken? Dan wordt die bij de verzendmethodes gewoon zichtbaar.

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,604 

@KlaasHaarsma het probleem van @Kurt_Beheydt is volgens mij niet het feit dat hij niet de optie afhalen kan inschakelen, maar dat klanten ook bij de optie afhalen eerst nog al hun adresgegevens etc in moeten vullen. Dat is ten minste hoe ik zijn topic gelezen heb.

@Kurt_Beheydt ik vrees dat dit niet uit te schakelen is. Maar op zich is dat ook wel logisch, want ook bij een bestelling die afgehaald moet worden zijn voor de administratie natuurlijk gewoon klantgegevens nodig. Afgezien van het feit dat het voor jou als webshop nodig is om contact met de klant op te nemen (stel je hebt van te voren vragen over een order, er is iets niet duidelijk, een bestelling heeft vertraging, etc) moet er van iedere order een factuur aangemaakt worden. En dat kan natuurlijk alleen met klantgegevens.

Het zou denk ik vreemd zijn als je straks aan het eind van het jaar allemaal orders hebt gehad en er zijn geen klantgegevens van bekend. Voor de klant is het misschien een stap die onnodig of lastig is, maar voor jou als webshop zijn klantgegevens natuurlijk onmisbaar, al is het maar voor de administratie, toch?

En zijn er echt klanten die erover klagen dat als ze een bestelling bij jou plaatsen (ook al halen ze het op) dat ze hun gegevens in moeten vullen? Gebeurt dat vaak?

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
Log In of Registreer om te reageren.