Categorie infomatie en SEO

MichaelKMichaelK Member Berichten: 35

Binnen de verschillende categorieën heb je de mogelijkheid om het veld Categorie informatie te vullen. Wordt hier SEO technisch ook iets meegedaan? Heeft het zin om dit te vullen?

10 reacties

• FrankBrinksFrankBrinks Member Berichten: 44

Ja veel thema's tonen dit boven de producten op de categorie pagina. Dan is het zeker goed voor SEO.

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 277 

Wij hebben de teksten onder de product categorie gezet.

De lappen tekst gaat niemand echt lezen en drukt het te verkopen product onnodig weg. De teksten worden natuurlijk wel gescaned door google

www.vandenbroekbiljarts.nl

• JohanJJohanJ Member Berichten: 239 

Wij zetten een deel erboven en een deel eronder.

• MichaelKMichaelK Member Berichten: 35

Txs!

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,503 
    18 februari aangepast

@Dave0701 Je kunt dit eenvoudig oplossen door de tekst in 2 stukken te verdelen. Bovenaan de pagina zet je kort de belangrijkste info voor de klanten met een interne link naar de onderkant van de pagina. Daar kun je helemaal los gaan voor de SEO. En natuurlijk kun je er ook handige info voor klanten in verwerken zoals praktische info of links naar andere pagina's of artikelen op je site.

Voorbeeld: https://www.devrolijkeengel.nl/kinderen-baby/baby-kraamcadeautjes/

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • whitelabelwhitelabel Member Berichten: 15

@Paula Das een goed idee om dat zo te doen!!!

Wij verkopen alle soorten witgoed en inbouw apparaten. Wij bezorgen uw gewenste witgoed gratis aan huis. Ook voor het aansluiten of inbouwen van uw witgoed apparatuur bent u bij ons aan het juiste adres!

https://www.paulissenwitgoed.shop

• BertBert Member Berichten: 3
    17 augustus aangepast

Al een wat oudere thread, maar hoe krijg je de beschrijving onder aan de categoriepagina? Is dit functionaliteit die standaard beschikbaar is binnen Lightspeed of alleen binnen bepaalde thema's? Bij Categoriën kan ik wel teksten aanmaken, maar niet selecteren of ik die onder of boven aan de categorie-pagina weergeef.

Standaar staat het voor mij bovenaan, maar als je veel tekst hebt dan druk je inderdaad je subcategorie of produkten wel een stuk naar beneden.

https://www.onlineaquariumspullen.nl

Post edited by Bert on
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,503 
    18 augustus aangepast

Ik weet niet of onze manier de 'beste' manier is, maar voor ons werkt het perfect. 

Wij werken met [spilt] en anchor tags. Hieronder schrijf ik een voorbeeld van hoe je het zou kunnen doen. Let op: de #tekstonder kun je vervangen voor iedere andere benaming natuurlijk, 1 die voor jou handig werkt. Linkt je tekst naar het kopje aquarium, dan kun je bijvoorbeeld zetten #aquarium. Let er dan op dat je <h2 id="tekstonder"> ook verandert in <h2 id="aquarium">, etc. Die 2 moeten namelijk exact identiek zijn, anders werkt de anchor niet. Dit kan handig zijn als je bovenaan de tekst naar 2 verschillende gedeeltes onderaan de pagina wilt hebben (alhoewel dat op een categoriepagina niet heel veel voor zal komen) Maar dan kun je bijvoorbeeld een anchor #aquarium en een anchor #vissen maken.

Here goes: 

--------------------------------------------------------------------------

<p>hier schrijf je de tekst die je bovenaan de pagina wilt hebben<br />

Hier maak je een <a href="#tekstonder">link naar de tekst onderaan de pagina aan</a>.</p>

<p>[split]</p>

<p> </p>

<h2 id="tekstonder">hier komt een H2 titel</strong></h2>

<p>hier kun je de tekst die je onderaan de pagina wilt hebben plaatsen</p>

--------------------------------------------------------------------------

Vervolgens kun je de teksten onderaan verder uitwerken met H3 kopjes etc.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Wellicht dat anderen nog andere of betere suggesties hebben maar voor ons is dit perfect zo!

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • FrankBrinksFrankBrinks Member Berichten: 44

@Bert het verschilt inderdaad een beetje per thema.

• BertBert Member Berichten: 3

Ik ga er naar kijken. Bedankt voor de reakties!

Log In of Registreer om te reageren.