Export totale puinhoop

DekselsDeksels Member Berichten: 10

Goedemorgen,

Ik ben gewend binnen eCom een export te maken als ik veel dingen tegelijk moet aanpassen. De exports van de laatste dagen hebben alleen allerlei letters met accenten, leestekens en andere dingen (è, ë, û, ", ..., etc.) vervangen door bizarre combinaties, waardoor het bestand niet meer terug te importeren is. Ik heb handmatig door het csv-bestand moeten ploeteren om alles te vervangen (en ik weet niet of ik ze allemaal heb). We hebben meer dan 6000 artikelen, met allemaal titels, omschrijvingen, inhoud, etc.

Bijgevoegde foto een voorbeeld van zo maar een stukje van onze webshop.

Wat is dit voor absolute waanzin??

7 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,604 

Oh My God!!! En dit heb je allemaal handmatig aangepast?!?!?!? 😲😂🤪😫🙈😜

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • DekselsDeksels Member Berichten: 10

Ik heb natuurlijk find & replace gebruikt in Excel. Maar ik moest wel alle 6000 artikelen door om te kijken wat er allemaal was aangetast. En of het titels, omschrijvingen, etc. waren. En of er alleen dingen vervangen waren of zomaar wat toegevoegd. Echt gekmakend.

Maar ik zal toch niet de enige zijn die hier last van heeft gehad?

• PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 213 ✭

Idd je bent niet de enigste. Hopelijk gaan ze hier snel een oplossing voor vinden.

Voor de duidelijkheid: ik ben ook nog lang niet klaar. Ik blijf maar dingen vinden. En niet alles is op dezelfde manier vervangen, dus het is handwerk.

Nogmaals: 6000 artikelen met omschrijving.

En het ziet er zo verschrikkelijk onprofessioneel uit als je webshop onleesbaar is. Geen idee hoe we dit allemaa gaan herstellen.

• PepperfarmPepperfarm Member Berichten: 51

Dan hebben ze bij Lightspeed de codetabel voor tekst veranderd :( Die zal dan niet meer op West-Europees staan.

Ik zie het hier ook in onze laatste productexport van 14 april... Daar zijn we dus absoluut niet blij mee. Het wordt een steeds grotere puinhoop bij LS

kruiden-specerijen en thee van topklasse

https://www.kruiden-specerijen.nl

• J_BinsbergenJ_Binsbergen Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 151 moderator

@Deksels Het openen van .csv product exports met de juiste encoding (UTF-8) kan soms lastig zijn. Zeker in Microsoft Excel. Ik zie dat je producten export verkeerd ingelezen is, en vervolgens geïmporteerd is, waardoor deze vreemde tekens in de productteksten zijn komen te staan. De productexport van 25 April 2022 at 16:22 is van voor deze wijzigingen en staat nog goed.

Ik wil je daarom aanraden om hierover contact op te nemen met ons support team. Dan laten we zien hoe je de export zonder problemen kunt openen en bewerken.

Beste J_Binsbergen,

Ik open en bewerk de export al jaren zonder problemen. Tot dit plotseling gebeurde. Als dit een bekend probleem is en ik volgens jullie het op een andere manier had moeten doen dan gewoonlijk, dan had ik dat graag van tevoren vernomen. Dit heeft een gruwelijke hoeveelheid tijd en frustratie gekost, terwijl dit toch geen hele complexe zaken (zouden moeten) zijn

Ik bergijp dat ik ook niet de enige ben waarbij dit is gebeurd.

Wie van het support team kan ik hierover het beste spreken?

Log In of Registreer om te reageren.