Met 1 klik je product aanpassen in de backoffice

StefanStefan Berichten: 29 Member, Partner partner
juli 2018 aangepast in Tips, tricks en how-to’s
Hi! 

Hoe meer kliks een bezoeker moet doen om ergens te komen, hoe groter de kans dat deze afhaakt. Dit geldt voor bezoekers op jouw webshop maar wanneer je zelf onnodig (veel) moet klikken omdat je een product bijvoorbeeld wilt aanpassen is dat ook behoorlijk irritant...! ;-) 

Wij hebben vandaag de Chrome extensie "Molders Media - Frontpage to backoffice" live gezet en deze kan door iedereen gratis toegevoegd worden in Chrome via de volgende link: Molders Media - Frontpage to backoffice

Met deze extensie kan je wanneer je op de voorkant van je webshop zit met 1 druk op de knop bij het product in de backoffice komen (handig als je producten wilt aanpassen of als je een foutje tegenkomt). Dit gaan wij ook uitbreiden voor categorieën en tekstpagina's. 

Graag horen wij natuurlijk wel wat je er van vindt! ;-) 
Met vriendelijke groet,

Stefan Molders

Molders Media
Lightspeed eCom partner
Telefoon: + 31 (0) 85 - 060 15 70
E-mail: [email protected]
Website: https://moldersmedia.nl/
<13

81 reacties

• PaulaPaula Berichten: 689 Member, Beta tester 
    Super!!!! <3 Dit is wat mij betreft echt een top extensie! Geinstalleerd en werkte gelijk. 
    Maar die knop is toch niet te zien voor bezoekers die op je site komen? 
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • DonnyDonny Berichten: 17 Member, Partner partner
    Hi Paula,

De knop is alleen zichtbaar voor gebruikers die de extensie hebben geinstalleerd. 
    Met vriendelijke groet,

Donny van Grondelle

Molders Media
    Lightspeed eCom partner
    E-mail: [email protected]
    Website: https://moldersmedia.nl/
    Serieus.... dank jullie wel! Dit gaat zo ontzettend veel tijd schelen... ik vind het echt geweldig. Het werkt perfect. Inderdaad, als je iets op de site zag dat je even aan moest passen waren het een hoop klikken om in het artikel te komen. Nu: klik en je bent er. Top! 

www.devrolijkeengel.nl
  • Albert_WubsAlbert_Wubs Berichten: 69 Member ✭
    Super!  Ben er erg blij mee
    Gavetas.nl Trendy tassen voor elk Budget
    085-78 46 963
  • JoanMlJoanMl Berichten: 92 Member, Beta tester ✭
    Voorlopig lijkt me het een zeer handige aanvulling! Ik weet alleen niet of die groene knop nu handig is. Want als ik op de site van een andere Lightspeed webshop kom, zie ik die button ook. Maar 'gewone' klanten zullen hier weinig last van hebben.
    Hi Joan,

Bedankt voor je feedback! Wij zijn het zeker met je eens dat hier iets aan moet veranderen. Op de planning staat als eerst dat er een "instellingen" pagina komt. Zo kan je de door jouw gekozen domeinen selecteren waarop de extensie werkt. Zo heb je er zelf tijdens het winkelen geen last van. De 'gewone' klanten zullen er totaal geen last van hebben zolang zij deze extensie niet installeren.

Inmiddels staat er ook een kleine update klaar. Deze update zal op korte termijn gereleased worden. In deze kleine updates:

• Wanneer je op het icoon van de extensie klikt wordt deze rood. De extensie is uitgeschakeld en er zal geen popup in beeld komen.
    • We hebben de styling aangepast. Aangezien we nog wat extra toevoegingen gaan doen, is het handig om wat meer ruimte te krijgen.
    • Zoals er was gezegd "Dit gaan wij ook uitbreiden voor categorieën en tekstpagina's". Dit valt ook onder de eerst volgende update.
    Met vriendelijke groet,

Donny van Grondelle

Molders Media
    Lightspeed eCom partner
  • KokendwatersiteKokendwatersite Berichten: 1 Member
    juli 2018 aangepast
    Toegevoegd en dit is inderdaad een handige tool zeg, SUPER

Marcel
    Vreemd dat dit er niet eerder was eigenlijk. Wat mij betreft de beste extensie in 3 jaar tijd sinds we bij LS zitten! :+1:
    www.devrolijkeengel.nl
    p.s. ik heb een recensie geschreven bij de extensie, maar deze is niet zichtbaar bij de sterren. Als je op recensies klikt zie je wel de tekst staan, maar bij het aantal productsterren zie ik niks, die zijn allemaal nog grijs. Heb ik iets verkeerd gedaan? Moet ik nog iets doen om die sterren (5) zichtbaar te krijgen? 
    www.devrolijkeengel.nl
  • CelticWebMerchantCelticWebMerchant Berichten: 125 Member ✭
    Gaan jullie een soortgelijke extensie ook voor firefox maken?
    Hi Celtic,

Dit staat voor nu niet op de planning. De kans is ook zeer klein dat we dit voor FireFox gaan ontwikkelen. Wij raden je sowieso aan om Google Chrome te gebruiken, veel makkelijker! :smile:

Je kan Google Chrome hier downloaden: https://www.google.com/intl/nl_ALL/chrome/
    Met vriendelijke groet,

Donny van Grondelle

Molders Media
    Lightspeed eCom partner
  • Dennis van den DikkenbergDennis van den Dikkenberg Berichten: 21 Member
    Dit is geniaal!! Echt een must-have voor elke Lightspeed shop  :)
    Vuur & Rook - Europa's grootste Low & Slow BBQ Shop!

www.vuurenrook.nl

Hi Dennis, dankjewel voor je positieve reactie!

Om de werkdag goed af te sluiten hebben we vandaag een nieuwe versie van onze extensie gereleased. Voor gebruikers die de extensie al in hun bezit hebben, vind je hieronder een korte handleiding om je extensies bij te werken.

Updaten

1.     Open je Chrome browser en klik rechts bovenin op het icoontje met de 3 bolletjes die onder elkaar staan.

2.     Ga naar “Meer hulpprogramma’s” en klik op “Extensies”. Er wordt een nieuw tabblad geopend. Je kan ook de volgende link aanklikken: chrome://extensions/

3.     Rechtsbovenin staat een knop: ontwikkelaarsmodus, schakel deze in en er schuift een klein extra balkje naar beneden.

4.     Klik op de knop updaten, alle extensies worden nu bijgewerkt.

Wat is er nieuw

·      De extensie plaatst geen knop meer links bovenin, maar een toolbar. Zo hebben we ruimte om in de toekomst de toolbar uit te breiden met nieuwe functionaliteiten.

·      Onze knop die bij je browserbalk komt te staan is nu volledig groen. Even de extensie uitschakelen? Klik op het icoon en groen veranderd in rood. Zo zie je direct of de extensie aan of uit staat.

·      We hebben ook naar de feedback geluisterd van JoanMI (waarvoor onze dank!). De toolbar heeft een kleine configuratie nodig voordat deze op je pagina getoond wordt. Hoe je dit kan configureren vind je hieronder.

·      Software ontwikkelaars en marketeers werken graag snel en vinden het irritant steeds maar weer een domeintje toe te moeten voegen. Voor bedrijven hebben we aan de opties een “token” veld toegevoegd. Deze kunnen zij aanvragen via [email protected]. Wanneer een token is ingevuld, is het niet meer nodig om een domein in te vullen. 

Instellingen

Om de instellingen te openen klik je met je rechtermuisknop op het icoontje bovenin je scherm (het groene of rode icoon). Klik daarna op “opties/options”. Er wordt een scherm geopend waar je je wijzigingen kan maken. 

Uiteraard staan wij opnieuw open voor feedback! Vragen? Stel ze gerust!

Met vriendelijke groet,

Donny van Grondelle

Molders Media
    Lightspeed eCom partner
    juli 2018 aangepast
    Ik heb de extensie geupdate, maar ik kom er even niet achter hoe ik nu vanuit een artikel rechtstreeks in de BO kom... 
    De groene knop is inderdaad verdwenen, maar waar moet ik nu op klikken? 
    Edit: gelijk support van Donny gehad, het is nu zichtbaar! 
    Even een klein dingetje: "De extensie is ingeschakelt" daar zou ik even ingeschakeld van maken. 
    www.devrolijkeengel.nl
    Hoi Paula,  bij mij werkt het  je krijgt links onder een groene balk in je scherm als je je domein naam hebt ingevoerd.
    085-78 46 963
    Hey Albert, ik had mijn berichtje al aangepast ;) 
    www.devrolijkeengel.nl
    Hmmmm,  ik zie nu dat hij de hele breedte van het scherm pakt en andere zichtbare zaken wegduwt. dat lijkt mij niet nodig. Bij ons drukt hij de contact knop weg. Zolang er maar 1 knop zichtbaar is  kan de balk ok wel wat minder breed.
    085-78 46 963
    Hoi Paula,  ja dat zag ik na het verzenden van mijn bericht idd
    085-78 46 963
    juli 2018 aangepast

Post edited by Paula on
    www.devrolijkeengel.nl
    Super handig, ik zie dat hij nu ook per categorie werkt!!   <3
    www.devrolijkeengel.nl
    @Albert_Wubs
    De balk maakt gebruik van de hele breedte van je pagina. We willen nog meer handige tools toevoegen aan de balk. Mocht je een extensie op maat willen, dan kunnen we deze uiteraard als maatwerk leveren. 

We hebben gekozen voor de onderkant van de pagina vanwege de vele webshops met een sticky menu. De toolbar zou daardoor de categorieën niet meer tonen waardoor de toolbar zijn kracht zou verliezen. De footer bevat voor de webshop beheerder geen informatie die continu nodig is. Mocht je toch iets willen opzoeken in de footer, dan kan je de toolbar met 1 klik simpel uitschakelen. Bezoekers hebben de toolbar niet en zullen daardoor geen last hebben dat ze de contact knop niet kunnen vinden.

@Paula
    De aanpassing die we hebben gemaakt in onze toolbar was nodig vanwege de opbouw van je template. We hebben dit voor je aangepast. De kans dat andere gebruikers hier ook last van hadden (een enorm dikke toolbar) was zeer groot. 
    Met vriendelijke groet,

Donny van Grondelle

Molders Media
    Lightspeed eCom partner
  • kielenkielen Berichten: 84 Member ✭
    @Donny Mooi werk. Erg handig. Categorieën werkt inderdaad ook prima. Alle lof voor deze gratis extensie. o:)
    Ik ben het wel met @Albert_Wubs eens dat de balk nu wel erg nadrukkelijk aanwezig is. Zou mooi zijn als hij half hoog zou zijn. Hij kan tenslotte altijd weer hoger gemaakt worden als hij vol is met opties. Daar ben ik dan ook wel heel nieuwsgierig naar. 
    Kees Kielen

www.manivivendi.nl
    @kielen

Bedankt voor je positieve reactie!

@Stefan en ik hebben samen nog even goed gekeken naar de toolbar en we zijn het unaniem eens dat dit moet veranderen. Om deze reden hebben we samen zitten brainstormen over een nieuw "design". Nog even geduld, morgen is er een nieuwe versie!
    Met vriendelijke groet,

Donny van Grondelle

Molders Media
    Lightspeed eCom partner
    085-78 46 963
    juli 2018 aangepast
    @Donny is het misschien een optie om op een gegeven moment je eigen kleuren aan te passen ofzo? Want bij ons is de blauwe kleur bijna hetzelfde als onze menukleur. Dus dat valt een beetje weg en wordt wat onoverzichtelijk. 
    Wij zouden het bijvoorbeeld het mooist vinden als beide knoppen en balk die groene kleur hebben maar dan met zwarte letters in plaats van wit. Maar iemand anders die die kleur al in de huisstijl heeft zou het misschien juist wel weer in die blauwe kleur willen. Etc. 
    Geen idee of dat makkelijk te realiseren is, maar het zou heel erg handig zijn als je bij opties dus ook bijvoorbeeld de button/tekst zelf een bepaalde kleur kon geven. 
    Want sinds de laatste update is het er iets minder overzichtelijk van geworden. 
    Maar goed, zijn allemaal kleine dingetjes, want het werkt op zich nog prima en de app is altijd makkelijk aan en uit te zetten. En als je hem nodig hebt dan klik je even op het icoontje en kun je hem gebruiken. 
    Maar customizen is natuurlijk wel echt "het" dingetje van nu :smile:
    Post edited by Paula on
    www.devrolijkeengel.nl
    Wij hebben de extensie verwijderd  omdat hij nu conflicten geeft met onze menu structuur, jammer
    085-78 46 963
    juli 2018 aangepast
    @Albert_Wubs je hoeft niet de hele extensie te verwijderen! Je zet de extensie gewoon uit als je hem niet gebruikt (op het groene icoontje klikken zodat het icoontje rood wordt) Nu heb je geen "last" van de extensie. Mocht je in de webshop iets zien dat aangepast moet worden dan klik je heel eenvoudig op het rode icoontje en dan kun je hem direct gebruiken. 
    Is dat niet handiger dan de hele extensie verwijderen? 
    www.devrolijkeengel.nl
    @Paula ; Dat heb ik uitgeprobeerd maar gaf geen resultaat, pas toen ik de extensie in zijn geheel verwijderde was het probleem verholpen. 
    085-78 46 963
    Als het bij iedereen goed draait zal ik in de loop van volgende week nog eens proberen hoe het gaat maar zoals het nu lijkt werkt het voor ons thema niet naar behoren
    085-78 46 963
  • kielenkielen Berichten: 84 Member ✭
    @donny dit ziet er perfect uit. Heel mooi. o:) <3 :D
    Kees Kielen

www.manivivendi.nl
<13
Log In of Registreer om te reageren.