Nieuw betaalmethoden Mollie / Lightspeed Payments: Giftcards, ING Home'Pay, en meer!

2>

50 reacties

• PaulaPaula Berichten: 831 Member, Beta tester 
    Aangemeld! Nu nog alle gegevens doormailen. 
    Helaas kan het 2 tot 3 weken duren voor alles administratief afgerond is. 
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
    augustus 2018 aangepast
    Edit
    Post edited by Paula on
    www.devrolijkeengel.nl
    Wij zijn aangesloten :-) :+1: 

www.devrolijkeengel.nl
  • CuteStuffCuteStuff Berichten: 8 Member
    Vandaag kreeg ik een mail dat Mollie nu ook achteraf betalen (via Klarna) aanbiedt. In Lightspeed kan ik die nog niet selecteren, wanneer wordt deze toegevoegd? Hoor het graag!
  • FrankFrank Berichten: 64 Member
    Vandaag kreeg ik een mail dat Mollie nu ook achteraf betalen (via Klarna) aanbiedt. In Lightspeed kan ik die nog niet selecteren, wanneer wordt deze toegevoegd? Hoor het graag!

Graag zou ik ook zien dat dit z.s.m. mogelijk is.

Voor Nederlandse klanten gebruik ik Billink maar voor Duitse en Oostenrijkse klanten zou dit ideaal zijn.

Groeten Frank

Ik had wel verwacht dat er hiervoor ten minste een reactie van een van de moderators op dit forum zou komen maar blijkbaar heb ik het mis.
  • JohanJJohanJ Berichten: 152 Member 
    @Frank, als je reactie van Lightspeed wilt, kun je beter een ticket maken. Dit forum is meer bedoeld voor onderwerpen waar we elkaar mee kunnen helpen.
    Hoi Johan J

Een ticket kan maar daar gaan dingen niet echt sneller door zoals we allemaal wel weten. Blijkbaar zijn er ook niet veel mensen die dit graag geïntegreerd zouden willen zien. Hens dat alleen ik en Cutestuff  er iets over geschreven hebben. Maar ik wilde graag iedereen op dit forum helpen door te vragen of een moderator hier iets over kon zeggen. Dan hoeven we niet allemaal apart tickets voor dezelfde onderwerpen aan te maken. Lijkt mij nogal hulpvol voor iedereen hier op dit forum.

Frank zei:
    Hoi Johan J

Een ticket kan maar daar gaan dingen niet echt sneller door zoals we allemaal wel weten. Blijkbaar zijn er ook niet veel mensen die dit graag geïntegreerd zouden willen zien. Hens dat alleen ik en Cutestuff  er iets over geschreven hebben. Maar ik wilde graag iedereen op dit forum helpen door te vragen of een moderator hier iets over kon zeggen. Dan hoeven we niet allemaal apart tickets voor dezelfde onderwerpen aan te maken. Lijkt mij nogal hulpvol voor iedereen hier op dit forum.

Lijkt mij ook. Maar goed, ik zal nu een ticket aanmaken en de terugkoppeling daarvan posten in dit topic.
  • JohanJJohanJ Berichten: 152 Member 
    Hey @Frank, ik dacht dat je gewoon informatie van Lightspeed wilde hebben en dan heb je met een ticket meestal sneller en specifieker antwoord dan via dit forum. Maar dat was dus niet de opzet :-). 
    Zoals beloofd het antwoord van Lightspeed op dit verzoek:

Bedankt voor je berichtje aan Lightspeed Support. We zijn inderdaad op de hoogte van deze samenwerking. 

Op het moment is dit nog niet mogelijk binnen ons systeem maar hebben wij hier wel een idee voor open staan om dit toe te voegen. Ik voeg dit ticket dan ook toe aan het idee op ons ideeënbord zodat we goed kunnen meten hoeveel merchants dit ook wensen. 

Er zijn op dit moment (nog) geen concrete plannen om dit om te zetten naar een nieuwe feature, mogelijk dat we dit in de toekomst wel kunnen doen mits we genoeg mensen kunnen vinden die ook dit idee hebben, we de mogelijkheden van dit idee voor ons systeem goed duidelijk hebben en dit binnen onze roadmap past. Mocht dit worden doorgevoerd zal je het kunnen vinden in onze changelog in ons Dashboard, vandaar dat dit ticket zal worden gesloten!
    Heb dan dus ook maar een ticket aangemaakt, wat vervolgens waarschijnlijk hetzelfde antwoord gaat krijgen maar ja.
  • FOOFOO Berichten: 558 Member 
    Je kunt achteraf betalen natuurlijk ook via Billink doen. Daarvoor is al een app beschikbaar en wij hadden binnen een paar dagen alles geregeld en de eerste transacties binnen.
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
    oktober 2018 aangepast
    FOO zei:
    Je kunt achteraf betalen natuurlijk ook via Billink doen. Daarvoor is al een app beschikbaar en wij hadden binnen een paar dagen alles geregeld en de eerste transacties binnen.
    Klopt natuurlijk. Nadeel daarvan vind ik dat je pas in afrekenen aan klanten kunt laten zien dat je dit aanbiedt. En niet bij de reguliere icoontjes, waar klanten primair kijken. Is wel op te lossen door het te noemen op je pagina voor betalingsmethoden, maar toch. En dan bovendien altijd als eerste optie achteraf betalen, ook niet ideaal in mijn ogen.. ik hoop dat Lightspeed snel integreert.
    oktober 2018 aangepast
    Ik vraag me af of klanten inderdaad naar die icoontjes kijken. Zelf kijk ik daar zelden naar. En herkennen klanten de icoontjes van Klarna of Billink überhaupt? 

Billink staat niet als eerste optie bovenaan de betaalmethoden. Wij hebben het juist onderaan de betaalmethoden staan. Bovendien komt het pas naar voren nadat de klant zijn gegevens heeft ingevuld en Billink een check heeft gedaan. 

Waarom wachten óf Lightspeed dit integreert, terwijl er in de tussentijd al een oplossing is?
    Wij gebruiken ook Bilink, dat is leuk voor Nederland en goedkoper dan Klarna maar wij verzenden over heel Europa en helaas met Bilink heb je alleen achteraf betalen in NL. Nu heb je ook Klarna via de app zelf in lightspeed maar je betaald iedere maand abonnementskosten en het percentage + de vaste kosten per transactie liggen ook nog eens een stuk hogen dan via Mollie.
    Voor ons is dit een best grote besparing. Pure winst eigenlijk.

Daarom zouden wij dit zeer graag geïntegreerd willen zien via Lightspeed.

Lijkt mij ook niet meer dan normaal dat zij dit doen. En technisch is het ook geen groot probleem. Ongeacht wat ze daar zelf over zeggen.

Het is alleen net als met alles waarvan ik denk dat het bij een van de duurste SAAS oplossingen zou moeten kunnen. Veel woorden en weinig daden vanuit lightspeed.  Ik zou je zo een hele reeks van dingen kunnen opnoemen maar daar heb ik geen zin in. Is genoeg over te lezen op dit en het oude forum. Het is wel teleurstellend te noemen. 

Helaas is zonder zelf hele goede kennis van zaken te hebben SAAS nog altijd beter voor veel mensen dan open source software.

Frank zei:
    Lijkt mij ook niet meer dan normaal dat zij dit doen. En technisch is het ook geen groot probleem. Ongeacht wat ze daar zelf over zeggen.

Het is alleen net als met alles waarvan ik denk dat het bij een van de duurste SAAS oplossingen zou moeten kunnen. Veel woorden en weinig daden vanuit lightspeed.  Ik zou je zo een hele reeks van dingen kunnen opnoemen maar daar heb ik geen zin in. Is genoeg over te lezen op dit en het oude forum. Het is wel teleurstellend te noemen. 

Ik word soms wat flauw van het afgeven op LS. Er wordt van alles bedacht door gebruikers en dan wordt er maar van uitgegaan dat LS het "even" implementeert, bouwt, oplost, of wat dan ook. 

Je start met je webshop en dan is vooraf bekend dat een bepaalde functie of koppeling er niet is. Uiteraard kun je het dan als wens bij LS neerleggen, maar dat betekent niet dat ze het dan ook maar direct moeten uitvoeren.
    Hoi John

Het is niet meer dan normaal dat lightspeed on top of the game blijft.

Klanten betalen niet alleen voor wat er nu is maar ook voor wat er in de toekomst bij moet komen. Er zit natuurlijk niet voor niks een developers team. En dingen die het jouw klanten makkelijker/goedkoper kunnen maken lijken mij toch wel altijd hoge prioriteit te moeten hebben. Als jij het afgeven op vind dat mensen daar iets van zeggen omdat het heel lang duurt voordat zoiets er is of dat er helemaal niks mee gedaan wordt. Dan snap je de relatie tussen jou en lightspeed niet helemaal.
    Dat is namelijk een zakelijke en sinds wanneer mogen klanten niet meer het beste verwachten van hun leverancier? Denk je  echt dat lightspeed jou als vriend ziet? Nee je bent een inkomstenbron. En ja het is heel teleurstellend dat het kosten baten plaatje voor lightspeed (want ja daar heeft het allemaal mee te maken) vaak ten nadele van besparingen op het gebied van geld of gemak voor klanten gaat.

Jij wil het beste van het beste voor zo min mogelijk geld als klant zijnde en lightspeed maakt terecht constant de afweging tussen het beste van het beste aan zijn bestaande of nieuwe klanten te geven zodat deze niet naar een andere leverancier gaan en zoveel mogelijk winst te maken. Dat is wat een bedrijf en een klant van een bedrijf doen.

Dat jij daar wat flauw van wordt ligt toch echt aan jezelf. Want dit is het spelletje wat gespeeld wordt.

Het gaat mij er niet om dat gebruikers hun wensen kenbaar maken. Dat is alleen maar goed, want zo weet LS wat er speelt.

Het gaat mij om de manier waarop dit soms wordt gecommuniceerd. Alsof LS niets doet met wensen van de gebruikers. Ik kan me in dit geval heel goed voorstellen dat het niet gelijk de hoogste prioriteit heeft. Er zijn immers al goede alternatieven. 

LS is een SAAS oplossing, zoals je zelf al aangeeft. Dan moet je er ook rekening mee houden dat niet altijd alles (zo snel) gaat zoals je het zelf het liefst ziet. Het is al heel wat dat je bij LS überhaupt de mogelijkheid hebt je wensen kenbaar te maken. Dat kan lang niet overal. 
    oktober 2018 aangepast
    FOO zei:

Ik kan me in dit geval heel goed voorstellen dat het niet gelijk de hoogste prioriteit heeft. Er zijn immers al goede alternatieven. 

Hoi John

Dat zou kunnen en laat ik voorop stellen dat wij beide niet de enige echte afweging weten die over dit onderwerp gemaakt wordt. Wij zitten immers niet bij de vergaderingen van Lightspeed die over dit soort zaken gaan.

Maar in dit geval kan ik mij ook onderstaande voorstellen.

Als ik lightspeed was dan vroeg ik abonnementsgeld aan mijn klanten om gebruik van mijn platform te kunnen maken. Wat logisch is maar ik wil ook graag geld verdienen aan de bedrijven die hun thema's en apps via mijn platform beschikbaar willen stellen die krijgen via mij een groot bereik en daar wil ik wat voor terug zien.

Het toevoegen van Klarna aan Mollie gaat iedere gebruiker 30 euro abonnement + 41 cent en 0.5 % van het transactiebedrag per transactie in geld schelen per maand.

Wat nou als ik als lightspeed zijnde daardoor zelf een paar euro  commissie per maand, per gebruiker die klarna via de app in de appstore gebruikt misloop dan kost het mij per jaar een x bedrag aan pure winst. Dan is het niet in mijn belang om dit te doen. Behalve als ik denk dat er daardoor abonnementsgeld betalende klanten bij mij weggaan of dat er minder bijkomen.

Ik zou daar eerst een goed inzicht van willen krijgen. Daar ligt mijn prioriteit maar dat zou ik nooit openbaar gaan communiceren Dat communiceer ik  precies zoals lightspeed in dit geval heeft gedaan.

Zakelijke dingen gaan in 98% van de gevallen puur om keiharde cash.
    Iedereen die daar anders over denkt is naïef.

Nou ben ik klaar met dit onderwerp :)  Leuke discussie ander standpunt. And we can always agree to disagree.

Log In of Registreer om te reageren.