Teksten in winkelwagen

FOOFOO Member Berichten: 655 
In verband met vakantie wil ik tijdens het bestelproces teksten weergeven, zodat klanten weten dat de levertijden iets langer kunnen zijn. Maar wat ik ook doe, de teksten komen maar niet zichtbaar. 

Ik heb onder "Inhoud > Pagina's" bij zowel Mijn Winkelwagen als bij Betaalgegevens teksten ingevuld, maar ze komen in de shop niet naar voren. 

Iemand nog tips en / of ideeën? 
John | Fietsonderdelen Outlet
De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

20 reacties

• JohanJJohanJ Member Berichten: 169 
    Het zou een verversingsprobleem kunnen zijn. Cache schoonmaken e.d. zou dan moeten helpen. 
  • FOOFOO Member Berichten: 655 
    Daar heb ik zelf ook aan zitten denken. Het telefoonnummer linksboven krijg ik namelijk ook maar niet weg.

Ook al in de incognito modus en op andere apparaten geprobeerd, maar zonder succes. Toch de boel inderdaad even opschonen. 
  • SharleneSharlene Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 128 moderator
    Hey @FOO, ik heb het getest in het oorspronkelijke thema Mandrill en daarin werkt het wel. Zou het kunnen dat er eventueel maatwerk is verricht wat het tegen houdt? Dit zou je nog even kunnen nakijken. 

In ieder geval voor nu een heel fijn weekend gewenst! Mochten wij nog kunnen helpen, laat het even weten :smile:
    juli 2018 aangepast
    Thanks voor het meedenken @Sharlene!

Ik gebruik geen maatwerk, maar door je tip bedacht ik me wel dat Mandrill een "Custom Cart Page" optie heeft. Deze heb ik uitgezet en nu komen de teksten wel naar voren. 

Kunnen jullie hier naar kijken @Shopmonkey ?
    Het valt me ook op dat met de Custom Cart Page de upsell en gerelateerde producten niet getoond worden. 

Nu nog zien te achterhalen waarom de vertaling linksboven niet wijzigt (staat nu een telefoonnummer, maar wil ik in de vakantieperiode daar niet tonen) 

Update, nu de topbar maar verborgen, dan wordt het telefoonnummer ook niet getoond. 
  • ShopmonkeyShopmonkey Member, Partner Berichten: 49 partner
    @FOO, ik heb het even voor je gecheckt. Standaard worden ook de upsell producten weergegeven in de cart, dus vreemd dat dit bij jou misgaat. De tekst in de custom cart was daarnaast in beginsel inderdaad niet gekoppeld, maar is later middels een update alsnog toegevoegd. Echter, je hebt wel degelijk maatwerk door ons laten verrichten, dus die update heb je om die reden niet ontvangen... 

Stuur mij (Thijs) even een mailtje als je terug bent van vakantie, dan checken we dit even voor je! 
    Met 1.200+ gebouwde shops op Lightspeed by far de meest ervaren front-end partner. Maatwerk? Vragen? Shopmonkey.nl!
    @Shopmonkey Wij hebben 0,0 maatwerk in de shop. Maar het is mogelijk dat we geen updates hebben ontvangen. In verband met de AVG en cookiebar zijn we bezig geweest met Google Tag Manager. Hiervoor moesten we de Theme Editor activeren. 

Inmiddels gebruiken we de Tag Manager niet meer en is de Theme Editor dus niet meer nodig. Maar dat betekent denk ik dat het thema opnieuw geinstalleerd en ingesteld moet worden? 
    @FOO, zodra je in Lightspeed de Theme Editor activeert, ontvang je vanaf dat moment geen thema updates meer. Je kan de Theme Editor vervolgens ook niet meer uitschakelen, dus thema updates blijven vanaf dat moment (helaas) voor altijd achterwege... 

Maar goed, geen man overboord. Updates van Lightspeed blijf je uiteraard gewoon ontvangen. Thema updates echter niet meer. Via https://documentation.shopmonkey.nl/nl/changelog kan je overigens bijhouden wat er in de tussentijd qua updates in Theme Mandrill werd doorgevoerd. Indien er zaken tussenstaan die jij ook graag doorgevoerd wilt hebben, stuur mij dan een mail via [email protected], dan regelen we dat! 

Met 1.200+ gebouwde shops op Lightspeed by far de meest ervaren front-end partner. Maatwerk? Vragen? Shopmonkey.nl!
    juli 2018 aangepast
    @Shopmonkey, thanks! Vandaag eerst op vakantie. Alles staat nu zoals ik het wil, via een "workaround". 

Na de vakantie ga ik het thema opnieuw installeren en instellen, zodat nieuwe updates automatisch binnen komen. 

Complimenten weer voor de snelle respons! 
    @FOO, no thanks, we zien je mailtje wel verschijnen! Fijne vakantie!  

Hallo @Sharlene en @Shopmonkey! Inmiddels al weer even terug van vakantie en gisteren de tijd gehad het thema helemaal opnieuw te installeren. Helaas zonder succes: de problemen blijven zich voordoen. 

Ik krijg het (oude) telefoonnummer met geen mogelijkheid uit de topbar en moet de topbar dus uitschakelen. Ook komen in de winkelwagen de gerelateerde artikelen niet naar voren.

Hebben jullie enig idee hoe dit nu kan? De shop is nu helemaal standaard, dus alles zou gewoon moeten werken. 
  • NynkeNynke Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 372 moderator
    augustus 2018 aangepast
    Hi @FOO en @Shopmonkey. Ik heb een aantal dingen getest. Als je gebruik maakt van de custom cart page, verdwijnen de gerelateerde producten uit de shopping cart, en blijven alleen de producten die je bij Marketing > Upselling had toegevoegd over. Bij het andere cart-type gebeurt dit niet, daar worden zowel de upselling als gerelateerde producten getoond. 

Ik heb ook gekeken naar het telefoonnummer in de topbar. Deze is toegevoegd via de vertaling "topbar-usp-text" en kun je hier aanpassen :)  
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
    Hi @Nynke
    Thanks! Wat stom, ik heb van alles geprobeerd om dat nummer aan te passen, maar zocht het steeds onder topbar-phone-number. 

Het klopt dat het probleem lijkt te ontstaan door de Custom Cart Page, maar volgens @Sharlene was dit in andere shops niet het geval? 
    @FOO denk dat dat over het telefoonnummer ging, de gerelateerde producten haalde je pas later in dit topic aan
    @Nynke, het topic is gestart, omdat de teksten in de winkelwagen niet naar voren kwamen. Dit werd ook veroorzaakt door de Custom Cart Page. Ik dacht zelf eigenlijk dat het daar betrekking op had. 

Misschien dat @Shopmonkey e.e.a. kan vergelijken bij andere shops met dit thema. 
    Hi @FOO,

Zie dat het probleem met het telefoonnummer inmiddels is opgelost; goed nieuws!

Dingetje m.b.t. de custom cart: Wat @Nynke inderdaad al aangeeft; wanneer je de custom cart hebt geactiveerd worden niet de gerelateerde producten getoond, maar de producten die je via 'Marketing --> Upsell' hebt toegevoegd. Evenals bij de teksten op de custom cart page is dat bij de realisatie een bewuste keuze geweest, maar kunnen we uiteraard anders regelen indien gewenst. Indien dat het geval is, stuur me een mail via [email protected], dan kunnen we dit even voor je regelen! 

Hi @Shopmonkey
    Dat van de gerelateerde producten kan ik me nog een keer voorstellen. Wordt anders misschien wat druk en onoverzichtelijk. Wel jammer, want ik denk dat dit meer op zou leveren dan de upsell producten.

Dat teksten niet worden getoond, vind ik wel vreemd. Het moet toch mogelijk zijn om extra informatie te tonen in je winkelwagen? Lijkt mij een functie die er standaard in hoort te zitten.

Maatwerk heb ik liever niet in de shop. Juist om dit soort dingen te voorkomen. 
    augustus 2018 aangepast
    @FOO ah de teksten bedoelde je! Ik denk dat Sharlene met de standaard checkout heeft getest, niet met de custom cart.

Bij de standaard checkout laat hij de teksten wel zien, maar bij de customer cart niet. Ik heb zelf nog een testje gedaan en zie dat de tekst ook bij de custom cart wel wordt ingeladen, maar dat dit door het thema niet wordt getoond:

@FOO, gekeken naar de kwaliteit van het thema en de bugfixes die reeds zijn doorgevoerd, denk ik dat maatwerk geen probleem hoeft te zijn. Daarentegen snap ik je stelling heel goed, echter is dit een bewuste keuze geweest t.b.v. de conversie en de cleanheid van de lay-out. Ik ga even overleggen met de technische jongens hier of we alsnog tekst t.b.v. de cart kunnen verwerken op de custom cart page. Alhoewel we het zelf wat onhandig vinden, is het mijns inziens aan de gebruiker van het thema de keuze om wel of geen tekst toe te voegen! 
    @Shopmonkey
    Zou mooi zijn! Inderdaad ben ik ook geen voorstander van veel teksten in de winkelwagen. Soms is het echter handig om klanten te wijzen op een langere levertijd (vakantie en feestdagen). Dit kan op andere plekken in de shop, maar in de winkelwagen weet je zeker dat de klant het leest. Wanneer het niet nodig is, kan de tekst gewoon leeg gelaten worden. 

@Nynke, bedankt voor het uitzoeken! Ziet er in ieder geval niet uit als een hele grote aanpassing. 
    @FOO graag gedaan!
Log In of Registreer om te reageren.