Toevoegen postcode / adres check

WouterWouter Berichten: 1 Member
Lightspeed heeft geen postcode / adres check ingebouwd. Gevolg hiervan is dat wanneer klanten een fout maken met hun postcode dat de zending naar een niet geldig adres wordt gestuurd. Helaas gebeurd dit bij ons regelmatig en het lijkt me dat meerdere webshops hier last van hebben.

Hierover heb ik contact gehad met Lightspeed en op dit moment is er wel een app "Address Validator"  https://services.webshopapp.com/login/?redirect=/store/apps/995 echter is dit een dure oplossing en de recencies zijn niet positief. En gezien het bedrag dat we betalen een Lightspeed hoort dit niet gewoon standaard aangeboden te worden? 

Verder geeft Lightspeed aan:
'Momenteel is deze functie nog niet beschikbaar binnen ons systeem, we hebben hier echter wel een feature request voor open staan om dit mogelijk te kunnen maken. Er zijn namelijk meerdere webwinkel eigenaren geweest die dit namelijk hebben aangekaart en dit een goede toevoeging zouden vinden aan het Lightspeed systeem. Hoe meer mensen dit aangeven, hoe groter de kans natuurlijk is dat wij dit ook kunnen gaan uitvoeren'

Dus, mochten jullie ook graag deze functie willen, maak hiervan dan melding zodat dit hopelijk snel gerealiseerd kan worden. 

<13

65 reacties

• PaulaPaula Berichten: 829 Member, Beta tester 
    Voor mij graag ook een ticket aanmaken @Nynke
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • JosephieneJosephiene Berichten: 39 Moderator, Lightspeed Staff moderator
    juli 2018 aangepast
    Hi @Wouter, het is inderdaad op dit moment (nog) geen standaard functie in Lightspeed, hier staat dus wel een idee voor open. Ik zie dat jouw ticket hier inmiddels aan is gekoppeld zodat we ook jouw feedback kunnen meenemen. :smile:

@Paula, ik heb zojuist een ticket voor je aangemaakt en deze verstuurd!
  • KolliesPartsKolliesParts Berichten: 135 Banned user ✭
    @Josephiene: Ik wil graag ook een ticket en ik hoop dat het niet alleen een idee blijft.......
    KolliesParts.nl
    Chopper Parts & Bobber Parts
  • ChichaChicha Berichten: 48 Member
    ik ook graag ticket
    @KolliesParts en @Chicha, beide ontvangen jullie zo een ticket van mij :smiley:
  • JoanMlJoanMl Berichten: 94 Member, Beta tester ✭
    Graag een ticket, want met een foute postcode/adreskoppeling, krijg ik geen adressticker in Myparcel en moet ik alles zelf ingeven.

Joan
    @JoanMl, ook voor jou een ticket aangemaakt. Bedankt voor je feedback :smile:
  • PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Berichten: 93 Member, Beta tester
    Graag mij ook aanhaken als het kan.
    Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • YibYib Berichten: 42 Member
    Voor mij graag ook een ticket :smile:
  • Albert_WubsAlbert_Wubs Berichten: 80 Member ✭
    Voor mij graag ook een ticket smile
    Gavetas.nl Trendy tassen voor elk Budget
    085-78 46 963
  • KlaasHaarsmaKlaasHaarsma Berichten: 87 Member
    Ook al heb je een postcode check, het garandeert nog niets. Als de klant zelf verkeerde informatie ingeeft behoudt je het probleem. Ook dat gebeurt zo af en toe.
    @PatrickvdHeijden @Yib en @Albert_Wubs, de tickets zijn aangemaakt! :smiley:
    Ook al heb je een postcode check, het garandeert nog niets. Als de klant zelf verkeerde informatie ingeeft behoudt je het probleem. Ook dat gebeurt zo af en toe.
    Daar heb je zeker gelijk in! Het helpt echter wel (sneller) te voorkomen dat er "spam orders" worden geplaatst en errors die ontstaan bij de koppelingen met verzendintegraties. En wanneer de klant ook daadwerkelijk een foutmelding krijgt in de checkout door bijvoorbeeld een typfout of foutief karakter, kunnen zij dit veld nogmaals controleren en bewerken.
  • KolliesPartsKolliesParts Berichten: 135 Banned user ✭
    @Josephiene: Per wanneer wordt deze aanvraag toegevoegd? Er is voldoende animo. Het wordt tijd dat er eens een idee wordt uitgevoerd. 
    KolliesParts.nl
    Chopper Parts & Bobber Parts
    @KolliesParts zoals eerder toegelicht in het ticket die je hebt ontvangen kan ik helaas geen tijdsindicatie geven hieraan. Dit ligt aan meerdere factoren, waaronder eventuele voorrang aan andere ideeën waar meer behoefte aan is of een hogere prioriteit heeft.
    Hier op de Community zie je een kleine greep uit de feedback van webwinkeleigenaren, we hebben wereldwijd namelijk meer dan 10.000 webshops. Daarnaast blijft dit een idee, dus geen garantie dat dit daadwerkelijk wordt doorgevoerd. Maar dit betekent natuurlijk niet dat de feedback niet wordt gehoord, we noteren alles namelijk intern en bespreken dit ook daadwerkelijk tussen de afdelingen binnen Lightspeed. 
    We willen iedereen graag helpen, maar er moeten ook keuzes gemaakt worden en evalueren wat technisch haalbaar is. Helaas kan niet altijd alles gerealiseerd worden.

Ik hoop dat dit het proces een beetje heeft verduidelijkt!
  • BartRensenBartRensen Berichten: 14 Member
    Ja, een postcode/ adres check!  Ook graag een ticket.
    @BartRensen ticket is onderweg!
  • joshuajoshua Berichten: 12 Member
    augustus 2018 aangepast
    @Nynke zou je een ticket voor ons kunnen aanmaken?
    @Josephiene; @Nynke: je mag mij ook wel een ticket aanmaken!
  • MNTMNT Berichten: 81 Member ✭
    Wouter zei:
    En gezien het bedrag dat we betalen een Lightspeed hoort dit niet gewoon standaard aangeboden te worden? 

Ik snap die opmerking niet zo goed, en ben ook wel een beetje klaar met iedereen die dit roept bij de functie die zij belangrijk vinden.

Je hebt gekozen voor een bepaald pakket voor een bepaalde prijs. Daar zitten sommige dingen wel in en sommige dingen niet. Wat mij betreft moeten de functies waarvoor je gekozen hebt gewoon werken, dat er daarnaast doorontwikkeld wordt is logisch, maar je kunt niet verwachten dat elk idee of elke functie die technisch mogelijk is maar standaard in een pakket moet zitten.

Ik heb precies net mijn pizza in de oven gelegd. Zo'n vers ding uit de koeling van de supermarkt. Hij zag er lekker uit en de prijs is met een euro of 5 ook wel oke. Ik vind brie lekker, maar laat dat er nou nét niet op zitten. Dan ga ik toch ook niet klagen bij de supermarkt manager? Andere pizza's hebben wel brie, maar ook dingen die ik niet wil. De oplossing is dus best simpel: de pizza die ik wil, en dan bijbetalen voor een stuk brie.
  • MAX15MAX15 Berichten: 1 Member
    Ja! Voor ons ook een ticket graag!!
  • YoupackYoupack Berichten: 9 Member
    Voor ons ook graag een ticket!
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    @joshua @KlaasHaarsma @MAX15 @Youpack jullie hebben allemaal tickets ontvangen!
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • HelenHelen Berichten: 21 Member
    "Ik heb precies net mijn pizza in de oven gelegd. Zo'n vers ding uit de koeling van de supermarkt. Hij zag er lekker uit en de prijs is met een euro of 5 ook wel oke. Ik vind brie lekker, maar laat dat er nou nét niet op zitten. Dan ga ik toch ook niet klagen bij de supermarkt manager? Andere pizza's hebben wel brie, maar ook dingen die ik niet wil. De oplossing is dus best simpel: de pizza die ik wil, en dan bijbetalen voor een stuk brie."

:D  :D :D Ik vind het een prachtige vergelijking!
    @Nynke: eigenlijk heeft het ook geen zin om een ticket aan te maken zeker als er geschreven wordt "Voor nu is het puur een idee en dit idee kan in de toekomst worden omgezet in een feature request naarmate er voldoende vraag naar is. Voor nu zal ik dit ticket sluiten omdat er geen garantie is dat de feature er gaat komen."
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    @Nynke: eigenlijk heeft het ook geen zin om een ticket aan te maken zeker als er geschreven wordt "Voor nu is het puur een idee en dit idee kan in de toekomst worden omgezet in een feature request naarmate er voldoende vraag naar is. Voor nu zal ik dit ticket sluiten omdat er geen garantie is dat de feature er gaat komen."
    Dit is de enige correcte terugkoppeling die we op dit gebied kunnen geven betreft features. Er is nooit enige garantie dat een feature er komt, totdat iets daadwerkelijk gelanceerd is. Ook als een feature voor 95% ontwikkeld is, is er nog steeds geen garantie.

Zonder tickets kunnen wij niet gestructureerd de behoefte peilen van onze klanten, daarom doen we dit.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • AtomicAtomic Berichten: 1 Member
    Een postcode en adres check graag!  Gaat nog vaak fout, zeer handige tool. Ook graag een ticket.
    @Atomic, ticket is aangemaakt en wordt verstuurd!
  • PaulaPaula Berichten: 829 Member, Beta tester 
    @Josephiene, kun jij zien hoeveel tickets er in totaal voor deze request nu aangemaakt zijn? Niet alleen de tickets uit dit topic, maar het totaal aantal tickets dat hier nu voor aangemaakt is? 
    Alvast bedankt! :-) 
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • Stijn HommingaStijn Homminga Berichten: 10 Member
    Ook graag een ticket. Het gaat (bij mij) vaak mis doordat het veld 'huisnummer toevoeging' automatisch wordt gevuld met de postcode. Dit lijkt bij mij iets te zijn dat sinds een aantal weken speelt of ineens heel erg is geworden.
Log In of Registreer om te reageren.