Andere ondernemers, bedankt. Onze shop gaat verhuizen

RoykRoyk Member Berichten: 51 ✭

Beste ondernemers,

De afgelopen 8 jaar heb ik hier met menig leuke gesprekken gevoerd. Soms via prive lijnen. Onze webshop is ondanks de grote dromen klein gebleven en is het nog steeds een hobby project. We zijn eens verder gaan kijken en uitgekomen bij Jouwweb waar we voor een fractie van de prijs (15e per maand) een meer dan prima en lekker eenvoudige webshop neer hebben kunnen zetten.

Ik mis met Lightspeed een reden om te blijven hangen. Wat beweging, ontwikkeling, nieuwe ditjes of datjes. Het is dat de thema makers er nog wat van maken (@dmws is een prima club) maar voor de rest mis ik wat jus. Dit forum van Lightspeed is een goed voorbeeld. Het is dat we elkaar helpen.. maar het bedrijf zelf is niet aanwezig. Geen gezicht, geen namen, niets.

Over een paar dagen houd ons contract op met Lightspeed. Wij zijn sinds vandaag over en wens ik jullie allen succes.

Groet, Roy

Lievespulletjes.nl

21 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,604 

Wij hebben ook af en toe nog even een leuk lijntje gehad :-)

Helemaal begrijpelijke beslissing. Ik wens je heel veel succes met de shop, wie weet heb je straks bij Jouwweb door de lagere kosten toch ineens de mogelijkheid om groter te worden. Lagere kosten kunnen betekenen dat je op andere manieren kunt investeren waardoor je toch ineens onverwacht groter kunt groeien. Aan je inzet zal het niet liggen, want die is er volgens mij absoluut!

Jammer dat je hier weggaat maar ik wens je heel veel succes 'aan de overkant' :-)

Liefs, Paula

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • FrankBrinksFrankBrinks Member Berichten: 41

Poeh... Jouwweb ... dan ga je er niet echt op voorruit he. Ik zou dan nog eerder naar CCVshop gaan kijken

• KlaasHaarsmaKlaasHaarsma Member Berichten: 115 ✭

@FrankBrinks: waar is "dan ga je er niet echt op vooruit he" op gebaseerd? Eigen ervaringen?

@KlaasHaarsma ja zeker, eigen ervaring. JouwWeb is erg beperkt, helemaal vergeleken met LS. Mijn tips zouden dan zijn Shopify / CCVshop of WooCommerce.

7 juni aangepast

We zijn eens verder gaan kijken en uitgekomen bij Jouwweb waar we voor een fractie van de prijs (15e per maand) een meer dan prima en lekker eenvoudige webshop neer hebben kunnen zetten.

Lijkt me als een weloverwogen besluit. Ik denk dat @Royk zelf het beste weet wat zijn shop wel of niet nodig heeft en of dit wel of geen goede overstap is.

Wellicht dat Jouwweb voor jou te beperkt is @FrankBrinks maar dat wil niet zeggen dat dit voor iedere webshop geldt. Het is een beetje kort door de bocht gezegd. Als hij er niet op vooruit zou gaan zou hij deze specifieke overstap niet gemaakt hebben. Het (grote) prijsverschil is alleen al een vooruitgang voor hem. Wie zijn 'wij' dan om te zeggen dat hij er niet op vooruit gaat? Ik denk dat Roy dat zelf het beste kan bepalen. En ja, wellicht dat hij er wat mogelijkheden betreft op achteruit gaat, maar dat is voor hem blijkbaar toch de overstap waard.

www.devrolijkeengel.nl
  • RoykRoyk Member Berichten: 51 ✭
    7 juni aangepast

Thanks @FrankBrinks en @Paula :D

Tot nu toe ben ik ontzettend happy met wat ik met Jouwweb heb neer kunnen zetten. Natuurlijk, het is anders dan Lightspeed. Maar met de eerste 2 bestellingen zijn we al uit de kosten. Dat vind ik wel een hele leuke grap haha. Ik heb 8 jaar lang de kassa van Lightspeed mogen vullen. En die van DMWS. Maar die van ons bleef een beetje leeg. De shop is gewoon te klein. Zet je duizenden euros om per dag of per week. Dan is Lightspeed gewoon een betere plek waar je wensen beter kunt aansturen. En dan is 140 euro per maand voor een winkel + template geen probleem.

Wij zijn gewoon een toontje lager gaan zingen en tot nu toe gaat dit ongelofelijk soepel. En kan ik (tot nu) alleen maar kudo's geven aan het platform van Jouwweb. Jammer dat ik het niet jaren eerder heb gedaan. Dan had ik er een leuke vakantie van kunnen betalen :P

Woocommerce is geen optie. Ik wil geen backend bijhouden. En alle andere genoemde platforms zijn gewoon categorie Lightspeed qua pricing. Voor 15 euro per maand heb ik nu een shop die hetzelfde doet als wat Lightspeed voor me deed. De afgelopen dagen zijn er gewoon bestellingen door gekomen en krijgen we complimentjes over de shop. Jouwweb heeft overal koppelingen en rolt alles straks geautomatiseerd mijn boekhouding in. Easy Piece en voor een fractie van de kosten. :)

Super! Ik ben blij voor je 😍

En eehhhh..... fijne vakantie alvast voor straks... 😉

www.devrolijkeengel.nl

@Royk als jullie er blij mee zijn, ben ik dat ook voor jullie ;-). Veel succes!

• PepperfarmPepperfarm Member Berichten: 51

Wij zijn ook weg bij LS en gaan terug naar Woocommerce. Dagelijkse updates en alles werkt.

Nu alleen aan het worstelen om alle producten handmatig over te zetten omdat in de export van de LS webshop er schijnbaar een verkeerde codetabel is gebruikt en de export vol met onleesbare tekens staat :( Hierdoor loopt de overstap trager dan verwacht, maar we gaan ervoor.

We hebben 1 jaar bij LS gezeten en diverse loze beloftes gehad maar het was gewoon één grote ergernis.

kruiden-specerijen en thee van topklasse

https://www.kruiden-specerijen.nl

We hebben 1 jaar bij LS gezeten en diverse loze beloftes gehad maar het was gewoon één grote ergernis.

Zoals we in de laatste ongeveer 20 berichtjes van je hebben kunnen lezen 🙄

www.devrolijkeengel.nl
  • FOOFOO Member Berichten: 958 

@Paula , je haalt me de woorden uit de mond...... 🤣

@Pepperfarm , als je export vol met onleesbare tekens staat, open je deze niet goed. Ik draai regelmatig exports en alles is normaal leesbaar.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 213 ✭
    17 juni aangepast

@FOO

Hoe open jij die export dan want ik krijg hem ook steeds met rare tekens?

Onze shop is in 4 talen en heeft hierdoor wel meer dit probleem.

Voorlopig speelt het geen rol omdat we de export alleen gebruiken voor de IDs van de producten.

Ik gebruik excel en gebruik liever geen andere hiervoor.

• MaccMacc Member Berichten: 18

Export aanmaken, wacht op het mailtje, download export, opgeslagen bestand openen met het programma wat je wilt gebruiken. In sommige gevallen de punten en comma's veranderen. Ik gebruik numbers maar excel werkt hetzelfde.

Ik gebruik Open Office, met onderstaande instellingen. Totaal geen problemen.

17 juni aangepast

@Macc

@FOO

Bestand openen dat kan ik wel, maar niet weird tekens verwijderen voor meer dan 6000 producten x 4 talen.

Volg deze url dan zie je een screenshot van wat ik bedoel.

Dan gebruik je hoogstwaarschijnlijk niet de juiste "Tekenset".

Open office gebruik ik liever niet, het werkt iets anders en ben excel gewoon ;).

Voorlopig heb ik het niet nodig.

Maar je weet nooit, moest je ooit overstappen naar een ander systeem dan heb je liever alles zonder die tekens.

Open Office gebruiken om het bestand te openen --> opslaan als Excel --> in Excel verder werken.

Al werkt Open Office niet zo gek veel anders, kwestie van wennen.

• MaccMacc Member Berichten: 18

Met numbers geen rare tekens, heb ook meerdere talen waaronder Duits.

Goede tip van FOO door Open Office te gebruiken en daarna verder werken in Excel.

• Sander WestlandSander Westland Member Berichten: 40 ✭
    23 juni aangepast

Ik heb in verleden ook problemen gehad met de tekenset maar sinds ik Office 365 gebruik eigenlijk geen probleem meer. Heel af en toe nog wel de punt en komma in de prijzen die ik moet vervangen maar verder gaat het wel goed eigenlijk.

Daarnaast snap ik wel wat de topic starter aangeeft, als je ook de changelog bekijkt van eCom zijn er kleine updates gedaan maar niks aan fijne functionaliteit. Als je kijkt wat DMWS heeft gebouwd dan is dat functionaliteit waarvan je zou zeggen dat moet standaard in de applicatie zitten. Maargoed wellicht is dat helemaal niet wat ze willen, en alleen basis eCom app leveren zodat er ze ook weinig support hoeven te doen. De rest moeten 3rd party developers leveren.

Verder mis ik nog steeds de migratie mogelijkheid om van eCom naar retail te gaan zonder alles handmatig te moeten opstarten.

@Sander Westland

yep en dmws moet het dan zelfs maar doen met beperkte toegang.

Spijtig wel dat ze zo weinig aandacht besteden aan ecom.

Log In of Registreer om te reageren.