Categorie niet weergeven in menu

fraaibuitenfraaibuiten Member Berichten: 24

Weet er iemand hoe je met CSS een bepaalde categorie uit je topmenu kunt halen? Wij hadden namelijk een aantal categorieën met de optie "opnemen in catalogus uit" maar als je deze optie uit vinkt, wordt deze ook niet geïndexeerd door google. Hij krijgt dan eigenlijk automatisch de status verbergen voor zoekmachines mee.

Dit waren ze even vergeten te vermelden bij Lightspeed.

Ik wil dus eigenlijk graag een aantal categorieën "opnemen in catalogus" zonder dat ze in de menu balk verschijnen.. Puur SEO landingspagina's eigenlijk.

Hoop dat iemand dit weet.

12 reacties

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 301 

Aparte pagina maken ergens en daar de link van de categorie in zetten.

www.vandenbroekbiljarts.nl

• fraaibuitenfraaibuiten Member Berichten: 24

Hi. Dat is niet helemaal wat ik bedoel

• mmjjanssenmmjjanssen Member Berichten: 6

Welke categorieën wil je verbergen? Het gaat om de volgende site; https://www.fraai-buiten.nl/? Dit is in ieder geval wel mogelijk met CSS mits er niets gaat veranderen in je structuur.

• StefanStefan Member, Partner Berichten: 42 partner

@fraaibuiten gaat het om een hoofdcategorie of een subcategorie? Indien het hoofdcategorieen betreft kan je het makkelijkste werken met een | limit functie op de categorieen. Dan laat je bijvoorbeeld de eerste 6 zien en alles daarna wordt standaard niet opgenomen in het menu.

Met vriendelijke groet,

Stefan van Molders Media

image
    image

Hi, Ja het gaat eigenlijk om hoofdcategorieen die als SEO teksten zijn geschreven. Het zijn eigenlijk landingspagina's maar hoeven niet in het Menu. Het probleem is echter dat wanneer ik ze niet meeneem in het menu, ze automatisch de status "no index" krijgen.. Niet zo handig voor SEO als je het mij vraagt ;)

Ik weet niet of limit een goed idee is, want dan moet altijd alles precies op volgorde binnen die limits.

Weet iemand trouwens ook waarom de "Lange Titel" bij categorie overzicht zowel de H1 als H2 is?

En hoe je tekst in deze editor links en rechts op dezelfde lijn krijgt?

• citizen_zoocitizen_zoo Member Berichten: 112 ✭

@fraaibuiten

Als je een categorie niet opneemt in catelogus, dan verdwijnt de pagina zowel uit het menu als uit de XML sitemap, maar krijgt niet automatisch de status noindex.

Je kunt handmatig aangeven of je bepaalde categorieën wilt verbergen voor zoekmachines.

@citizen_zoo Dit is mij verteld door iemand van Lightspeed. Ook doordat het niet in de sitemap staat, scoort de pagina ook ondermaats

• citizen_zoocitizen_zoo Member Berichten: 112 ✭

@fraaibuiten ¯\_(ツ)_/¯ verkeerd ingelicht?

Het opnemen van pagina's in de XML sitemap moet gekoppeld zijn aan de optie verbergen voor zoekmachines. Niet aan de optie opnemen in catalogus. Hetzelfde geldt voor producten. Deze moeten ze niet koppelen aan visibility, maar aan hideFromSearchEngines.

• DonnyDonny Member, Partner Berichten: 46 partner

Hi @fraaibuiten,

Als het echt gaat om het visuele gedeelte, dus het verbergen van 1 menu item met CSS, dan kan je het beste een aparte CSS class meegeven en daar de styling op toepassen. Kunnen we morgen ochtend telefonisch samen even in orde maken. Kosten? 5 minuten van onze tijd!

CodeTech
    Lightspeed eCom partner
    Telefoon: + 31 (0) 85 - 047 80 88
    E-mail: [email protected]

Met vriendelijke groet,

Donny van Grondelle

@Donny Dat zou erg mooi zijn! en dat kan natuurlijk

@Donny heeft het helemaal voor ons gefixt!

Log In of Registreer om te reageren.