Inhoud van ALT tekst ophalen (productdetailpagina)

mmjjanssenmmjjanssen Member Berichten: 6

Op een productdetailpagina is het mogelijk om de ALT tekst / titel van een productafbeelding aan te passen, alleen is het niet duidelijk hoe deze tekst opgehaald zou kunnen worden in de code. Ik heb een aantal zaken geprobeerd, maar helaas zonder succes. Zowel de documentatie als de communities (NL en EN) geven hier geen antwoord op.

Iemand hier die weet hoe dit wel zou moeten? De data wordt opgeslagen, dus zou in mijn ogen ook gewoon beschikbaar moeten zijn toch?

2 reacties

• citizen_zoocitizen_zoo Member Berichten: 112 ✭

Alt teksten zijn niet beschikbaar. 

Het aanpassen van de beschrijvingen heeft dus geen enkel effect. 

Terwijl die indruk wel gewekt wordt, omdat dit totaal niet gecommuniceerd wordt.

Heb voor dit issue in december 2016 (!) een ticket aangemaakt. Wacht nog steeds.

Laatste reacties waren in augustus 2018. Ruim 1 jaar en 8 maanden later.

Beste Clement,

Hartelijk dank voor je feedback :)

Vanwege een verandering in onze workflow ontvang je deze mail m.b.t. tot Alt tags voor afbeeldingen.

Op het moment is deze functie nog niet mogelijk binnen ons systeem maar hebben wij hier wel een idee voor open staan om dit mogelijk te kunnen maken. Ik voeg dit ticket dan ook toe aan het idee op dit ideeën bord zodat we goed kunnen meten hoeveel merchants dit ook een goed idee vinden.

Meerdere mensen hebben bij ons aangegeven dat dit een goede toevoeging aan het Lightspeed systeem zou kunnen zijn.

Hoe meer mensen dit een goed idee vinden hoe groter de kans is dat we dit kunnen gaan uit voeren.

Ik heb even voor gecheckt en op dit moment zijn er (nog) geen plannen om dit om te zetten naar een nieuwe feature, mogelijk dat we dit in de toekomst wel kunnen doen mits we genoeg mensen kunnen vinden die ook dit idee hebben, we de mogelijkheden van dit idee voor ons systeem goed duidelijk hebben en dit binnen onze roadmap past.

Helaas kunnen we je zonder deze zekerheid niet op de hoogte houden of dit idee omgezet word. Mocht dit idee doorgevoerd worden zal je dit terug zien in het changelog. Mocht je in de tussen tijd toch een oplossing willen zou dit kunnen via een maatwerk partij. Mocht je nog geen maatwerk partij hebben helpen we je graag met het zoeken naar 1.

Ondanks dat we dit ticket gaan sluiten kan ik je verzekeren dat al je feedback hierover bewaard wordt en toegevoegd is aan het ideeenbord.

Mocht je nog verdere vragen hebben op dit punt hoor ik het graag. Voor nieuwe vragen raad ik je aan een nieuw ticket in te schieten.

Beste Clement,

De afgelopen 1 jaar en 8 maanden zijn de prioriteiten anders geweest dan de SEO optimalisatie van afbeeldingen.

Maar zoals je merkt zijn we druk bezig juist dit soort goede ideen beter uit te werken zodat ze mogelijk wel gerealiseerd kunnen worden.

Ook jou feedback hebben we daar zeker in meegenomen.

Ik hoor graag of je met deze informatie verder kan :)

Mocht je nog verdere vragen hebben op dit punt hoor ik het graag. Voor nieuwe vragen raad ik je aan een nieuw ticket in te schieten.

• mmjjanssenmmjjanssen Member Berichten: 6

Ok, goed om te weten! Dan laat ik het idee hierachter maar los, want de kans is nihil dat dit ooit gaat werken dus. Bedankt voor je feedback.

Log In of Registreer om te reageren.