Vertraging Bpost

JF85JF85 Member Berichten: 237 ✭

Wie krijgt de laatste tijd ook veel klachten van Belgische klanten dat hun brievenbus post nog niet aangekomen is?

Het gaat voornamelijk om verzendingen sinds 30 mei. Ik hoor graag van jullie!

6 reacties

• iedereen_looptiedereen_loopt Member Berichten: 94 ✭

Doodnormaal. 26 mei was een feestdag. Er is ook nog onlangs een stakingsdag geweest. Vorig weekend Pinksteren en dus opnieuw een verlengd weekend. Dus gaan ze weer drie weken tijd nodig hebben om alle achterstand in te lopen.

En dan vragen onze klanten waarom we als Belgisch bedrijf geen gebruik maken van Bpost 😂

PS: je weet toch dat gewone brievenbuspost tegenwoordig maar 2 of 3x in de week geleverd wordt in België. Te veel werk....

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,604 

Vanuit NL mag er volgens mij geen 'gewone brievenbuspost' meer naar Belgie verstuurd worden. Enveloppen met postzegels mag helaas niet meer, dat moet allemaal met track&trace code verstuurd worden.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • JF85JF85 Member Berichten: 237 ✭

PS: je weet toch dat gewone brievenbuspost tegenwoordig maar 2 of 3x in de week geleverd wordt in België. Te veel werk....

@iedereen_loopt nee, dat wist ik niet. Waar kan je dat lezen op bpost website? Want ik kan zo 1,2,3 niets hierover vinden.

• JF85JF85 Member Berichten: 237 ✭

@Paula Ik heb geen idee of het wel of niet mag met postzegels. Maar wij versturen kleine artikelen nog steeds met envelopjes naar België in partijenpost.

• iedereen_looptiedereen_loopt Member Berichten: 94 ✭

@JF85 ik denk niet dat je dit zal terugvinden op de website van Bpost. Het is gewoon zo (al sinds een jaar denk ik)

Ter info: in België kennen we geen brievenbuspakketjes. Voor Bpost zijn er maar twee mogelijkheden:

Of gewone post (in envelop met postzegels), verdeling 2/3x per week. Je brief of kaart mag alle mogelijke vormen en formaten hebben, maar als die buiten de genormaliseerde afmeting valt, betaal je wel een meerprijs. Een genormaliseerde brief of kaart is altijd rechthoekig met volgende kenmerken:

• Minimaal 90 x 140 mm
    • Maximaal 125 x 235 mm
    • Maximaal 50 g zwaar
    • Maximaal 5 mm dik

Of effectief pakketjes, deze worden wel elke werkdag afgeleverd (en eventueel op zaterdag als je hiervoor wil bijbetalen en als de postbode die dag toevallig zin heeft).

Log In of Registreer om te reageren.