Problemen met mail

JoanMlJoanMl Berichten: 92 Member, Beta tester ✭
Ik krijg sinds een paar dagen mijn mail niet meer goed binnengehaald. Telkens een foutmelding over het SSL. Ik heb het nagekeken, maar dat certificaat is gewoon nog heel lang geldig.
wie heeft dit ook al gehad en weten op te lossen?

7 reacties

• WaheWahe Berichten: 1 Member
    Hier ook zelfde foutmelding gehad, email account volledig verwijderd en opnieuw ingesteld, probleem opgelost. Zie reactie lightspeed hieronder:

Bedankt voor het melden van deze fout en het sturen van de screenshots.

Het probleem lijkt te worden veroorzaakt doordat de telefoon nog een oud SSL certificaat probeert op te halen. Het huidige SSL certificaat wat we gebruiken is namelijk geldig tot het jaar 2038 zoals je kan zien op de onderstaande afbeelding:

……………

Het blijkt dat telefoons hier niet goed mee overweg kunnen. Om het probleem op te lossen zou je het mail account volledig moeten verwijderen van je telefoon en vervolgens opnieuw toevoegen. Het nieuwe SSL certificaat zou dan moeten worden gebruikt. 

• JoanMlJoanMl Berichten: 92 Member, Beta tester ✭
    Dank je wel, Wahe . Ik ga het gelijk proberen.

• KrijneneSolutionsKrijneneSolutions Berichten: 29 Member
    Op iPhone wordt steeds gemeld dat *.webshopapp.com verstrekt door Rapidssl certificaat""  verlopen is?
    "serveridentiteit kan niet gecontroleerd worden"
    De iphone blijft dat herhalen, is niet weg te krijgen.
    Herstarten lost niets op.
    Bij outlook op windows PC hebben we geen last.
    Nog iemand hier last van?

• JohanJJohanJ Berichten: 130 Member ✭
    Yep, Eset op Firefox geeft dezelfde melding. Bij Gmail krijg ik die melding niet. 
  • KrijneneSolutionsKrijneneSolutions Berichten: 29 Member
    Dus het ligt aan Lightspeed mailserver?
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    @KrijneneSolutions ik heb deze discussies samengevoegd. Wahe heeft antwoord voor je :) 
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • NeobabyNeobaby Berichten: 7 Member
    Dit was een aantal weken geleden ook het geval, toen verwijderd en opnieuw ingesteld. Kon wel mail ontvangen maar niet meer versturen. 
    Nu geeft hij weer de foutmelding zoals hierboven.
    Wat zijn de juiste instellingen om weer mail te kunnen ontvangen en versturen via iPhone? Dit is erg hinderlijk!
Log In of Registreer om te reageren.