AVG Wetgeving icm Lightspeed webshop

Een goedendag,

Welke aanpassingen dienen wij te maken als shopeigenaren in het backend gedeelte van Lightspeed? Ik las namelijk ook iets over dat mensen bij het bestellen van een product het hokje van de algemene voorwaarden en privacy policy moeten aanvinken, echter zie ik privacy policy er niet bij staan op de pagina van het winkelwagentje.

Hoor graag wat jullie ervaringen zijn :D.

Met vriendelijke groet,

Freek

3 reacties

• SharleneSharlene Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 128 moderator
    augustus 2018 aangepast
    Hi @Freek van Aerle , ik zou je graag al een antwoord willen geven op je vraag:
    • Privacy Policy 'goedkeuring' in je check-out
      De Privacy Policy is bedoeld om je klanten te informeren over de manier waarop je met hun persoonsgegevens om gaat. Een akkoord hiervoor is niet verplicht, maar het kan gewenst zijn om te bevestigen dat men dit heeft gelezen. Dit kun je het beste instellen door middel van een aangepaste vertaling van deze volgende zin in de checkout: “Door op ‘Kopen’ te klikken plaats ik een bestelling met betaalplicht en ga ik akkoord met de $1.”.

Deze vertaling kan HTML bevatten; zo gebruik je $1 voor de algemene voorwaarden en voeg je daarna een <a href=”...”></a> toe voor de link naar de Privacy Policy.

Voorbeeld:
      Door op ‘Kopen’ te klikken plaats ik een bestelling met betaalplicht en ga ik akkoord met de $1 en de <a href="http://domeinnaam.webshopapp.com/nl/service/privacy-policy/">Privacy Policy</a>.

Je kunt de vertaling toepassen via Inhoud > Vertalingen. De inhoud van de tekst van de Privacy Policy kun je aanpassen via Inhoud > Pagina's. 

• Het juist instellen van de cookiemelding in Lightspeed
      Lightspeed voldoet aan de eisen van de nieuwe wetgeving wat betreft de cookiebar, wanneer de tweede optie wordt gebruikt. Je kunt deze aanzetten via je Instellingen > Web Extra's > Cookiewet. Kies voor de optie 'Voor cookies is een bevestiging vereist'.

• JoanMlJoanMl Member, Beta tester Berichten: 105 ✭
    Voorbeeld:
    Door op ‘Kopen’ te klikken plaats ik een bestelling met betaalplicht en ga ik akkoord met de $1 en de <a href="http://domeinnaam.webshopapp.com/nl/service/privacy-policy/">Privacy Policy</a>.

Als ik deze link gebruik in aangepaste vertalingen (domeinnaam heb ik vervangen), kom ik niet terecht op de pagina van de privacy Policy.
  • SharleneSharlene Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 128 moderator
    @JoanMl, als ik dit test dan lukt het me wel. Ga anders even naar de pagina 'Jouw privacy' op je website in de footer en kopieer de volledige URL, en vervang de url in het voorbeeld door deze gekopieerde URL. Zou dan zeker moeten werken :sunglasses:
Log In of Registreer om te reageren.