Responsive tabellen?

NicoGNicoG Berichten: 6 Member
Ik maak gebruik van het Lightspeed Conform Plus Tech thema. Daar heb ik een pagina aangemaakt met een tabel (4x4). Echter is deze niet responsive waardoor de tabel er op de smartphone (iPhone SE) niet netjes uitziet. De afbeeldingen in de tabel worden zeer klein gemaakt en de teksten worden tegen elkaar gedrukt. De leesbaarheid neemt daardoor af.

Is er een mogelijkheid om tabellen responsive te maken?

5 reacties

• kielenkielen Berichten: 85 Member ✭
    @NicoG
    Je zou kunnen proberen te werken met DIV classes.
    Ik zat met het zelfde probleem en heb toen gekeken hoe lightspeet dat oplost. In chrome rechtermuisknop en dan kiezen voor inspecteren.
    Ik heb helemaal geen verstand van welke programma taal dan ook, dus misschien zondig ik tegen alle regels, maar bij mij werkt het redelijk.
    <div class="product col-xs-6 col-sm-3 col-md-3"> Alles wat je in de tabel wilt hebben </div>
    Volgens mij moet die md-3 in totaal op elf of 12 uitkomen. Dus in dit geval 4 rijen.
    Voorbeeld staat op: https://www.manivivendi.nl/chi-machine/#spavoet
    onder de titel " Welke type Chi Machine kiezen?"
    Kees Kielen

www.manivivendi.nl
  • NicoGNicoG Berichten: 6 Member
    @kielen
    Dankjewel voor de reply. Had een vergelijkbare oplossing maar daarmee deed de tabel helaas nog niet wat ik voor ogen had.

Na wat zoekwerk en proberen heb ik een juiste tabel weten te maken. :smiley:

De betreffende code kijkt naar welk formaat scherm de gebruiker heeft en past daarop de tabel aan.

De basis code die ik ervoor heb gebruikt is:

Het betreft een stukje HTML met CSS verder niet heel spannend om toe te passen. Wellicht helpt deze code andere ook verder :)

Had eigenlijk verwacht dat responsive tabellen iets is wat standaard beschikbaar is vanuit Lightspeed?

Maar het is gelukt!
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    NicoG zei: