Betaalde order wijzigen

JF85JF85 Member Berichten: 128 ✭
Ik weet dat een betaalde order niet gewijzigd mag worden. Maar soms krijg ik klanten die na de betaling de kleur van het besteld product willen wijzigen. Ik kan de order/bestelling annuleren en vervolgens een nieuwe offerte aanmaken, dan omzetten naar order, daarna markeren als betaald. Maar het probleem is dan dat de betaling (in Mollie) de oude ordernummer heeft. Beetje onhandig voor mijn administratie... Ik hoor graag van jullie!

6 reacties

• KlaasHaarsmaKlaasHaarsma Member Berichten: 91
    De factuur achteraf bewerken in pdf, de kleur aanpassen en en in de backoffice de voorraad aanpassen.
  • JF85JF85 Member Berichten: 128 ✭
    De factuur achteraf bewerken in pdf, de kleur aanpassen en en in de backoffice de voorraad aanpassen.
    Dank voor je reactie @KlaasHaarsma! Ik begrijp dus dat je de nieuwe ordernummer niet koppelen aan de oude ordernummer in het systeem? Want zoals jij het zegt is een beetje omslachtig en onhandig in het geval dat de klant later iets wilt retourneren of omruilen.
  • NynkeNynke Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 372 moderator
    Dit mag absoluut niet als de factuur al verzonden is en kun je serieuze problemen mee krijgen met de belastingdienst.

@JF85 je behandelt zo'n order eigenlijk als een retour. Wat jij beschrijft zou ik inderdaad doen, offerte aanmaken en die omzetten naar order en voor die andere order een credit aanmaken. Dat het ordernummer in de backoffice verschilt met die in Mollie omdat je het geld al eerder hebt ontvangen is nou eenmaal zo.

Voor jou voelt het misschien als slordig, dat niet alles synchroon loopt en dat je een creditfactuur hebt, maar dit is juist een teken dat je alles netjes bijhoudt en zorgvuldig met je boekhouding omgaat.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • JF85JF85 Member Berichten: 128 ✭
    Nynke zei:
    Dit mag absoluut niet als de factuur al verzonden is en kun je serieuze problemen mee krijgen met de belastingdienst.

@JF85 je behandelt zo'n order eigenlijk als een retour. Wat jij beschrijft zou ik inderdaad doen, offerte aanmaken en die omzetten naar order en voor die andere order een credit aanmaken. Dat het ordernummer in de backoffice verschilt met die in Mollie omdat je het geld al eerder hebt ontvangen is nou eenmaal zo.

Voor jou voelt het misschien als slordig, dat niet alles synchroon loopt en dat je een creditfactuur hebt, maar dit is juist een teken dat je alles netjes bijhoudt en zorgvuldig met je boekhouding omgaat.
    @Nynke, Duidelijk! Thnx :)
  • KlaasHaarsmaKlaasHaarsma Member Berichten: 91
    augustus 2018 aangepast
    Nynke zei:
    De juiste factuur wordt door mij bij de uitlevering bijgesloten en tevens in mijn eigen administratie opgenomen. Zowel een hardcopy als een pdf welke in mijn administratiepakket digitaal wordt opgeslagen.

• NynkeNynke Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 372 moderator
    De juiste factuur wordt door mij bij de uitlevering bijgesloten en tevens in mijn eigen administratie opgenomen. Zowel een hardcopy als een pdf welke in mijn administratiepakket digitaal wordt opgeslagen. 
    Als de factuur nog niet verstuurd is, is het een ander verhaal. Maar als het om een afgeronde order gaat met een factuur die al naar de klant is geweest, dan mag je niks meer wijzigen. Ook moet je als de belastingdienst bij je komt, je kunnen verantwoorden en kunnen laten zien welke factuur waar vandaan komt. Als er dan verschillen zitten tussen een factuur in je eigen administratie en die in de Lightspeed Backoffice kun je ook problemen krijgen. Al met al zou ik dit dus ten zeerste vermijden, maar dat is natuurlijk je eigen keuze.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
Log In of Registreer om te reageren.